Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

#PrasówkaEcomersy (12.09-16.09 r.)

2022.09.19

Pisaliśmy, że PrestaShop zmienia dział HR na dział People oraz że pierwsza Żabka Eko Smart zostanie otwarta w Poznaniu. Zastanawialiśmy się, czy kryzys inflacyjny sprawi, że więcej osób będzie kupować przez Internet – w oparciu o Raport Izby Gospodarki Elektronicznej. Wspominaliśmy również o nowej metodzie płatności w sklepach internetowych – Revolut Pay. Opublikowaliśmy wywiad z Arkadiuszem Bulcem, Specjalistą ds. Programu Partnerskiego Tpay, na temat tego, jakie metody płatności warto wdrożyć w sklepie internetowym. Informowaliśmy, że Sell a Service otrzymało milion złotych od BRidge Alfa i że KROSS podjął współpracę z fintechem Mokka dotyczącą płatności odroczonych. Podzieliliśmy się też artykułem o digital storytellingu, czyli cyfrowych opowieściach. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że minister edukacji chce stworzyć MeduM – platformę, która łączy elementy TikToka i Netflixa. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat customer experience.

PrestaShop zmienia dział HR na dział People. Firma cały czas wprowadza zmiany

PrestaShop to jedna z bardziej znanych platform e-commerce typu open-source w Europie i Ameryce Łacińskiej. Firma zdecydowała się na wprowadzenie istotnych innowacji w dziale HR. „Future Of Work” obejmuje nowe rozwiązania dla sklepów internetowych, a także bardziej inkluzywne i przyjazne środowisko pracy.

https://ecomersy.pl/prestashop-zmienia-dzial-hr-na-dzial-people-firma-caly-czas-wprowadza-zmiany

Pierwsza Żabka Eko Smart zostanie otwarta w Poznaniu. Czego możemy się spodziewać?

Żabka ma w planach wprowadzenie nowego rodzaju sklepu – Eko Smart. Pomysł został zaprezentowany podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Ułatwi on franczyzobiorcom prowadzenie swoich biznesów, ponieważ będzie łączyć rozwiązania ekologiczne z innowacjami technologicznymi.

https://ecomersy.pl/pierwsza-zabka-eko-smart-zostanie-otwarta-w-poznaniu-w-poznaniu-czego-mozemy-sie-spodziewac

Czy kryzys inflacyjny sprawi, że więcej osób będzie kupować przez Internet? Raport Izby Gospodarki Elektronicznej

Badanie pt. „W kryzysie do e-commerce” powstało na przełomie sierpnia i września. Zostało przygotowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, a jej celem jest przede wszystkim pokazanie, jak Polacy postrzegają sytuację ekonomiczną własnego kraju i jak ich przekonania wpływają na nawyki konsumenckie. Ankiecie poddało się 1526 osób. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wnioski płynące z raportu.

https://ecomersy.pl/czy-kryzys-inflacyjny-sprawi-ze-wiecej-osob-bedzie-kupowac-przez-internet-raport-izby-gospodarki-elektronicznej

Nowa metoda płatności w sklepach internetowych – Revolut Pay

Revolut aktywnie działa na rynku – niedawno pisaliśmy o płatnościach odroczonych tego fintechu (Revolut Pay Later), teraz chcielibyśmy wspomnieć o Revolut Pay, czyli nowej metodzie płatności za zakupy online. W przypadku płatności przez komputer użytkownicy mogą skorzystać z kodu QR, a płacąc telefonem – zapłaci bezpośrednio w aplikacji.

https://ecomersy.pl/nowa-metoda-platnosci-w-sklepach-internetowych-revolut-pay

Jakie metody płatności warto wdrożyć w sklepie internetowym? - wywiad z Arkadiuszem Bulc, Specjalistą ds. Programu Partnerskiego Tpay

W e-commerce skłonienie klienta do dodania produktu do koszyka to dopiero połowa sukcesu. Drugą jest finalizacja transakcji. O tym, jakie metody płatności warto wdrożyć w sklepie internetowym, rozmawiamy z Arkadiuszem Bulc, Specjalistą ds. Programu Partnerskiego Tpay. Polecamy wywiad, dzięki któremu dobrze zoptymalizujesz system płatności w swoim sklepie!

https://ecomersy.pl/jakie-metody-platnosci-warto-wdrozyc-w-sklepie-internetowym-wywiad-z-arkadiuszem-bulcem

Sell a Service z milionem złotych od BRidge Alfa

Polski start up Sell a Service otrzymał milion złotych dofinansowania w ramach programu BRidge Alfa, którego celem jest wsparcie najbardziej nowatorskich projektów. Przedsiębiorstwo ma stworzyć platformę dla biznesów usługowych, tym samym dostarczając im narzędzi strategicznych i technologicznych do sprzedaży internetowej.

https://ecomersy.pl/sell-a-service-z-milionem-zlotych-od-bridge-alfa

Współpraca KROSS z fintechem Mokka. Firma udostępnia klientom płatności odroczone

KROSS to polska marka rowerowa, która jest bardzo popularna wśród klientów. Teraz jej konsumenci skorzystają z płatności odroczonych w sieci salonów własnych firmy – wszystko dzięki współpracy z fintechem Mokka. Przez pierwszy miesiąc na zainteresowane osoby będzie czekać promocja „10 rat 0%”. Wystarczy odpowiedzieć na sześć pytań w procesie rejestracji.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-kross-z-fintechem-mokka-firma-udostepnia-klientom-platnosci-odroczone

Digital storytelling, czyli cyfrowe opowieści

Nawet jeżeli pojęcie digital storytellingu jest Ci obce, bez wątpienia słyszałeś o samym storytellingu, czyli – krótko mówiąc – sztuce tworzenia opowieści. W świecie e-commerce funkcjonuje również nazwa marketingu narracyjnego. Cyfrowe historie oprócz interesującej fabuły pozwalają na wykorzystanie narzędzi oferowanych przez nowoczesne technologie – animacji, dźwięków, muzyki i innych. Zostań z nami, aby dowiedzieć się więcej.

https://ecomersy.pl/digital-storytelling-czyli-cyfrowe-opowiesci

MeduM – platforma pomysłu ministra edukacji, która łączy elementy TikToka i Netflixa

MeduM (Multimedialna Edukacja Młodzieży) to nazwa nowej platformy multimedialnej dla młodzieży. Pomysł na nią pojawił się za sprawą ministra edukacji, Przemysława Czarnka. Serwis streamingowy ma łączyć w sobie elementy obecne na TikToku i na Netflixie.

https://ecomersy.pl/medum-platforma-pomyslu-ministra-edukacji-ktora-laczy-elementy-tiktoka-i-netflixa

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.

https://ecomersy.pl/czym-jest-customer-experience

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...