Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Co kupujemy w marketplace’ach Nowe badanie Santander Consumer Bank

2023.03.07

Zgodnie z najnowszym badaniem Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce” już 72% polskich e-konsumentów robi zakupy na platformach typu marketplace. Kupują tam przede wszystkim ubrania, obuwie i kosmetyki.

Najczęściej wybierane produkty

Marketplace’y stają się w naszym kraju coraz bardziej popularne – głównie za sprawą szerokiego asortymentu od różnych marek i przystępnych cen. Według raportu Santander Consumer Banku ankietowani twierdzą, że najczęściej zamawiają tam ubrania. Odpowiedź ta dominowała wśród kobiet (jak można się łatwo domyślić) – zaznaczyło ją 58% pań i 31% panów. Na drugim miejscu znalazło się obuwie (31%). Z marketplace’ów zamawiają je głównie osoby po 40. roku życia (39%), rzadziej młodzi dorośli (20%). 27% respondentów twierdzi, że kupuje w marketplace’ach kosmetyki. Znajduje się wśród nich 36% kobiet i 17% mężczyzn. Co czwarty użytkownik tego typu platform zamawia z nich książki – są to przede wszystkim osoby z grupy wiekowej 18-29 (30%) i seniorzy (27%).

Co jeszcze wybieramy?

Platformy sprzedażowe służą Polakom również do kupowania elektroniki – laptopów, tabletów, telefonów komórkowych (24%) oraz sprzętu RTV i AGD (23%). Obie te kategorie są częściej wybierane przez mężczyzn (w pierwszej to 35% kobiet i 14% mężczyzn, w drugiej – 37% panów i 11% pań).  Na kolejnych miejscach znajdują się: narzędzia (17%) oraz zabawki i inne artykuły dziecięce (15%). Niewiele osób wybiera biżuterię (9%), meble czy artykuły wyposażenia wnętrz (7%). Możemy więc przypuszczać, że są to rzeczy, które wolimy kupować stacjonarnie.

Gdzie szukamy informacji na temat produktów?

Warto wiedzieć, że aż 94% użytkowników marketplace’ów szuka informacji w sieci przez zakupem danego produktu. Już 42% z nich dokonuje tych poszukiwań za pomocą marketplace’u. Na wyższym miejscu znalazła się tylko wyszukiwarka Google (72%). Respondenci często wybierają również stronę konkretnej marki (34%) i oglądają na YouTubie filmy dotyczące konkretnego produktu (25%). Z kolei 24% szuka takich materiałów na Facebooku, Instagramie czy TikToku. 23% korzysta z for internetowych, a jedynie 3% – z blogów influencerów.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...