Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Perspektywy polskiego rynku e-commerce. Raport Strategy& Polska

2023.07.17

Według raportu Strategy& Polska pt. „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” wartość rynku sprzedaży internetowej w naszym kraju wzrośnie o 94 mld zł na przestrzeni 2021-2027 roku. 54% wzrostu pochodzić będzie z kategorii moda, elektronika i zdrowie. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć z badania?

Wzrosty w e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce ma przed sobą perspektywę dalszego wzrostu – jego prognozowana wartość w 2027 roku to 187 mld zł. Głównymi czynnikami wpływającymi na ten stan rzeczy będą: wzrost inflacji, walka marketplace’ów o klienta, nowe technologie oraz dalsza wymiana pokoleniowa. Między rokiem 2021 a 2027 wartość rynku e-commerce w naszym kraju zwiększy się o ponad 94 mld zł, a ponad połowa tych zysków zostanie wygenerowana z trzech kategorii: moda (21 mld zł), elektronika (19 mld zł) oraz zdrowie i uroda (11 mld zł).

Oczekiwania klientów

Rozwój sprzedaży internetowej wiąże się z nowymi wyzwaniami dla przedsiębiorców. Właściciele firm działających online będą musieli skupić się na konieczności rozwoju nowych kanałów dotarcia do klienta, potrzebie poprawy efektywności łańcucha dostaw oraz świadomym zarządzaniu cyklem życia klientów. Konsumenci oczekują jak najlepszych doświadczeń zakupowych, najlepiej wspieranych nowymi technologiami.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...