Strefa wiedzy
Sprzedajesz vouchery podarunkowe w sklepie internetowym? To musisz wiedzieć
2024.11.21
Czy w ofercie Twojego e-sklepu są dostępne vouchery podarunkowe na konkretne kwoty? Sprzedaż bonów prezentowych to świetny sposób na przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie lojalności obecnych. Tego typu upominek daje jego odbiorcom dużą elastyczność, a kupującym możliwość wybrania idealnego prezentu. Aby skutecznie wykorzystać potencjał voucherów podarunkowych, warto znać kilka kluczowych...
Czy masz już plan na Black Friday? Poradnik last minute
2024.11.07
Black Friday zbliża się wielkimi krokami – czy Twój sklep internetowy jest już gotowy na ten wyjątkowy dzień? Czarny Piątek to najważniejsze wydarzenie zakupowe w roku, które wymaga odpowiedniego planu. Właśnie wtedy klienci poszukują największych zniżek, a ruch w e-commerce sięga zenitu. Trzy tygodnie przed Black Friday to ostatni moment,...
Uwaga! Phishing. Nie daj się oszukać!
2024.10.31
Cyfrowe zagrożenia są tak samo niebezpieczne jak te, na które napotykamy w codziennym życiu, a często zdarza się, że bywają dużo bardziej podstępne. W sieci możemy być mniej uważni, z czego chętnie korzystają cyberprzestępcy. Zwykle też nie znamy dokładnych schematów działania internetowych oszustów, którzy żerują na niewiedzy. Jednym z najpopularniejszych...
Nowe narzędzie reklamowe na TikToku. Czym jest TikTok Ads Manager Video Editor?
2024.10.09
TikTok to obecnie jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. Korzystają z niej miliony użytkowników, co oznacza, że w aplikacji tkwi ogromny potencjał marketingowy. Firmy promują się na TikToku coraz chętniej, a sam portal dostarcza wielu narzędzi reklamowych, które mają tę promocję ułatwić. Po to właśnie powstało Tik Tok Ads,...
Black Friday 2024. Zacznij planować go już teraz!
2024.08.23
Black Friday to najważniejsze wydarzenie sprzedażowe w roku, zarówno dla właścicieli sklepów stacjonarnych, jak i sklepów online. W tym dniu (a także w okresie przed Czarnym Piątkiem i po nim) mnóstwo osób decyduje się na zakupy, chcąc skorzystać z licznych zniżek i promocji. Jak zapewne się domyślasz, najważniejsze jest to,...
Atrybucja w marketingu. Czym jest? Jak wykorzystać ją w e-commerce?
2024.08.07
W świecie e-commerce każdy klik czy przesunięcie palcem może mieć znaczenie, a większość działań dokonywanych przez użytkowników na stronie internetowej jest pilnie śledzona przez marketerów. Czasami trudno zrozumieć, co tak naprawdę napędza sprzedaż, ponieważ w handlu online codziennie powstaje mnóstwo łańcuchów przyczynowo-skutkowych. Który z wielu punktów styku z klientem doprowadził...
Sprzedaż w abonamencie? Subskrypcje w e-commerce. To warto wiedzieć
2024.07.17
O modelu subskrypcyjnym i sprzedaży w abonamencie słyszała większość z nas – znamy je głównie z platform streamingowych, takich jak Netflix, Player, Amazon Prime czy TVP VOD. Coraz częściej mówi się o nich również w kontekście sklepów internetowych – trend ten zyskuje na popularności w świecie e-commerce. Dlaczego? Ponieważ oferuje...
Czym jest USP produktu?
2024.07.10
Co decyduje o tym, że wybieramy konkretną markę, konkretną ofertę? W 2024 roku trudno mówić jedynie o dobrej jakości i przystępnych cenach, ponieważ na rynku jest zbyt dużo sklepów internetowych, które starają się łączyć te dwa elementy. Często na wybór konsumentów ma wpływ jakiś „wyjątkowy” czynnik, czyli coś, co rzeczywiście...
Czym jest Google PLA?
2024.06.26
System reklamowy Google, czyli Google Ads, jest jednym z dwóch (obok Facebook Ads) najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych przez firmy, by promować swoje produkty. W jego ramach można używać różnorodnych formatów i tworzyć kampanie o rozmaitych celach. Dzisiaj chcielibyśmy pochylić się nad jedną z ważniejszych opcji oferowanych przez Google, a mianowicie Google...
Jak zaprezentować produkty w sklepie internetowym?
2024.06.21
Mimo tego, że e-commerce cieszy się tak dużą popularnością, a zakupy internetowe weszły w krew większości Polaków (zgodnie z najnowszym raportem opublikowanym jeszcze w tym miesiącu przez SAMOSEO, 75,8% polskich konsumentów kupuje w Internecie co najmniej kilka razy w miesiącu, a 41,7% wydaje na zakupy online w skali miesiąca 1000...
Jak zwiększyć obroty w drogerii internetowej?
2024.06.12
Sprzedajesz kosmetyki w Internecie, a może dopiero zamierzasz zacząć? Chciałbyś zwiększyć obroty w swojej drogerii online, ale nie wiesz, jak to zrobić? Przygotowaliśmy dla Ciebie zbiór konkretnych porad, które mogą Ci pomóc w efektywniejszej promocji i skuteczniejszym budowaniu wizerunku marki. Sprawdź, co warto wiedzieć o prowadzeniu sklepu internetowego z kosmetykami,...
Ecomersy Basic #117: Dlaczego trzeba dbać o dostępność produktów w sklepie internetowym?
2024.05.10
Kiedy myślimy o sklepach internetowych, oczywistą kwestią wydaje się to, że ich najważniejszym elementem jest asortyment, czyli sprzedawane produkty. Aby wyróżnić się na tle licznej konkurencji, firmy decydują się na rozmaite strategie – wprowadzają bogatą ofertę różnorodnych towarów (przy większym budżecie), skupiają się na konkretnej kategorii produktów, oferują mniejszą liczbę...
#Ecomersy Basic #116: Jak szybko należy wysyłać paczki w sklepie internetowym?
2024.04.26
W świecie e-commerce szybkość dostawy stała się kluczowym elementem sukcesu każdego sklepu internetowego. Klienci oczekują, że zamówienia będą docierały do nich niemal natychmiast, a dobre doświadczenie zakupowe często równa się z bezpiecznym, bezproblemowym, niezawodnym dowozem. W tym kontekście pytanie o to, kiedy należy wysyłać przesyłki, staje się dla przedsiębiorców niezwykle...
Negatywne opinie w sklepie internetowym. Jak na nie reagować?
2024.04.25
Każdy właściciel sklepu internetowego wie, że nie da się – a wręcz nie powinno się – uniknąć negatywnych opinii o swojej firmie, zwłaszcza gdy marka staje się coraz popularniejsza i bardziej rozpoznawalna. Kluczową kwestią jest to, jak na takie opinie reagujemy: właśnie ten aspekt świadczy o naszym profesjonalizmie jako przedsiębiorców....
Jak powinna wyglądać udana współpraca z agencją e-commerce?
2024.04.19
Wiele sklepów internetowych decyduje się na współpracę z profesjonalnymi agencjami e-commerce, które oferują kompleksowe usługi marketingowe. Udane partnerstwo może przynosić liczne korzyści, takie jak optymalizacja witryny, zwiększenie konwersji, rozwój strategii promocyjnych czy integracja nowych funkcji. Jednak aby taka współpraca była naprawdę efektywna, trzeba przestrzegać wcześniej ustalonych zasad. Powinny one być...
Optymalizacja konwersji w e-commerce. Know-how
2024.04.10
Każdemu właścicielowi sklepu internetowego zależy na tym, by klienci podejmowali konkretne działania na stronie. Czasami jest to cały zbiór pożądanych akcji, czasami jedno, ale duże przedsięwzięcie. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy się skupić na jednym, zazwyczaj najważniejszym celu, czyli zwiększeniu sprzedaży. Poruszymy temat optymalizacji konwersji właśnie w tym kontekście – zostań...
#Ecomersy Basic #115: Jak podnieść rozpoznawalność sklepu internetowego?
2024.04.05
Aby klient zapamiętał Twój sklep internetowy, musisz w jakiś sposób zapisać się w jego pamięci. Wszyscy wiemy, że trudno jest wyróżnić się na tle ogromnej konkurencji, a często to po prostu cel nie do osiągnięcia. Nie trzeba jednak tworzyć jedynej w swoim rodzaju, innowacyjnej przestrzeni online, aby zdobyć lojalnych konsumentów,...
Jak przeprowadzić rebranding sklepu internetowego?
2024.03.27
Każdy przedsiębiorca działający w Internecie może szybko się przekonać, że w świecie e-commerce konkurencja jest zacięta, a trendy szybko się zmieniają, dlatego utrzymanie świeżości i atrakcyjności marki staje się kluczowym elementem sukcesu. Wiele firm decyduje się na tzw. rebranding, aby na nowo dostosować się do oczekiwań klientów, zyskać przewagę nad...
#EcomersyBasic #114: Wiosna w e-commerce. Wysoki sezon dla branży odzieżowej
2024.03.21
Wraz z nadejściem wiosny pojawiło się wiele nowych możliwości dla przedsiębiorców działających w e-commerce, a szczególnie w branży odzieżowej, która z każdym kolejnym sezonem przechodzi przemiany. Warto wykorzystać zbliżające się okazje (majówka, Boże Ciało, wakacje), kiedy klienci i klientki będą poszukiwać świeżych stylizacji i modowych inspiracji, aby przyciągnąć uwagę odbiorców...
Dlaczego trzeba dbać o prawidłowe stany magazynowe w sklepie internetowym?
2024.03.19
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, należy zadbać o każdy element niezbędny do jego prawidłowego funkcjonowania. Jednym z nich jest oczywiście magazynowanie produktów, które wymaga odpowiednio zintegrowanego systemu logistycznego. Jeżeli nie zatroszczysz się o tę kwestię, Twój biznes może nie rozwijać się tak, jak byś tego chciał....
Ecomersy Basic #113: Jak działają TikTok Ads? Poznaj alternatywę dla Meta Ads
2024.03.08
Większość sklepów internetowych promuje się na Facebooku i Instagramie, posługując się Meta Ads – jednym z najbardziej znanych systemów reklamowych w sieci. Coraz więcej przedsiębiorców działa aktywnie również na TikToku, czyli najpopularniejszym na świecie serwisie do nagrywania i oglądania krótkich filmów. Z aplikacji tej korzystają miliony użytkowników, co z jednej...
Uwaga! To już ostatnie dni na wprowadzenie Google Consent Mode v2
2024.02.29
Jeżeli aktywnie działasz w sieci i korzystasz z systemu reklamowego i analitycznego Google, powinieneś wiedzieć, że zmiany zbliżają się wielkimi krokami. Tryb uzyskiwania zgody trzeba wdrożyć na początku marca, w przeciwnym wypadku napotkasz problemy z reklamami personalizowanymi w Google Ads. Dowiedz się, czym właściwie jest Google Consent Mode v2 i...
Vouchery prezentowe w sklepie internetowym. Czy i kiedy warto?
2024.02.21
Przedsiębiorcy działający w e-commerce mają swoje sposoby, by zwiększać lojalność klientów i zachęcać ich do zakupów. Jednym z bardzo skutecznych narzędzi marketingowych są vouchery prezentowe, które sprawiają, że oferta staje się ciekawsza. Czy warto wprowadzić ten rodzaj upominku do swojego sklepu internetowego? Jak właściwie działają takie vouchery? Wszystkiego dowiesz się...
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?
2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...