Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Prawie połowa firm kosmetycznych zajmuje się e-eksportem

2022.02.24

Z raportu Santander Bank pt. „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej” wynika, że niemal połowa firm kosmetycznych sprzedaje przy wykorzystaniu e-eksportu. U ponad 50% z nich wynosi on mniej niż 5% przychodów online, z kolei u 17% – udział przekracza 10%.

Sprzedaż zagraniczna wśród firm kosmetycznych

Samym handlem zagranicznym zajmuje się aż 71% podmiotów, dla których dominującymi klientami są inne firmy, jednak dla 60% z nich liczba przychodów z e-eksportu nie przekracza 5%. Lepiej od podmiotów handlowych radzą sobie producenci kosmetyków – 56% z nich prowadzi sprzedaż za granicę.

Podmioty handlowe a producenci kosmetyków

29% producentów kosmetyków uzyskuje 5-10-procentowy zysk z e-eksportu, natomiast 7% z nich może pochwalić się przychodami na poziomie 11-20%. Z kolei wśród firm handlowych zajmujących się e-commerce, 43% z nich stawia na e-eksport, jednak dla 2/3 jego udział stanowi mniej niż 5% wartości sprzedaży.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.