Dzisiaj mamy: Piątek, 3 Maj 2024

#PrasówkaEcomersy (17.07 - 21.07)

2023.07.24

Pisaliśmy o perspektywach polskiego rynku e-commerce na podstawie raportu Strategy& Polska. Informowaliśmy, że Pinterest chce mieć dostęp do skrzynek mailowych użytkowników. Opublikowaliśmy artykuł na temat phishingu. Wspominaliśmy także o Temu – nowej platformie handlowej na polskim rynku. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że aplikacja Hebe jest dostępna dla użytkowników z Czech i Słowacji oraz że aplikacja Threads odniosła sukces, a teraz traci zainteresowanie. Pisaliśmy, że InPost przejął 30% udziałów Menzies Distribution Group i że Anystar.io pojawiło się na rynku polskim i czeskim. Zastanawialiśmy się, jak koszt wysyłki wpływa na sprzedaż. Informowaliśmy, że CEO Dukaan zastępuje pracowników sztuczną inteligencją oraz że sztuczna inteligencja Mety została udostępniona użytkownikom. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się tekst na temat marki osobistej w e-commerce.

Perspektywy polskiego rynku e-commerce. Raport Strategy& Polska

Według raportu Strategy& Polska pt. „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” wartość rynku sprzedaży internetowej w naszym kraju wzrośnie o 94 mld zł na przestrzeni 2021-2027 roku. 54% wzrostu pochodzić będzie z kategorii moda, elektronika i zdrowie. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć z badania?

https://ecomersy.pl/perspektywy-polskiego-rynku-e-commerce-raport-strategy

Pinterest chce mieć dostęp do skrzynek mailowych użytkowników

Serwis społecznościowy Pinterest przedstawia innowacyjne narzędzie, które ma pozwolić na lepsze zrozumienie użytkowników – poprzez skanowanie ich skrzynek e-mailowych. Ma w ten sposób trafniej dopasowywać wyświetlane treści. Jednak czy odbiorcy się na to zgodzą?

https://ecomersy.pl/pinterest-chce-miec-dostep-do-skrzynek-mailowych-uzytkownikow

Wyłudzenia danych. Jak ustrzec klientów przed phishingiem?

W dzisiejszych czasach bardzo łatwo stać się ofiarą cyberataku, czyli przestępczego działania, które ma na celu wykorzystanie systemów i sieci komputerowych do kradzieży czy zniszczenia danych z serwerów. Hakerzy wykorzystują coraz to nowsze sposoby, by zdobyć dostęp do wrażliwych informacji – ich pomysłowość i przebiegłość czasami może zadziwiać. Szczególnie popularnym w e-commerce rodzajem cyberataku jest tzw. phishing. Co to jest, na czym dokładnie polega i jak się przed nim chronić? Zostań z nami, żeby wszystkiego się dowiedzieć!

https://ecomersy.pl/wyludzenia-danych-jak-ustrzec-klientow-przed-phishingiem

Temu – nowa platforma handlowa na polskim rynku

Temu to nowa platforma handlowa, która wkracza na polski rynek i oferuje klientom atrakcyjne zniżki, darmową dostawę i kody partnerskie. Konkurencyjny marketplace dopiero się rozwija, jednak cały czas zyskuje nowych użytkowników.

https://ecomersy.pl/temu-nowa-platforma-handlowa-na-polskim-rynku

Aplikacja Hebe dla użytkowników z Czech i Słowacji

W zeszłym roku marka Hebe rozpoczęła ekspansję na rynki zagraniczne. W listopadzie 2022 zaistniała na rynku czeskim, zaś miesiąc później – na Słowacji. Teraz w obu tych krajach pojawi się aplikacja mobilna sieci drogerii.

https://ecomersy.pl/aplikacja-hebe-dla-uzytkownikow-z-czech-i-slowacji

Aplikacja Threads odniosła sukces. Teraz traci zainteresowanie

Aplikacja Threads to nowa platforma stworzona przez firmę Meta, która miała stać się konkurencją dla Twittera. W ciągu kilku dni zdobyła aż 100 milionów zarejestrowanych użytkowników, jednak jej popularność zaczęła spadać.  Statystki pokazują, że na dzień dzisiejszy Threads straciło ponad połowę odbiorców.

https://ecomersy.pl/threads-odnioslo-sukces-okazuje-sie-ze-krotkotrwaly

InPost z 30% udziałów Menzies Distribution Group

Grupa InPost wykupiła 30% udziałów brytyjskiej firmy logistycznej Menzies Distribution Group. Decyzję tę można określić jako przełomową w kontekście rozwoju na rynku brytyjskim. Polska spółka uzyskała także 3-letnią opcję nabycia pozostałych 70% udziałów.

https://ecomersy.pl/inpost-z-30-udzialow-menzies-distribution-group

Anystar.io na rynku polskim i czeskim

Anystar.io to nowatorska platforma do performance influencer marketingu, która pomaga firmom nawiązać kontakt z influencerami i zarządzać kampaniami reklamowymi. Obecnie w bazie twórców znajduje się aż 70 tys. osób z Polski i 13 tys. z Czech.

https://ecomersy.pl/anystario-na-rynku-polskim-i-czeskim

Jak koszt wysyłki wpływa na sprzedaż?

Koszty wysyłki mają bardzo duże znaczenie dla klientów – często są czynnikiem, który decyduje o wyborze danego sklepu internetowego. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego cena przesyłki jest tak ważnym elementem w strategii sprzedażowej? Warto dokładnie przemyśleć ten aspekt, ponieważ może znacząco wpłynąć na wyniki Twojego biznesu online. Zobacz, co trzeba wziąć pod uwagę i jak znaleźć złoty środek – w naszym poradniku czekają na Ciebie przydatne rady.

https://ecomersy.pl/jak-koszt-wysylki-wplywa-na-sprzedaz

CEO Dukaan zastępuje pracowników sztuczną inteligencją

Jak informuje TVN24, Suumit Shah, założyciel indyjskiej firmy Dukaan, poinformował na Twitterze, że zwolnił prawie wszystkich pracowników i zastąpił ich sztuczną inteligencją – chatbotem. Narzędzie AI rzekomo odpowiada na pytania klientów dużo szybciej niż ludzie.

https://ecomersy.pl/ceo-dukaan-zastepuje-pracownikow-sztuczna-inteligencja

Sztuczna inteligencja Mety udostępniona użytkownikom

Najnowszy model sztucznej inteligencji firmy Meta został publicznie udostępniony. Jak informuje Gazeta Wyborcza, Llama 2 to pierwsze tak zaawansowane narzędzie, które oddano użytkownikom za darmo – do dowolnych zastosowań, także komercyjnych, na licencji open-source.

https://ecomersy.pl/sztuczna-inteligencja-mety-udostepniona-uzytkownikom

EcomersyBasic #86: Marka osobista w e-commerce. Jak to działa?

Każdy przedsiębiorca, który działa w Internecie, musi zastanowić się, na jakich podstawach zbudować obraz swojej marki w oczach odbiorców. Bardzo ważnym aspektem jest sposób komunikacji z klientami oraz spójna, konsekwentnie realizowana strategia wizerunkowa. Coraz więcej firm stawia na markę osobistą, która – w przeciwieństwie do wielkich korporacji – pozwala na stworzenie bliższej relacji z konsumentami. O co właściwie chodzi z marką osobistą w e-commerce? Zostań z nami, aby się tego dowiedzieć.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-86-marka-wlasna-w-e-commerce-jak-to-dziala

Polecamy