Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Sprzedaż detaliczna w styczniu 2023. Raport GUS

2023.02.22

Z danych udostępnionych przez Główny Urząd Statystyczny możemy się dowiedzieć, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w styczniu 2023 roku była niższa niż rok wcześniej o 0,3% (przy wzroście o 10,6% w styczniu 2022 roku). W porównaniu z grudniem 2022 odnotowano zmniejszenie sprzedaży detalicznej o 23,1%.

Zestawienie ze styczniem 2022

W omawianym okresie największy spadek sprzedaży detalicznej w cenach stałych rdr. zarejestrowały jednostki handlujące paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (-12,3% wobec spadku o 2,2% w styczniu 2022). Sprzedaż zmniejszyła się też w następujących kategoriach: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (-8,6%), „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (-1,7%), „pojazdy samochodowe, motocykle, części” (-1,7%) oraz „pozostałe” (-1,0%). Z kolei największy wzrost sprzedaży odnotowały podmioty z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (+15,7%).

Porównanie z grudniem 2022 – sprzedaż online

W styczniu 2023 roku zaobserwowano niższą wartość sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących niż w grudniu 2022 (-32,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył się z 9,5% w grudniu 2022 do 8,3% w styczniu 2023. Spadki zarejestrowały przedsiębiorstwa z następujących kategorii: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 27,5% przed miesiącem do 22,9%), „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 18,9% do 18,7%). Wzrost udziału odnotowały z kolei jednostki z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 19,7% do 21,5%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...