Prawie połowa firm kosmetycznych zajmuje się e-eksportem
Z raportu Santander Bank pt. „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej” wynika, że niemal połowa firm kosmetycznych sprzedaje przy wykorzystaniu e-eksportu. U ponad 50% z nich wynosi on mniej niż 5% przychodów online, z kolei u 17% – udział przekracza 10%.
Sprzedaż zagraniczna wśród firm kosmetycznych
Samym handlem zagranicznym zajmuje się aż 71% podmiotów, dla których dominującymi klientami są inne firmy, jednak dla 60% z nich liczba przychodów z e-eksportu nie przekracza 5%. Lepiej od podmiotów handlowych radzą sobie producenci kosmetyków – 56% z nich prowadzi sprzedaż za granicę.
Podmioty handlowe a producenci kosmetyków
29% producentów kosmetyków uzyskuje 5-10-procentowy zysk z e-eksportu, natomiast 7% z nich może pochwalić się przychodami na poziomie 11-20%. Z kolei wśród firm handlowych zajmujących się e-commerce, 43% z nich stawia na e-eksport, jednak dla 2/3 jego udział stanowi mniej niż 5% wartości sprzedaży.