Dzisiaj mamy: Czwartek, 25 Kwiecień 2024

#PrasówkaEcomersy (06.03 - 10.03)

2023.03.13

Opublikowaliśmy wyniki nowego badania Kantar na temat opinii Polaków o grupie InPost oraz badania Santander Consumer Banku na temat tego, co kupujemy w marketplace'ach. Pisaliśmy, że YouTube zyska nowego CEO. Wspomnieliśmy także o Circular Hub – ekologicznej platformie Gucci. Informowaliśmy o karze UOKiK dla poznańskiej agencji marketingowej i o zmianach w DeeZee. Podzieliliśmy się artykułem o up-sellingu i cross-sellingu. Wspominaliśmy, że Lancerto wykorzystuje AI i uruchamia własny chatbot. Pisaliśmy również o LockMe, czyli marketplace z escape roomami, który ma już 8 lat. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat SXO.

Polacy mają zaufanie do InPostu. Nowe badanie Kantar

Z nowego badania Kantar, które zostało przeprowadzone pod koniec 2022 roku, wynika, że InPost jest najlepiej ocenianym operatorem logistycznym w Polsce. Aż 94% respondentów wybiera Paczkomat®️ InPost jako formę dostawy, robiąc zakupy online. Wskaźnik NPS dla usługi nadań i odbioru wynosi 81%.

https://ecomersy.pl/polacy-maja-zaufanie-do-inpostu-nowe-badanie-kantar

Co kupujemy w marketplace’ach. Nowe badanie Santander Consumer Bank

Zgodnie z najnowszym badaniem Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce” już 72% polskich e-konsumentów robi zakupy na platformach typu marketplace. Kupują tam przede wszystkim ubrania, obuwie i kosmetyki.

https://ecomersy.pl/co-kupujemy-w-marketplaceach-nowe-badanie-santander-consumer-bank

YouTube zyska nowego CEO. Wojcicki rezygnuje z tej roli

Susan Wojcicki przez ponad 9 lat pełniła funkcję CEO popularnego serwisu – YouTube’a. 16 lutego br. dotychczasowa dyrektor generalna firmy poinformowała o rezygnacji z tego stanowiska. Informacja została opublikowana następnego dnia, na blogu YouTube’a, w formie listu od Wojcicki. Wcześniej otrzymali ją pracownicy.

https://ecomersy.pl/youtube-zyska-nowego-ceo-wojcicki-rezygnuje-z-tej-roli

Kara UOKiK dla poznańskiej agencji marketingowej. Chodzi o fałszowanie opinii

Jedna z poznańskich agencji marketingowych otrzymała od UOKiK karę w wysokości 40 tys. zł. Przyczyną miało być celowe wprowadzanie konsumentów w błąd – poprzez publikację fikcyjnych opinii w wizytówkach Google Maps.

https://ecomersy.pl/kara-uokik-dla-poznanskiej-agencji-marketingowej-chodzi-o-falszowanie-opinii

Sprzedawaj więcej! Cross-selling i up-selling e-commerce

Prowadząc własny sklep internetowy, bardzo często poszukujemy nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży – czy to poprzez skuteczne kampanie promocyjne, czy wpływanie na pozycję w wyszukiwarce, czy wyróżnianie się na tle konkurencji. Dzisiaj chcielibyśmy zaproponować Ci dwie niezwykle przydatne i popularne strategie, a mianowicie cross-selling oraz up-selling. Zobacz, co trzeba wiedzieć na ten temat!

https://ecomersy.pl/sprzedawaj-wiecej-cross-selling-i-up-selling-e-commerce

Circular Hub – ekologiczna platforma Gucci

Gucci to kolejna luksusowa marka, która stawia na obieg zamknięty, aby przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego. Wraz ze swoją spółką macierzystą Kering firma ogłosiła uruchomienie we Włoszech platformy Circular Hub. 

https://ecomersy.pl/circular-hub-ekologiczna-platforma-gucci

Zmiany w DeeZee. Dominikę Żak, na stanowisku prezesa, zastąpi Maciej Marchwicki

Dominika Żak przez 18 lat pełniła funkcję prezeski DeeZee – polskiego sklepu internetowego z odzieżą i obuwiem. Na czele marki modowej stanie teraz Maciej Marchwicki. Warto pamiętać, że dotychczasowa CEO była w spółce od samego początku.

https://ecomersy.pl/maciej-marchwicki-nowym-prezesem-deezee-zastapi-dominike-zak

Rebranding Bakallandu i nowa kampania – „JESZ, co dobre”

Bakalland, znane przedsiębiorstwo działające na rynku spożywczym, postanowiło przeprowadzić kompleksowy rebranding swojej marki, całkowicie zmieniając identyfikację wizualną. Towarzyszy mu długofalowa kampania reklamowa pod hasłem „JESZ, co dobre”, która rusza już 13 marca.

https://ecomersy.pl/rebranding-bakallandu-i-nowa-kampania-jesz-co-dobre

Lancerto wykorzystuje AI i uruchamia własny chatbot

Odzieżowa marka Lancerto stawia na nowoczesne rozwiązania – jej klienci będą mogli porozmawiać z chatbotem AI, czyli z wirtualnym doradcą. Sztuczna inteligencja pomoże dobrać ubrania w zależności od indywidualnych oczekiwań i poleci konkretne zestawy. Asystent nosi nazwę ARI.

https://ecomersy.pl/lancerto-wykorzystuje-ai-i-uruchamia-wlasny-chatbot

LockMe – marketplace z escape roomami ma już 8 lat

Mieszkańcy Wrocławia, Bartosz Idzikowski i Jakub Caban, w 2015 roku postanowili stworzyć internetową platformę lock.me, która służy do rezerwowania i oceniania escape roomów (czyli pokojów zagadek). Dzięki temu branża ta miała szansę zaistnieć w świecie e-commerce.

https://ecomersy.pl/lockme-marketplace-z-escape-roomami-ma-juz-8-lat

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się na większą sprzedaż, a pozytywne doświadczenia odbiorców – na wzrost konwersji. Dzisiaj chcielibyśmy pokrótce przedstawić, czym charakteryzuje się jeden z popularnych „wynalazków”, czyli SXO.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-68-sxo-wiecej-niz-seo

 

Polecamy