Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Platforma Shoper z najlepszymi wynikami finansowymi w historii

2022.02.24

Shoper może się pochwalić najlepszymi wynikami finansowymi w historii spółki. Zarówno przychody, jak i skorygowany zysk EBITDA i obroty na platformie rosły w bardzo szybkim tempie.

O ile wzrosły przychody w porównaniu z 2020 rokiem?

W roku 2021 przychody wynosiły 80,3 mln zł, co daje 71-procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. W IV kwartale 2021 sięgnęły 26,9 mln zł (liczba ta jest zbliżona do wyników za cały 2019 rok), czyli aż o 85% więcej niż w IV kwartale 2020. Na przestrzeni ostatnich 3 lat przychody zwiększyły się niemal czterokrotnie. Z kolei skorygowany zysk EBITDA w 2021 roku osiągnął 49-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 30,9 mln zł, a w IV kwartale 2021 przekroczył 9 mln zł (o 68% więcej niż w IV kwartale 2020).

Wzrost sprzedaży omnichannel i w sklepach własnych

Wzrosła także sprzedaż na platformie Shoper (GMV), która w 2021 roku przyniosła zyski rzędu 5,8 mln dla sklepów własnych (więcej o 44% niż w 2020) i 6,4 mld zł dla sprzedaży wielokanałowej (więcej o 46% niż w 20202). Jeżeli chodzi o IV kwartał 2021, sprzedaż wyniosła 1,9 mld zł (więcej o 54% niż w IV kwartale 2020) dla sklepów własnych i 2 mld dla omnichannel (więcej o 51% niż w IV kwartale 2020).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...