Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Prawie połowa firm kosmetycznych zajmuje się e-eksportem

Czwartek, 24 Luty 2022

Z raportu Santander Bank pt. „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej” wynika, że niemal połowa firm kosmetycznych sprzedaje przy wykorzystaniu e-eksportu. U ponad 50% z nich wynosi on mniej niż 5% przychodów online, z kolei u 17% – udział przekracza 10%.

Sprzedaż zagraniczna wśród firm kosmetycznych

Samym handlem zagranicznym zajmuje się aż 71% podmiotów, dla których dominującymi klientami są inne firmy, jednak dla 60% z nich liczba przychodów z e-eksportu nie przekracza 5%. Lepiej od podmiotów handlowych radzą sobie producenci kosmetyków – 56% z nich prowadzi sprzedaż za granicę.

Podmioty handlowe a producenci kosmetyków

29% producentów kosmetyków uzyskuje 5-10-procentowy zysk z e-eksportu, natomiast 7% z nich może pochwalić się przychodami na poziomie 11-20%. Z kolei wśród firm handlowych zajmujących się e-commerce, 43% z nich stawia na e-eksport, jednak dla 2/3 jego udział stanowi mniej niż 5% wartości sprzedaży.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...