Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

#PrasówkaEcomersy (14.11-18.11)

2022.11.21

Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się o nowoczesnych opcjach w aplikacji mobilnej eobuwie.pl. Pisaliśmy, że 10 000 pracowników zostanie zwolnionych z Amazona i że Klie
nci Zalando mogą już odbierać przesyłki w paczkomatach InPostu. Opublikowaliśmy również artykuły o cyklu życia produktu i o benchmarkingu w marketingu. Wspominaliśmy o nowej opcji w aplikacji mobilnej Klarny: porównywarce cenowej. Pisaliśmy o współpracy PrestaShop z Ceneo.pl i o PayPokach – nowych bohaterach spotów reklamowych PayPo. Podzieliliśmy się wnioskami z badania SMSAPI z 2022 roku na temat malejącego zainteresowania Black Friday. Informowaliśmy, że oferta Laurelli pojawiła się na platformie Glovo i że firma ASM Group została partnerem serwisu Alibaba.com. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat sprzedaży internetowej i stacjonarnej.

Aplikacja mobilna eobuwie.pl i jej nowoczesne opcje

Aplikacja mobilna eobuwie.pl jest od jakiegoś czasu dostępna dla wszystkich użytkowników. Jej twórcy zadbali o to, by konsumenci mogli korzystać z wielu różnych funkcjonalności, takich jak wybór paczkomatu na podstawie lokalizacji czy kod kreskowy prowadzący do specjalnych zniżek.

https://ecomersy.pl/aplikacja-mobilna-eobuwiepl-i-jej-nowoczesne-opcje

10 000 pracowników zostanie zwolnionych z Amazona

Nadchodzi fala zwolnień w Amazon. Jak informuje „New York Times” W najbliższym czasie pracę starci aż 10 000 osób. Redukcje planowane są w działaniach HR i sprzedaży detalicznej oraz w oddziale zajmującym się urządzeniami. Powodem redukcji zatrudnienia jest nadchodzący kryzys.

https://ecomersy.pl/10-000-pracownikow-zostanie-zwolnionych-z-amazona

Klienci Zalando mogą już odbierać przesyłki w paczkomatach InPostu

Zalando jest partnerem biznesowym InPostu. Klienci modowego marketplace’u mogą już zamawiać swoje produkty do paczkomatów. Oznacza to, że Polska jest pierwszym krajem, w którym kupujący na Zalando skorzystają z usług świadczonych przez Grupę InPost.

https://ecomersy.pl/klienci-zalando-moga-juz-odbierac-przesylki-w-paczkomatach-inpostu

Cykl życia produktu

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wygląda życie produktu? Okazuje się bowiem, że towary – podobnie jak ludzie – przechodzą różne fazy swojego istnienia. Warto je znać, aby nauczyć się odpowiednio nimi zarządzać. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy przeprowadzić Cię przez wszystkie istotne zagadnienia dotyczące cyklu życia produktu. Temat ten jest bardzo ważny dla sprzedawców i właścicieli sklepów internetowych odpowiadających za wprowadzanie nowych dóbr do obiegu.

https://ecomersy.pl/cykl-zycia-produktu

Klarna z porównywarką cen w aplikacji. Na razie tylko w czterech krajach

Klarna ogłosiła, że w jej aplikacji mobilnej pojawiła się porównywarka cen. Na razie mogą z niej korzystać jedynie użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Dani i Szwecji. Dzięki usłudze zyskają dostęp do zestawień różnych ofert pochodzących od sprzedawców detalicznych, co pozwoli na wyłonienie tej najkorzystniejszej cenowo.

https://ecomersy.pl/klarna-z-porownywarka-cen-w-aplikacji-na-razie-tylko-w-czterech-krajach

Współpraca PrestaShop z Ceneo.pl

Platforma PrestaShop nawiązała współpracę z Ceneo.pl, znaną porównywarką cenową. Dzięki temu użytkownicy zyskają dostęp do profesjonalnych i zaawansowanych narzędzi e-commerce.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-prestashop-z-ceneopl

Benchmarking w marketingu, czyli sztuka porównywania

Większość z nas zdaje sobie sprawę, że prowadząc sklep internetowy, warto pozostawać na bieżąco z działaniami konkurencji. Wielu sprzedawców decyduje się też czerpać inspirację z udanych rozwiązań wprowadzanych przez inne firmy. Mniej więcej na tym polega benchmarking (inaczej badania porównawcze lub analiza porównawcza). Bardzo ważne jest jednak to, by „podpatrywać” metody przedsiębiorstw, które wyróżniają się największą efektywnością. Zapoznaj się z naszym artykułem, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

https://ecomersy.pl/benchmarking-w-marketingu-czyli-sztuka-porownywania

Zainteresowanie Black Friday nieco zmalało? Badanie SMSAPI z 2022 roku

Z najnowszego badania SMSAPI wynika, że w tym roku zainteresowanie Black Friday i oferowanymi przez marki promocjami jest nieco mniejsze niż w 2021 – z 63% spadło do 56%. Klienci wciąż jednak czekają na ten dzień, licząc, że uda im się ominąć inflację i nabyć produkty w okazyjnych cenach (szczególnie ubrania, kosmetyki oraz elektronikę). Badanie zostało przeprowadzone przez firmę BioStat w październiku 2022 r. na reprezentatywnej ogólnopolskiej grupie 1000 dorosłych osób.

https://ecomersy.pl/zainteresowanie-black-friday-nieco-zmalalo-badanie-smsapi-z-2022-roku

PayPoki – nowi bohaterowie spotów reklamowych PayPo

Firma PayPo przygotowała kampanię reklamową, której głównymi bohaterami są tzw. PayPoki, czyli brand heroes. To właśnie oni stali się motywem przewodnim w komunikacji marki. Pomysł ten został wprowadzony właśnie teraz ze względu na nadchodzące Black Friday i Cyber Monday.

https://ecomersy.pl/paypoki-nowi-bohaterowie-spotow-reklamowych-paypo

Oferta Laurelli pojawiła się na platformie Glovo

Firma odzieżowa Laurella nawiązała współpracę z platformą Glovo jako pierwszy brand modowy. Klienci z Poznania i Warszawy mogą już zamawiać ubrania tej marki za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Dostawa zostanie zrealizowana w ciągu kilkudziesięciu minut. Od grudnia usługa będzie dostępna również dla mieszkańców Krakowa.

https://ecomersy.pl/oferta-laurelli-pojawila-sie-na-platformie-glovo

ASM Group stawia na rozwój. Firma została partnerem serwisu Alibaba.com

ASM Group rozpoczyna współpracę z serwisem Alibaba.com Singapore E-Commerce Private Limited, który jest jedną z ważniejszych platform globalnych do sprzedaży B2B. Klienci ASM Group zyskają dostęp do rynków międzynarodowych, dzięki czemu będą mogli w pełni wykorzystać potencjał kryjący się w sprzedaży internetowej.

https://ecomersy.pl/asm-group-stawia-na-rozwoj-firma-zostala-partnerem-serwisu-alibabacom

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z tego, że optymalną opcją jest wielokanałowość, która pozwala docierać do konsumentów różnymi drogami.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-54-sprzedaz-stacjonarna-i-internetowa-jak-je-polaczyc

Polecamy