Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 15 Lipiec 2024

Zainteresowanie Black Friday nieco zmalało? Badanie SMSAPI z 2022 roku

2022.11.17

Z najnowszego badania SMSAPI wynika, że w tym roku zainteresowanie Black Friday i oferowanymi przez marki promocjami jest nieco mniejsze niż w 2021 – z 63% spadło do 56%. Klienci wciąż jednak czekają na ten dzień, licząc, że uda im się ominąć inflację i nabyć produkty w okazyjnych cenach (szczególnie ubrania, kosmetyki oraz elektronikę). Badanie zostało przeprowadzone przez firmę BioStat w październiku 2022 r. na reprezentatywnej ogólnopolskiej grupie 1000 dorosłych osób.

Chęć przechytrzenia inflacji

62% ankietowanych odwleka już zaplanowane zakupy właśnie na Black Friday. Ta liczba również uległa zmniejszeniu – w zeszłym roku było to 68%. Spadki są oczywiście związane z kryzysem i cały czas rosnącą inflacją. Spora grupa osób wciąż jednak liczy na spore promocje, dlatego już za kilka dni zacznie uważniej przyglądać się, co marki mają do zaoferowania. 40,5% respondentów twierdzi, że dzięki Black Friday uniknie inflacyjnych podwyżek podczas świątecznych zakupów.

Najchętniej kupowane produkty

Jakie produkty chcą nabyć konsumenci podczas Czarnego Piątku? Można je podzielić na kilka kategorii: odzież i obuwie (74,8%), RTV i mała elektronika (53%), kosmetyki (48,6%), AGD (43,5%), zabawki (29,8%) i inne (4,3%). Warto wspomnieć, że odzież i elektronika zawsze cieszyły się ogromnym zainteresowaniem klientów robiących zakupy w Black Friday. Z badania SMSAPI możemy się także dowiedzieć, że w tym roku kupujących przez Internet będzie więcej niż kupujących stacjonarnie.


Zobacz też: Black Friday 2022. Jak przygotować sklep na święto wyprzedaży? - wywiad, którego gościem jest Piotr Kałwa, E-commerce Success Manager w IdoSell


Kanały komunikacji

Na pytanie, w jaki sposób chcieliby dowiedzieć się o promocjach na produkty lub usługi podczas Black Friday lub Cyber Monday, najwięcej osób odpowiedziało, że poprzez social media (49,5%, czyli prawie połowa). Na drugim miejscu znalazła się strona sklepu (44,5%), a następnie: e-mail (34,9%), Google (32,5%), TV, radio, prasa (32,1%), wizyta w sklepie (30,5%), SMS (23,3%), znajomi (22,6%), ulotki (19,5%), influencerzy (9,4%) i rozmowy telefoniczne (6,8%).

Black Friday SMS Api

Polecamy