Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

Kara UOKiK dla poznańskiej agencji marketingowej. Chodzi o fałszowanie opinii

2023.03.08

Jedna z poznańskich agencji marketingowych otrzymała od UOKiK karę w wysokości 40 tys. zł. Przyczyną miało być celowe wprowadzanie konsumentów w błąd – poprzez publikację fikcyjnych opinii w wizytówkach Google Maps.

Dyrektywa Ombinus i fałszywe opinie

Na początku 2023 roku w życie weszły przepisy dyrektywy Ombinus, której celem jest wprowadzanie większej przejrzystości przy zakupach internetowych. Dotyczy m.in. zakazu pisania czy kupowania fałszywych opinii. Tę kwestię ma regulować konieczność weryfikacji rekomendacji od konsumentów. Dany przedsiębiorca powinien też poinformować, jak sprawdza ich autentyczność oraz czy publikuje wszystkie. Za niezgodne z przepisami praktyki grozi kara w wysokości do 10% obrotu firmy.

Agencja z Poznania

UOKiK od sierpnia ubiegłego roku prowadziło postępowanie w sprawie Agencji City Damian Trzciński z Poznania, która zajmuje się świadczeniem rozmaitych usług marketingowych, w tym także pozyskiwaniem opinii do wizytówek Google. Jak się okazuje, firma tworzyła i publikowała fałszywe rekomendacje. Dlatego właśnie agencja otrzymała 40 tys. zł kary oraz nakaz poinformowania o tej decyzji na wszystkich swoich profilach w social mediach.

Polecamy