Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

#PrasówkaEcomersy: tydzień 21.02 - 25.02

Poniedziałek, 28 Luty 2022

Pisaliśmy o nowej współpracy InPostu z firmą Vinted, która obejmie aż osiem krajów, a także o międzynarodowej ekspansji Allegro, już niedługo dostępnego dla członków Unii Europejskiej. Podpowiadaliśmy, na jaki rodzaj działalności e-commerce warto postawić. Opublikowaliśmy też wywiad z Michaelem Kacprzakiem, CPO i współzałożycielem Booste, na temat tego, skąd można wziąć kapitał na marketing w e-commerce. Informowaliśmy o zmianach w reakcjach na Instagramowych stories oraz Rolkach na Facebooku. Nasi czytelnicy dowiedzieli się również, że prawie połowa firm kosmetycznych zajmuje się e-eksportem i że platforma Shoper osiągnęła najlepsze wyniki finansowe w historii. Z kolei w Ecomersach Basic pojawił się artykuł związany z brand marketingiem i jego znaczeniem dla sklepu internetowego.

Współpraca InPostu z Vinted obejmie osiem krajów

InPost rozszerza swoją działalność – firma zdecydowała się podpisać pięcioletnią umowę partnerską z Vinted, czyli najpopularniejszą w Europie platformą handlową z odzieżą używaną.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-inpostu-z-vinted-obejmie-osiem-krajow

Kilka pomysłów na działalność e-commerce

Myślisz o tym, by założyć własną działalność w branży e-commerce? Na pewno słyszałeś o tym, jak dynamicznie się rozwija, cały czas rozszerzając się o nowe podmioty. Początek nowego roku to świetny czas, by zacząć realizować swoje plany. Nie pozwól, by skończyło się tylko na marzeniach! Podpowiemy Ci, w co najbardziej opłaca się zainwestować w 2022 roku. Zostań z nami.

https://ecomersy.pl/kilka-pomyslow-na-dzialalnosc-e-commerce

Instagram wprowadza zmiany w reakcjach na stories

Do tej pory każda reakcja na stories publikowanym na Instagramie lądowała w wiadomościach prywatnych. Użytkownicy mogli wysłać komuś jedno z dostępnych emoji bądź odpowiedzieć indywidualnie. Teraz serwis wprowadza zmiany, które niedługo staną się dostępne na całym świecie.

https://ecomersy.pl/instagram-wprowadza-zmiany-w-reakcjach-na-stories

Skąd wziąć kapitał na marketing w e-commerce?

Wywiad z Michaelem Kacprzakiem, CPO i współzałożycielem Booste Prowadzenie i skalowanie biznesów e-commerce wymaga inwestycji w marketing. Skąd pozyskać na nie środki? Dobrym pomysłem może być finansowanie w modelu revenue-based financing. O szczegóły tego rozwiązania zapytaliśmy Michaela Kacprzaka, CPO i współzałożyciela Booste. W materiale znajdziecie odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące pozyskania, wykorzystania i spłaty środków.

https://ecomersy.pl/skad-wziac-kapital-na-marketing-w-e-commerce-wywiad-z-michaelem-kacprzakiem-cpo-i-wspolzalozyciel-booste

Allegro będzie dostępne dla członków Unii Europejskiej

Allegro zdecydowało się wyjść ze swoją ofertą poza Polskę, umożliwiając korzystanie z platformy europejskim klientom oraz sprzedawcom. Osoby przebywające na terenie Unii Europejskiej (z wyjątkiem Cypru i Malty) będą mogły korzystać z anglojęzycznej wersji i płacić w euro.

https://ecomersy.pl/allegro-bedzie-dostepne-dla-czlonkow-unii-europejskiej

Prawie połowa firm kosmetycznych zajmuje się e-eksportem

Z raportu Santander Bank pt. „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej” wynika, że niemal połowa firm kosmetycznych sprzedaje przy wykorzystaniu e-eksportu. U ponad 50% z nich wynosi on mniej niż 5% przychodów online, z kolei u 17% – udział przekracza 10%.

https://ecomersy.pl/prawie-polowa-firm-kosmetycznych-zajmuje-sie-e-eksportem

Platforma Shoper z najlepszymi wynikami finansowymi w historii

Shoper może się pochwalić najlepszymi wynikami finansowymi w historii spółki. Zarówno przychody, jak i skorygowany zysk EBITDA i obroty na platformie rosły w bardzo szybkim tempie.

https://ecomersy.pl/platforma-shoper-z-najlepszymi-wynikami-finansowymi-w-historii

Facebook wprowadza nową opcję – Rolki

Możliwość tworzenia rolek pojawiła się na Instagramie już jakiś czas temu. Teraz stała się dostępna również na Facebooku w Polsce. Jednak czy na użytkowników czekają dokładnie takie same opcje? https://ecomersy.pl/facebook-wprowadza-nowa-opcje-rolki

Ecomersy Basic #17: Znaczenie brand marketingu dla sklepu internetowego

W naszych poprzednich tekstach dużo pisaliśmy o content marketingu, jednak nie wspominaliśmy jeszcze o tzw. brand marketingu. Czym jest i na czym właściwie polega? To wszystko wyjaśnimy Ci w kolejnym artykule z serii Ecomersy Basic. Warto na początku zastanowić się, co kryje się pod pojęciem „brand”. Słowo to oznacza markę, czyli… No właśnie.
https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-17

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...