Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (12.09-16.09 r.)

2022.09.19

Pisaliśmy, że PrestaShop zmienia dział HR na dział People oraz że pierwsza Żabka Eko Smart zostanie otwarta w Poznaniu. Zastanawialiśmy się, czy kryzys inflacyjny sprawi, że więcej osób będzie kupować przez Internet – w oparciu o Raport Izby Gospodarki Elektronicznej. Wspominaliśmy również o nowej metodzie płatności w sklepach internetowych – Revolut Pay. Opublikowaliśmy wywiad z Arkadiuszem Bulcem, Specjalistą ds. Programu Partnerskiego Tpay, na temat tego, jakie metody płatności warto wdrożyć w sklepie internetowym. Informowaliśmy, że Sell a Service otrzymało milion złotych od BRidge Alfa i że KROSS podjął współpracę z fintechem Mokka dotyczącą płatności odroczonych. Podzieliliśmy się też artykułem o digital storytellingu, czyli cyfrowych opowieściach. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że minister edukacji chce stworzyć MeduM – platformę, która łączy elementy TikToka i Netflixa. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat customer experience.

PrestaShop zmienia dział HR na dział People. Firma cały czas wprowadza zmiany

PrestaShop to jedna z bardziej znanych platform e-commerce typu open-source w Europie i Ameryce Łacińskiej. Firma zdecydowała się na wprowadzenie istotnych innowacji w dziale HR. „Future Of Work” obejmuje nowe rozwiązania dla sklepów internetowych, a także bardziej inkluzywne i przyjazne środowisko pracy.

https://ecomersy.pl/prestashop-zmienia-dzial-hr-na-dzial-people-firma-caly-czas-wprowadza-zmiany

Pierwsza Żabka Eko Smart zostanie otwarta w Poznaniu. Czego możemy się spodziewać?

Żabka ma w planach wprowadzenie nowego rodzaju sklepu – Eko Smart. Pomysł został zaprezentowany podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Ułatwi on franczyzobiorcom prowadzenie swoich biznesów, ponieważ będzie łączyć rozwiązania ekologiczne z innowacjami technologicznymi.

https://ecomersy.pl/pierwsza-zabka-eko-smart-zostanie-otwarta-w-poznaniu-w-poznaniu-czego-mozemy-sie-spodziewac

Czy kryzys inflacyjny sprawi, że więcej osób będzie kupować przez Internet? Raport Izby Gospodarki Elektronicznej

Badanie pt. „W kryzysie do e-commerce” powstało na przełomie sierpnia i września. Zostało przygotowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, a jej celem jest przede wszystkim pokazanie, jak Polacy postrzegają sytuację ekonomiczną własnego kraju i jak ich przekonania wpływają na nawyki konsumenckie. Ankiecie poddało się 1526 osób. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wnioski płynące z raportu.

https://ecomersy.pl/czy-kryzys-inflacyjny-sprawi-ze-wiecej-osob-bedzie-kupowac-przez-internet-raport-izby-gospodarki-elektronicznej

Nowa metoda płatności w sklepach internetowych – Revolut Pay

Revolut aktywnie działa na rynku – niedawno pisaliśmy o płatnościach odroczonych tego fintechu (Revolut Pay Later), teraz chcielibyśmy wspomnieć o Revolut Pay, czyli nowej metodzie płatności za zakupy online. W przypadku płatności przez komputer użytkownicy mogą skorzystać z kodu QR, a płacąc telefonem – zapłaci bezpośrednio w aplikacji.

https://ecomersy.pl/nowa-metoda-platnosci-w-sklepach-internetowych-revolut-pay

Jakie metody płatności warto wdrożyć w sklepie internetowym? - wywiad z Arkadiuszem Bulc, Specjalistą ds. Programu Partnerskiego Tpay

W e-commerce skłonienie klienta do dodania produktu do koszyka to dopiero połowa sukcesu. Drugą jest finalizacja transakcji. O tym, jakie metody płatności warto wdrożyć w sklepie internetowym, rozmawiamy z Arkadiuszem Bulc, Specjalistą ds. Programu Partnerskiego Tpay. Polecamy wywiad, dzięki któremu dobrze zoptymalizujesz system płatności w swoim sklepie!

https://ecomersy.pl/jakie-metody-platnosci-warto-wdrozyc-w-sklepie-internetowym-wywiad-z-arkadiuszem-bulcem

Sell a Service z milionem złotych od BRidge Alfa

Polski start up Sell a Service otrzymał milion złotych dofinansowania w ramach programu BRidge Alfa, którego celem jest wsparcie najbardziej nowatorskich projektów. Przedsiębiorstwo ma stworzyć platformę dla biznesów usługowych, tym samym dostarczając im narzędzi strategicznych i technologicznych do sprzedaży internetowej.

https://ecomersy.pl/sell-a-service-z-milionem-zlotych-od-bridge-alfa

Współpraca KROSS z fintechem Mokka. Firma udostępnia klientom płatności odroczone

KROSS to polska marka rowerowa, która jest bardzo popularna wśród klientów. Teraz jej konsumenci skorzystają z płatności odroczonych w sieci salonów własnych firmy – wszystko dzięki współpracy z fintechem Mokka. Przez pierwszy miesiąc na zainteresowane osoby będzie czekać promocja „10 rat 0%”. Wystarczy odpowiedzieć na sześć pytań w procesie rejestracji.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-kross-z-fintechem-mokka-firma-udostepnia-klientom-platnosci-odroczone

Digital storytelling, czyli cyfrowe opowieści

Nawet jeżeli pojęcie digital storytellingu jest Ci obce, bez wątpienia słyszałeś o samym storytellingu, czyli – krótko mówiąc – sztuce tworzenia opowieści. W świecie e-commerce funkcjonuje również nazwa marketingu narracyjnego. Cyfrowe historie oprócz interesującej fabuły pozwalają na wykorzystanie narzędzi oferowanych przez nowoczesne technologie – animacji, dźwięków, muzyki i innych. Zostań z nami, aby dowiedzieć się więcej.

https://ecomersy.pl/digital-storytelling-czyli-cyfrowe-opowiesci

MeduM – platforma pomysłu ministra edukacji, która łączy elementy TikToka i Netflixa

MeduM (Multimedialna Edukacja Młodzieży) to nazwa nowej platformy multimedialnej dla młodzieży. Pomysł na nią pojawił się za sprawą ministra edukacji, Przemysława Czarnka. Serwis streamingowy ma łączyć w sobie elementy obecne na TikToku i na Netflixie.

https://ecomersy.pl/medum-platforma-pomyslu-ministra-edukacji-ktora-laczy-elementy-tiktoka-i-netflixa

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.

https://ecomersy.pl/czym-jest-customer-experience

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...