Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

EcomersyBasic #66: Powiadomienia PUSH. Czy Twoi klienci ich potrzebują?

2023.02.24

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz częściej przypominać o sobie klientom? Być może dobrym rozwiązaniem dla Ciebie okażą się powiadomienia. Wiadomo, że większość z nas posiada mnóstwo aplikacji mobilnych i odwiedza wiele stron w sieci, dlatego trudno jest pamiętać o każdej z nich. Powiadomienia rozwiązują ten problem – pozwalają przekazać jakąś informację w czasie rzeczywistym. Zobacz, co jeszcze warto wiedzieć na ten temat.

Czym są powiadomienia push?

Powiadomienia push to klikalne komunikaty, czyli krótkie wiadomości, które przyjmują formę wyskakujących okienek. Są najczęściej wyświetlane jako tekst (czasami też obraz), zachęcający do podjęcia konkretnej akcji – głównie kliknięcia w odnośnik i przejścia dalej. Zdarza się nawet, że niektóre z nich posiadają spersonalizowane dźwięki bądź pozwalają na wykonanie pożądanej czynności bez konieczności otwierania aplikacji czy strony. Warto rozróżnić powiadomienia web push oraz powiadomienia app push. Jak sama nazwa wskazuje, pierwsze wyświetlają się jedynie na komputerach stacjonarnych i laptopach, z kolei drugie – na smartfonach, przy czym konieczne jest zainstalowanie aplikacji mobilnej i wyrażenie zgody na otrzymanie notyfikacji. To bardzo istotna kwestia, ponieważ niektórzy uważają, że powiadomienia są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla aplikacji mobilnych.

Do czego można stosować powiadomienia push?

Powiadomienia push często stają się ważnym elementem strategii marketingowych, zwłaszcza w branży e-commerce. Stwarzają one dodatkową możliwość komunikacji z klientem, i, co za tym idzie, budowania z nim relacji. Sklepy internetowe nierzadko stosują powiadomienia web push, gdyż, po pierwsze, nie wszyscy mogą sobie pozwolić na stworzenie własnej aplikacji mobilnej (głównie ze względu na koszty), a po drugie – mniej rozpoznawalne marki czasami spotykają się z trudnościami, kiedy chcą przekonać użytkownika do jej pobrania. Notyfikacje na komputerze to bardzo wygodna opcja, ponieważ nie wymaga żadnej instalacji. Powiadomienia web push bardzo często dotyczą: indywidualnych rekomendacji produktów, przypomnienia o porzuconym koszyku, remarketingu, przypomnienia o kończącej się promocji, ofert sezonowych itd.


Zobacz też: EcomersyBasic #63: Baza mailingowa klientów sklepu internetowego. Czy warto ją mieć? Jak o nią dbać?


Jak powinny wyglądać takie powiadomienia?

Jeżeli chcesz, by Twoje powiadomienia push były jak najbardziej skuteczne, zadbaj o ich formę. Wyskakujące wiadomości powinny cechować się zwięzłością, czytelnością i konkretnością. Są to krótkie komunikaty, dlatego nie ma tutaj miejsca na lanie wody czy długie, skomplikowane sformułowanie. Klientowi często wystarcza jedno spojrzenie, by wiedzieć, o co chodzi. Postaraj się sprawić, żeby od razu nie zapomniał o powiadomieniu – zarzuć przynętę, wzbudzając ciekawość oraz apetyt użytkownika. Doskonale sprawdzają się tutaj spersonalizowane wiadomości, dostosowane do preferencji odbiorcy – zaoszczędzą jego czas i pozwolą mu poczuć, że każdego klienta traktujesz indywidualnie. Umieść w treści notyfikacji wezwanie do działania (Call to Action), czyli czasowniki w trybie rozkazującym (zobacz, sprawdź, nie przegap itp.). Użytkownik powinien również wiedzieć, że dana oferta (najczęściej chodzi tutaj o promocje) jest ograniczona czasowo bądź ilościowo. Warto też sprawdzić, kiedy najlepiej wysyłać powiadomienia – w tym celu przetestuj różne pory dnia i zobacz, kiedy spotykają się one z pożądaną reakcją.

Zalety – dlaczego warto?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, powiadomienia push to kolejna droga do kontaktu z konsumentem. Opcja ta odpowiada popularnej w e-commerce idei omnichannel, czyli wielokanałowości. Posiada ona wiele zalet – do najważniejszych należą duża elastyczność oraz możliwość wyjścia poza standardowe ramy komunikacji z klientami. Podobnie jak w przypadku e-mail marketingu, nie musi on przebywać na naszej stronie internetowej czy w aplikacji, aby otrzymać od nas wiadomość. Powiadomienia push pozwalają zwiększyć ruch w witrynie oraz współczynnik konwersji, przy czym wiążą się ze stosunkowo niskimi kosztami.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...