Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Sprzedaż detaliczna w styczniu 2023. Raport GUS

2023.02.22

Z danych udostępnionych przez Główny Urząd Statystyczny możemy się dowiedzieć, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w styczniu 2023 roku była niższa niż rok wcześniej o 0,3% (przy wzroście o 10,6% w styczniu 2022 roku). W porównaniu z grudniem 2022 odnotowano zmniejszenie sprzedaży detalicznej o 23,1%.

Zestawienie ze styczniem 2022

W omawianym okresie największy spadek sprzedaży detalicznej w cenach stałych rdr. zarejestrowały jednostki handlujące paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (-12,3% wobec spadku o 2,2% w styczniu 2022). Sprzedaż zmniejszyła się też w następujących kategoriach: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (-8,6%), „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (-1,7%), „pojazdy samochodowe, motocykle, części” (-1,7%) oraz „pozostałe” (-1,0%). Z kolei największy wzrost sprzedaży odnotowały podmioty z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (+15,7%).

Porównanie z grudniem 2022 – sprzedaż online

W styczniu 2023 roku zaobserwowano niższą wartość sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących niż w grudniu 2022 (-32,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył się z 9,5% w grudniu 2022 do 8,3% w styczniu 2023. Spadki zarejestrowały przedsiębiorstwa z następujących kategorii: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 27,5% przed miesiącem do 22,9%), „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 18,9% do 18,7%). Wzrost udziału odnotowały z kolei jednostki z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 19,7% do 21,5%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...