Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Czerwiec 2023

Zainteresowanie Black Friday nieco zmalało? Badanie SMSAPI z 2022 roku

2022.11.17

Z najnowszego badania SMSAPI wynika, że w tym roku zainteresowanie Black Friday i oferowanymi przez marki promocjami jest nieco mniejsze niż w 2021 – z 63% spadło do 56%. Klienci wciąż jednak czekają na ten dzień, licząc, że uda im się ominąć inflację i nabyć produkty w okazyjnych cenach (szczególnie ubrania, kosmetyki oraz elektronikę). Badanie zostało przeprowadzone przez firmę BioStat w październiku 2022 r. na reprezentatywnej ogólnopolskiej grupie 1000 dorosłych osób.

Chęć przechytrzenia inflacji

62% ankietowanych odwleka już zaplanowane zakupy właśnie na Black Friday. Ta liczba również uległa zmniejszeniu – w zeszłym roku było to 68%. Spadki są oczywiście związane z kryzysem i cały czas rosnącą inflacją. Spora grupa osób wciąż jednak liczy na spore promocje, dlatego już za kilka dni zacznie uważniej przyglądać się, co marki mają do zaoferowania. 40,5% respondentów twierdzi, że dzięki Black Friday uniknie inflacyjnych podwyżek podczas świątecznych zakupów.

Najchętniej kupowane produkty

Jakie produkty chcą nabyć konsumenci podczas Czarnego Piątku? Można je podzielić na kilka kategorii: odzież i obuwie (74,8%), RTV i mała elektronika (53%), kosmetyki (48,6%), AGD (43,5%), zabawki (29,8%) i inne (4,3%). Warto wspomnieć, że odzież i elektronika zawsze cieszyły się ogromnym zainteresowaniem klientów robiących zakupy w Black Friday. Z badania SMSAPI możemy się także dowiedzieć, że w tym roku kupujących przez Internet będzie więcej niż kupujących stacjonarnie.


Zobacz też: Black Friday 2022. Jak przygotować sklep na święto wyprzedaży? - wywiad, którego gościem jest Piotr Kałwa, E-commerce Success Manager w IdoSell


Kanały komunikacji

Na pytanie, w jaki sposób chcieliby dowiedzieć się o promocjach na produkty lub usługi podczas Black Friday lub Cyber Monday, najwięcej osób odpowiedziało, że poprzez social media (49,5%, czyli prawie połowa). Na drugim miejscu znalazła się strona sklepu (44,5%), a następnie: e-mail (34,9%), Google (32,5%), TV, radio, prasa (32,1%), wizyta w sklepie (30,5%), SMS (23,3%), znajomi (22,6%), ulotki (19,5%), influencerzy (9,4%) i rozmowy telefoniczne (6,8%).

Black Friday SMS Api

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...