Dzisiaj mamy: Wtorek, 25 Czerwiec 2024

TOP listopada od #ecomersy!

2023.12.06

Jakie teksty opublikowane w listopadzie szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: o współpracy ERLI i PayU, o Allegro Share czy o NFT w Vistuli. Naszym czytelnikom spodobał się także artykuł o zdjęciach w sklepie internetowym. W listopadowym TOP-ie znalazło się też miejsce na wyniki różnych badań: o korzystaniu z social mediów przez polskie firmy, o najważniejszych tendencjach wśród e-kupujących (według Rankingu Ceneo), a także o kolejnych wzrostach BLIK-a w trzecim kwartale 2023 roku. Pisaliśmy również o październikowym BaseLinker Index i rekordowej sprzedaży w e-commerce oraz o korzystaniu z aplikacji mobilnych e-sklepów przez Polaków. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że coraz więcej automatów paczkowych Orlenu pojawia się w Polsce.

Zdjęcia do sklepu internetowego. Zrób to sam

Zdjęcia produktów odgrywają kluczową rolę w sprzedaży e-commerce. Klienci, którzy nie mogą dotknąć towaru ani obejrzeć go osobiście, oczekują wyraźnych, jakościowych i jasnych fotografii. Często to właśnie one są najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze danego sklepu internetowego. Tworzenie profesjonalnych i atrakcyjnych zdjęć produktów powinno być dla Ciebie kwestią priorytetową. Chcesz zająć się tym samodzielnie? Zapoznaj się z naszym poradnikiem i zdobądź najpotrzebniejsze informacje już dzisiaj!

https://ecomersy.pl/zdjecia-do-sklepu-internetowego-zrob-to-sam

Social media coraz popularniejsze wśród polskich firm

Z analiz Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że niemal połowa polskich firm (48%) korzysta z social mediów w działaniach biznesowych. Jeszcze 10 lat temu (w 2013 roku) było to zaledwie 19%. Jak podaje najnowszy Tygodnik Gospodarczy PIE, media społecznościowe są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa głównie do budowania tożsamości marki i tworzenia jej obrazu w świadomości klientów.

https://ecomersy.pl/social-media-coraz-popularniejsze-wsrod-polskich-firm

Ranking Ceneo w 2023 roku – najważniejsze tendencje wśród e-kupujących

Według jednego z najstarszych rankingów sprzedawców internetowych w Polsce – Rankingu Zaufanych Sklepów od Ceneo – w 2023 roku zmieniły się ceny oraz popularność poszczególnych kategorii produktowych w e-commerce. Cały czas ewoluuje sposób podejmowania decyzji zakupowych, w tym dokonywania płatności, wyboru sposobu dostawy czy korzystania z narzędzi AI. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z rankingu?

https://ecomersy.pl/ranking-ceneo-w-2023-roku-najwazniejsze-tendencje-wsrod-e-kupujacych

Współpraca ERLI i PayU. Raty 5x0% na platformie zakupowej

Platforma zakupowa ERLI i system płatności PayU GPO rozszerzyły współpracę partnerską – użytkownicy ERLI zyskali dostęp do wygodnego systemu pięciu nieoprocentowanych rat dostarczanych przez PayU.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-erli-i-payu-raty-5x0-na-platformie-zakupowej

Październikowy BaseLinker Index – rekordowa sprzedaż w e-commerce

Zgodnie z wynikami pierwszego jesiennego odczytu BaseLinker Index e-commerce w polskim handlu jest coraz bardziej kluczowe. W październiku 2023 roku wartość wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego handlu elektronicznego wyniosła rekordowe 134 pkt, przy czym wartość wyjściowa to 100 pkt (styczeń 2022). We wrześniu odczyt wynosił 121 pkt, a rok temu – 119 pkt.

https://ecomersy.pl/pazdziernikowy-baselinker-index-rekordowa-sprzedaz-w-e-commerce

Kolejne wzrosty BLIK-a w trzecim kwartale 2023 roku

BLIK odnosi kolejne sukcesy w trzecim kwartale 2023 roku, osiągając wzrosty we wszystkich kanałach. Od lipca do września br. użytkownicy zrealizowali aż 455 mln transakcji o łącznej wartości 63 mld zł, a od początku roku było ich aż 1,3 mld o wartości 171 mld zł. BLIK jest najpopularniejszych w branży e-commerce (227,9 mln operacji w omawianym okresie), a z kwartał na kwartał zwiększa się liczba przelewów na telefon (109 mln operacji) i płatności w terminalach (101,7 mln operacji).

https://ecomersy.pl/kolejne-wzrosty-blik-a-w-trzecim-kwartale-2023-roku

Dlaczego Polacy korzystają z aplikacji mobilnych e-sklepów? Nowe badanie Santandera

Z badania „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” Santander Consumer Banku wynika, że 21% polskich e-konsumentów używa aplikacji mobilnych sklepów internetowych kilka razy w tygodniu. Najczęściej robią to w celu sprawdzenia dostępności konkretnego produktu. Raport pokazuje także, jakie są największe udogodnienia dotyczące korzystania z takich aplikacji.

https://ecomersy.pl/dlaczego-polacy-korzystaja-z-aplikacji-mobilnych-e-sklepow-nowe-badanie-santandera

Coraz więcej automatów paczkowych Orlenu w Polsce

Orlen informuje, że w ramach własnej sieci logistycznej uruchomił do tej pory 4 tys. automatów paczkowych. Koncern chwali się, że w ciągu dwóch lat dwukrotnie zwiększył liczbę tego typu maszyn, jednak jest to efektem ich niskiej bazy.

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-automatow-paczkowych-orlenu-w-polsce

Koniec z Allegro Polecam. Rusza Allegro Share

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Allegro wycofuje się z programu Allegro Polecam. Nie można już do niego dołączać, generować linków polecających ani otrzymywać prowizji. Wiemy jednak, że platforma uruchomi nowe narzędzie tego typu.

https://ecomersy.pl/koniec-z-allegro-polecam-rusza-allegro-share

Vistula stawia na NFT i wprowadza nowe produkty

W najnowszym concept store marki Vistula w Warszawie (Westfield Mokotów) pojawiło się ok. 150 wyjątkowych produktów, oznaczonych wirtualnymi metkami NFT. Są one dostępne wyłącznie dla klientów, którzy odwiedzą ten salon. Projekt zrealizowano we współpracy z Go2NFT, wiodącym dostawcą korporacyjnych tokenów dla branży modowej w Polsce.

https://ecomersy.pl/vistula-stawia-na-nft-i-wprowadza-nowe-produkty

Polecamy