Powstaje coraz więcej nowoczesnych zawodów. Tym razem to menedżer influencera
Jak informuje Gazeta Prawna, w ministerialnej klasyfikacji pojawia się coraz więcej zawodów związanych z mediami społecznościowymi i ich rozwojem. Warto wspomnieć choćby o menedżerze influencera, któremu został nadany kod w klasyfikacji zawodów. Oznacza to, że szkoły i instytucje kształceniowe mogą go nauczać, a absolwenci otrzymają certyfikaty zawodowe uznane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Pierwsze szkolenia
Instytut Marki Online i Komunikacji we współpracy z agencją LTTM będzie prowadzić płatne szkolenia dla przyszłych menadżerów influencerów. Poruszane zagadnienia mają dotyczyć sprzedaży wizerunku twórców internetowych, wymagań UOKiK czy modeli rozliczeniowych. Systematyzacja wiedzy może okazać się niezwykle przydatna – głównie ze względu na wielość nieskutecznych praktyk oraz niezrozumienia na rynku.
Influencer marketing
Organizatorzy przekonują, że menedżer influencera to zawód przyszłościowy i dzielą się informacją o wysokich zarobkach (nawet do 25 tys. zł). Przytaczają też badania, według których do 2028 roku globalna wartość rynku influencer marketingu ma osiągnąć 84,89 mld dolarów. Warto wspomnieć także o pierwszych szkołach oferujących uczniom nowoczesne możliwości – chodzi o klasy o specjalizacji vlogerskiej czy blogerskiej. Te zawody również są uwzględnione oficjalnej klasyfikacji.