Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Kara UOKiK dla poznańskiej agencji marketingowej. Chodzi o fałszowanie opinii

2023.03.08

Jedna z poznańskich agencji marketingowych otrzymała od UOKiK karę w wysokości 40 tys. zł. Przyczyną miało być celowe wprowadzanie konsumentów w błąd – poprzez publikację fikcyjnych opinii w wizytówkach Google Maps.

Dyrektywa Ombinus i fałszywe opinie

Na początku 2023 roku w życie weszły przepisy dyrektywy Ombinus, której celem jest wprowadzanie większej przejrzystości przy zakupach internetowych. Dotyczy m.in. zakazu pisania czy kupowania fałszywych opinii. Tę kwestię ma regulować konieczność weryfikacji rekomendacji od konsumentów. Dany przedsiębiorca powinien też poinformować, jak sprawdza ich autentyczność oraz czy publikuje wszystkie. Za niezgodne z przepisami praktyki grozi kara w wysokości do 10% obrotu firmy.

Agencja z Poznania

UOKiK od sierpnia ubiegłego roku prowadziło postępowanie w sprawie Agencji City Damian Trzciński z Poznania, która zajmuje się świadczeniem rozmaitych usług marketingowych, w tym także pozyskiwaniem opinii do wizytówek Google. Jak się okazuje, firma tworzyła i publikowała fałszywe rekomendacje. Dlatego właśnie agencja otrzymała 40 tys. zł kary oraz nakaz poinformowania o tej decyzji na wszystkich swoich profilach w social mediach.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...