Perspektywy polskiego rynku e-commerce. Raport Strategy& Polska
Według raportu Strategy& Polska pt. „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” wartość rynku sprzedaży internetowej w naszym kraju wzrośnie o 94 mld zł na przestrzeni 2021-2027 roku. 54% wzrostu pochodzić będzie z kategorii moda, elektronika i zdrowie. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć z badania?
Wzrosty w e-commerce
Rynek e-commerce w Polsce ma przed sobą perspektywę dalszego wzrostu – jego prognozowana wartość w 2027 roku to 187 mld zł. Głównymi czynnikami wpływającymi na ten stan rzeczy będą: wzrost inflacji, walka marketplace’ów o klienta, nowe technologie oraz dalsza wymiana pokoleniowa. Między rokiem 2021 a 2027 wartość rynku e-commerce w naszym kraju zwiększy się o ponad 94 mld zł, a ponad połowa tych zysków zostanie wygenerowana z trzech kategorii: moda (21 mld zł), elektronika (19 mld zł) oraz zdrowie i uroda (11 mld zł).
Oczekiwania klientów
Rozwój sprzedaży internetowej wiąże się z nowymi wyzwaniami dla przedsiębiorców. Właściciele firm działających online będą musieli skupić się na konieczności rozwoju nowych kanałów dotarcia do klienta, potrzebie poprawy efektywności łańcucha dostaw oraz świadomym zarządzaniu cyklem życia klientów. Konsumenci oczekują jak najlepszych doświadczeń zakupowych, najlepiej wspieranych nowymi technologiami.