Dzisiaj mamy: Wtorek, 31 Styczeń 2023

Platforma Shoper z najlepszymi wynikami finansowymi w historii

2022.02.24

Shoper może się pochwalić najlepszymi wynikami finansowymi w historii spółki. Zarówno przychody, jak i skorygowany zysk EBITDA i obroty na platformie rosły w bardzo szybkim tempie.

O ile wzrosły przychody w porównaniu z 2020 rokiem?

W roku 2021 przychody wynosiły 80,3 mln zł, co daje 71-procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. W IV kwartale 2021 sięgnęły 26,9 mln zł (liczba ta jest zbliżona do wyników za cały 2019 rok), czyli aż o 85% więcej niż w IV kwartale 2020. Na przestrzeni ostatnich 3 lat przychody zwiększyły się niemal czterokrotnie. Z kolei skorygowany zysk EBITDA w 2021 roku osiągnął 49-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 30,9 mln zł, a w IV kwartale 2021 przekroczył 9 mln zł (o 68% więcej niż w IV kwartale 2020).

Wzrost sprzedaży omnichannel i w sklepach własnych

Wzrosła także sprzedaż na platformie Shoper (GMV), która w 2021 roku przyniosła zyski rzędu 5,8 mln dla sklepów własnych (więcej o 44% niż w 2020) i 6,4 mld zł dla sprzedaży wielokanałowej (więcej o 46% niż w 20202). Jeżeli chodzi o IV kwartał 2021, sprzedaż wyniosła 1,9 mld zł (więcej o 54% niż w IV kwartale 2020) dla sklepów własnych i 2 mld dla omnichannel (więcej o 51% niż w IV kwartale 2020).

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

2023.01.27
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego...
EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

2023.01.20
Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się...
#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

2023.01.13
Marketing relacji, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na budowie więzi z klientami. I to nie byle jakiej, a długofalowej, obustronnej i opartej na zaufaniu oraz lojalności. Jaki jest cel działań marketingu relacji, czemu warto postawić na maraton zamiast sprintu i dlaczego nawiązywanie relacji z klientami jest tak ważne i...
#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

2022.12.30
Inwentaryzacja to pojęcie kojarzące się przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi. Można je jednak odnieść również do sprzedaży internetowej. Najprościej mówiąc, jest to zespół działań rachunkowych, które prowadzą do precyzyjnego ustalenia stanu liczbowego i wartości majątku firmy. W inwentaryzacji nie może zabraknąć szczegółowego raportu dotyczącego składników majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia....