Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Zainteresowanie Black Friday nieco zmalało? Badanie SMSAPI z 2022 roku

2022.11.17

Z najnowszego badania SMSAPI wynika, że w tym roku zainteresowanie Black Friday i oferowanymi przez marki promocjami jest nieco mniejsze niż w 2021 – z 63% spadło do 56%. Klienci wciąż jednak czekają na ten dzień, licząc, że uda im się ominąć inflację i nabyć produkty w okazyjnych cenach (szczególnie ubrania, kosmetyki oraz elektronikę). Badanie zostało przeprowadzone przez firmę BioStat w październiku 2022 r. na reprezentatywnej ogólnopolskiej grupie 1000 dorosłych osób.

Chęć przechytrzenia inflacji

62% ankietowanych odwleka już zaplanowane zakupy właśnie na Black Friday. Ta liczba również uległa zmniejszeniu – w zeszłym roku było to 68%. Spadki są oczywiście związane z kryzysem i cały czas rosnącą inflacją. Spora grupa osób wciąż jednak liczy na spore promocje, dlatego już za kilka dni zacznie uważniej przyglądać się, co marki mają do zaoferowania. 40,5% respondentów twierdzi, że dzięki Black Friday uniknie inflacyjnych podwyżek podczas świątecznych zakupów.

Najchętniej kupowane produkty

Jakie produkty chcą nabyć konsumenci podczas Czarnego Piątku? Można je podzielić na kilka kategorii: odzież i obuwie (74,8%), RTV i mała elektronika (53%), kosmetyki (48,6%), AGD (43,5%), zabawki (29,8%) i inne (4,3%). Warto wspomnieć, że odzież i elektronika zawsze cieszyły się ogromnym zainteresowaniem klientów robiących zakupy w Black Friday. Z badania SMSAPI możemy się także dowiedzieć, że w tym roku kupujących przez Internet będzie więcej niż kupujących stacjonarnie.


Zobacz też: Black Friday 2022. Jak przygotować sklep na święto wyprzedaży? - wywiad, którego gościem jest Piotr Kałwa, E-commerce Success Manager w IdoSell


Kanały komunikacji

Na pytanie, w jaki sposób chcieliby dowiedzieć się o promocjach na produkty lub usługi podczas Black Friday lub Cyber Monday, najwięcej osób odpowiedziało, że poprzez social media (49,5%, czyli prawie połowa). Na drugim miejscu znalazła się strona sklepu (44,5%), a następnie: e-mail (34,9%), Google (32,5%), TV, radio, prasa (32,1%), wizyta w sklepie (30,5%), SMS (23,3%), znajomi (22,6%), ulotki (19,5%), influencerzy (9,4%) i rozmowy telefoniczne (6,8%).

Black Friday SMS Api

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...