Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10

Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się na większą sprzedaż, a pozytywne doświadczenia odbiorców – na wzrost konwersji. Dzisiaj chcielibyśmy pokrótce przedstawić, czym charakteryzuje się jeden z popularnych „wynalazków”, czyli SXO.

Czym jest SXO?

Skrót SXO pochodzi od angielskiego wyrażenia Search Experience Optimization. Jeżeli kojarzy Ci się z dwoma znanymi akronimami – jesteś na dobrym tropie. SXO powstało bowiem z połączenia SEO (Search Engine Optimization) i UX (User Experience). Można je opisać jako strategię marketingową, która polega na budowaniu widoczności witryny w wyszukiwarce oraz zwiększaniu poziomu konwersji dzięki optymalizacji doświadczeń użytkownika. SXO opiera się na przekonaniu, że samo wejście z wyników wyszukiwania na daną stronę internetową jeszcze nic nie oznacza. Liczy się to, aby zatrzymać odbiorcę i zachęcić go do podjęcia interakcji. Pierwszą z tych czynności (odwiedzenie witryny) zawdzięczamy działaniom związanym z SEO, drugą – dopracowanemu UX.

SEO i UX w jednym

Na SXO składają się elementy, które służą zarówno pozycjonowaniu, jak i poprawie doświadczeń użytkownika. Muszą one nie tyle istnieć obok siebie, co wzajemnie na siebie oddziaływać i się przeplatać. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim kwestie techniczne: szybkość ładowania się witryny, certyfikat SSL, intuicyjną nawigację, responsywność, przejrzysty interfejs, dostępność wersji mobilnej. Większość z tych aspektów decyduje o tym, czy dany odbiorca zdecyduje się pozostać na stronie. Jeżeli już na wstępie będzie zadowolony, prawdopodobnie przejdzie do eksplorowania witryny, wykonywania pożądanych akcji i – być może – skorzysta z oferty. Warto wiedzieć, że większość klientów oczekuje intuicyjnego procesu zakupowego.


Zobacz też: Czym jest Helpful Content Update i dlaczego powinno Cię to zainteresować?


Obserwacja zachowań użytkowników – mapy ciepła

W przypadku SXO bardzo istotne staje się analizowanie zachowań użytkowników w naszym sklepie internetowym. Strategia ta często opiera się na badaniu tzw. map ciepła, czyli miejsc w witrynie, gdzie potencjalni klienci klikają i jak daleko scrollują. Mapy ciepła pokazują również, jak użytkownicy poruszają się po stronie, ile czasu na niej spędzają i jak przebiega ich proces zakupowy. W ten sposób łatwiej wykryć i zrozumieć, na jakich etapach konsumenci zmagają się z problemami, a następnie wdrożyć odpowiednie rozwiązania. Monitorowanie zachowań pozwala też sprawdzić, czy odbiorcy nie gubią się w witrynie. Krótko mówiąc: dowiadujemy się, co sprawia, że niektórzy przedwcześnie opuszczają stronę internetową.

Zalety SXO

SXO to strategia, którą cenią sobie nie tylko marketingowcy, ale również wyszukiwarki. Wszystko dlatego, że Google stara się maksymalnie ułatwić swoim użytkownikom odnajdywanie dokładnie tego, czego szukają – niezależnie od tego, czy są to nowe buty, czy chęć poznania odpowiedzi na nurtujące pytanie. Warto więc zadbać nie tylko o czytelny interfejs, ale także wartościowe treści, odpowiednio dobrane słowa kluczowe i link building. SXO rzeczywiście przekłada się na większy ruch, mniej porzuconych koszyków oraz wzrost sprzedaży.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...