Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Platforma Shoper z najlepszymi wynikami finansowymi w historii

Czwartek, 24 Luty 2022

Shoper może się pochwalić najlepszymi wynikami finansowymi w historii spółki. Zarówno przychody, jak i skorygowany zysk EBITDA i obroty na platformie rosły w bardzo szybkim tempie.

O ile wzrosły przychody w porównaniu z 2020 rokiem?

W roku 2021 przychody wynosiły 80,3 mln zł, co daje 71-procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. W IV kwartale 2021 sięgnęły 26,9 mln zł (liczba ta jest zbliżona do wyników za cały 2019 rok), czyli aż o 85% więcej niż w IV kwartale 2020. Na przestrzeni ostatnich 3 lat przychody zwiększyły się niemal czterokrotnie. Z kolei skorygowany zysk EBITDA w 2021 roku osiągnął 49-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 30,9 mln zł, a w IV kwartale 2021 przekroczył 9 mln zł (o 68% więcej niż w IV kwartale 2020).

Wzrost sprzedaży omnichannel i w sklepach własnych

Wzrosła także sprzedaż na platformie Shoper (GMV), która w 2021 roku przyniosła zyski rzędu 5,8 mln dla sklepów własnych (więcej o 44% niż w 2020) i 6,4 mld zł dla sprzedaży wielokanałowej (więcej o 46% niż w 20202). Jeżeli chodzi o IV kwartał 2021, sprzedaż wyniosła 1,9 mld zł (więcej o 54% niż w IV kwartale 2020) dla sklepów własnych i 2 mld dla omnichannel (więcej o 51% niż w IV kwartale 2020).

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...