Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Perspektywy polskiego rynku e-commerce. Raport Strategy& Polska

2023.07.17

Według raportu Strategy& Polska pt. „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” wartość rynku sprzedaży internetowej w naszym kraju wzrośnie o 94 mld zł na przestrzeni 2021-2027 roku. 54% wzrostu pochodzić będzie z kategorii moda, elektronika i zdrowie. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć z badania?

Wzrosty w e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce ma przed sobą perspektywę dalszego wzrostu – jego prognozowana wartość w 2027 roku to 187 mld zł. Głównymi czynnikami wpływającymi na ten stan rzeczy będą: wzrost inflacji, walka marketplace’ów o klienta, nowe technologie oraz dalsza wymiana pokoleniowa. Między rokiem 2021 a 2027 wartość rynku e-commerce w naszym kraju zwiększy się o ponad 94 mld zł, a ponad połowa tych zysków zostanie wygenerowana z trzech kategorii: moda (21 mld zł), elektronika (19 mld zł) oraz zdrowie i uroda (11 mld zł).

Oczekiwania klientów

Rozwój sprzedaży internetowej wiąże się z nowymi wyzwaniami dla przedsiębiorców. Właściciele firm działających online będą musieli skupić się na konieczności rozwoju nowych kanałów dotarcia do klienta, potrzebie poprawy efektywności łańcucha dostaw oraz świadomym zarządzaniu cyklem życia klientów. Konsumenci oczekują jak najlepszych doświadczeń zakupowych, najlepiej wspieranych nowymi technologiami.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...