Dzisiaj mamy: Niedziela, 28 Maj 2023

#PrasówkaEcomersy (16.01 - 20.01)

2023.01.23

Pisaliśmy o sukcesie Answear.com w IV kwartale 2022 roku oraz wzroście sprzedaży w sklepie internetowym PGG w 2022 roku. Informowaliśmy również, że Fintech PayEye przeszedł serię testów. Opublikowaliśmy artykuł o E-E-A-T i zastanawialiśmy się, skąd wzięła się dodatkowa literka E. Podzieliliśmy się wnioskami z najnowszego badania zleconego przez Santander. Pisaliśmy, że powstaje coraz więcej nowoczesnych zawodów:n tym razem jest to menedżer influencera. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, czym jest growth hacking i jak wykorzystywać go w e-commerce. Informowaliśmy także o współpracy DHL Parcel i Allegro oraz ewentualnym podatku od sprzedaży w Internecie. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się artykuł na temat wartościowego SEO.

Sukces Answear.com w IV kwartale 2022

Answear.com informuje o zwiększeniu przychodów ze sprzedaży o 39% w IV kwartale 2022 roku w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej – firma wypracowała 359 mln zł. Dynamiczny wzrost czyni ją jedną z najszybciej rozwijających się platform fashion e-commerce w Europie.

https://ecomersy.pl/sukces-answearcom-w-iv-kwartale-2022

Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym PGG w 2022 roku

Sklep internetowy Polskiej Grupy Górniczej odnotował w 2022 roku rekordową sprzedaż. Według danych zebranych poprzez Google Analytics stronę odwiedziło prawie 9 milionów nowych użytkowników, przy czym witryna została wyświetlona ponad 350 milionów razy.

https://ecomersy.pl/wzrost-sprzedazy-w-sklepie-internetowym-pgg-w-2022-roku

Fintech PayEye przeszedł serię testów

PayEye to globalny fintech i pierwsza na świecie technologia biometryczna, która wykorzystuje fuzję biometrii tęczówki oka i twarzy. Niedawno spółka otrzymała certyfikat FIDO Biometric Component Certification. Oznacza to, że można bezpiecznie korzystać z jej usług.

https://ecomersy.pl/fintech-payeye-przeszedl-serie-testow

E-E-A-T – czyli skąd wzięła się dodatkowa literka E?

Czy akronim E-A-T jest Ci znany? To pojęcie związane z tworzeniem contentu i algorytmami wyszukiwarki. Skrót ten pochodzi od trzech angielskich wyrazów – expertise (wiedza ekspercka), authoritativeness (siła autorytetu) oraz trustworthiness (zaufanie). Stał się niezwykle popularny w 2018 roku, kiedy Google wprowadziło aktualizację głównego algorytmu. Została ona nazwana Medical Update, ponieważ największy spadek widoczności odnotowały wtedy strony związane z medycyną i farmacją. E-A-T służył do oceny jakości witryny. W grudniu 2022 roku do skrótu doszła jeszcze jedna literka E. Dlaczego?

https://ecomersy.pl/e-e-a-t-czyli-skad-wziela-sie-dodatkowa-literka-e

Jak kupujemy w sieci? Wnioski z najnowszego badania zleconego przez Santander

Z raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022” wynika, że polski konsumenci oczekują gwarantowanej darmowej dostawy podczas zakupów online. Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w październiku 2022 roku na zlecenie Santandera.

https://ecomersy.pl/jak-kupujemy-w-sieci-wnioski-z-najnowszego-badania-zleconego-przez-santander

Powstaje coraz więcej nowoczesnych zawodów. Tym razem to menedżer influencera

Jak informuje Gazeta Prawna, w ministerialnej klasyfikacji pojawia się coraz więcej zawodów związanych z mediami społecznościowymi i ich rozwojem. Warto wspomnieć choćby o menedżerze influencera, któremu został nadany kod w klasyfikacji zawodów. Oznacza to, że szkoły i instytucje kształceniowe mogą go nauczać, a absolwenci otrzymają certyfikaty zawodowe uznane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

https://ecomersy.pl/powstaje-coraz-wiecej-nowoczesnych-zawodow-tym-razem-to-menedzer-influencera

Czym jest growth hacking i jak wykorzystywać go w e-commerce?

Czy znasz określenie growth hacking? Ta tajemniczo brzmiąca nazwa to określenie strategii marketingowych skoncentrowanych na wzroście. „Hakowanie wzrostu” (lub inaczej „marketing wzrostu”) jest stosunkowo młodą gałęzią marketingu. Jaka jest definicja growth hackingu i czym wyróżnia się na tle tradycyjnego marketingu?

https://ecomersy.pl/czym-jest-growth-hacking-i-jak-wykorzystywac-go-w-e-commerce

Współpraca DHL Parcel i Allegro

DHL Parcel zostaje nowym partnerem Allegro. Współpraca dotyczy dostaw w ramach usługi Allegro Smart! oraz dostaw międzynarodowych do kupujących z Unii Europejskiej. Celem jest zapewnienie klientom szybkich, elastycznych, profesjonalnych usług kurierskich.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-dhl-parcel-i-allegro

Sprzedajesz w Internecie? Sprawdź, czy powinieneś zapłacić podatek

Podatek od sprzedaży w Internecie to kwestia, która zastanawia wielu z nas. Jak to właściwie wygląda, gdy wystawiamy przedmioty na Allegro, Vinted czy OLX? Kiedy musimy płacić fiskusowi, a kiedy nie? Przedstawiamy najważniejsze informacje na ten temat.

https://ecomersy.pl/sprzedajesz-w-internecie-sprawdz-czy-powinienes-zaplacic-podatek

EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się do nich dostosować. Dzisiaj postaramy się uporządkować Twoją wiedzę na temat pozycjonowania.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-62-czym-jest-wartosciowe-seo

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...
EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

2023.04.27
Większość z nas zdaje sobie sprawę, że trudnych klientów nie brakuje – wielu sprzedawców przekonało się o tym na własnej skórze. Wina nierzadko leży po stronie przedsiębiorcy, jednak nie zawsze. Czasami ataki i pretensje konsumentów okazują się zupełnie nieuzasadnione. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik...