Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Platforma Shoper z najlepszymi wynikami finansowymi w historii

2022.02.24

Shoper może się pochwalić najlepszymi wynikami finansowymi w historii spółki. Zarówno przychody, jak i skorygowany zysk EBITDA i obroty na platformie rosły w bardzo szybkim tempie.

O ile wzrosły przychody w porównaniu z 2020 rokiem?

W roku 2021 przychody wynosiły 80,3 mln zł, co daje 71-procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. W IV kwartale 2021 sięgnęły 26,9 mln zł (liczba ta jest zbliżona do wyników za cały 2019 rok), czyli aż o 85% więcej niż w IV kwartale 2020. Na przestrzeni ostatnich 3 lat przychody zwiększyły się niemal czterokrotnie. Z kolei skorygowany zysk EBITDA w 2021 roku osiągnął 49-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 30,9 mln zł, a w IV kwartale 2021 przekroczył 9 mln zł (o 68% więcej niż w IV kwartale 2020).

Wzrost sprzedaży omnichannel i w sklepach własnych

Wzrosła także sprzedaż na platformie Shoper (GMV), która w 2021 roku przyniosła zyski rzędu 5,8 mln dla sklepów własnych (więcej o 44% niż w 2020) i 6,4 mld zł dla sprzedaży wielokanałowej (więcej o 46% niż w 20202). Jeżeli chodzi o IV kwartał 2021, sprzedaż wyniosła 1,9 mld zł (więcej o 54% niż w IV kwartale 2020) dla sklepów własnych i 2 mld dla omnichannel (więcej o 51% niż w IV kwartale 2020).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...