Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Kilka pomysłów na działalność e-commerce

Wtorek, 22 Luty 2022

Myślisz o tym, by założyć własną działalność w branży e-commerce? Na pewno słyszałeś o tym, jak dynamicznie się rozwija, cały czas rozszerzając się o nowe podmioty. Początek nowego roku to świetny czas, by zacząć realizować swoje plany. Nie pozwól, by skończyło się tylko na marzeniach! Podpowiemy Ci, w co najbardziej opłaca się zainwestować w 2022 roku. Zostań z nami.

Zacznij od planu

Rozpoczęcie przygody ze sklepem internetowym powinno zostać poprzedzone dokładnie obmyślonym planem i dogłębnym researchem na temat bieżących zachowań konsumenckich. Nie ma sensu porywać się z motyką na słońce, jeśli nie chcesz się sparzyć albo szybko wypalić. Nadmiar informacji, które napływają z każdej strony, może być przytłaczający. Dzisiaj chcielibyśmy pokazać Ci, jakiego typu biznesy internetowe zyskują na popularności. Dodatkowej wiedzy szukaj w raportach na temat branży e-commerce. Warto też skorzystać z Google Trends, serwisu udostępniającego informacje związane z najczęściej pojawiającymi się w wyszukiwarce hasłami.

Rękodzieło i eko-biznesy

Jeżeli zastanawiasz się, co konkretnie mógłbyś sprzedawać w swoim sklepie online, weź pod uwagę to, że coraz więcej klientów ceni sobie unikatowość i niepospolitość produktów. Dlatego też w czasie pandemii wiele osób postanowiło zainteresować się rękodziełem: zarówno jego tworzeniem, jak i kolekcjonowaniem. Możesz więc zaoferować odbiorcom przygotowane przez Ciebie wyroby bądź materiały, z których konsumenci będą sami je wykonywać. Coraz bardziej cenione na rynku stały się też towary ekologiczne, produkowane i nabywane w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Na ten trend ma wpływ nie tylko powszechniejsza edukacja, ale także różnego rodzaju regulacje, zalecenia oraz obostrzenia. Warto więc zainwestować w rozwiązania przyjazne środowisku. Pamiętaj jednak, że nikt nie lubi greenwashingu! Jest to – w wolnym tłumaczeniu – zielone mydlenie oczu, czyli fałszywe przedstawianie swoich produktów jako ekologicznych albo zatajanie pewnych niewygodnych faktów.


Może Cię też zainteresować: Marketplace – rozważamy za i przeciw


Żywność BIO i internetowe second-handy

Kolejnym pomysłem, nieco podobnym do poprzedniego, okazuje się żywność BIO, czyli ekologiczne produkty spożywcze. Podczas lockdownu mnóstwo osób przyzwyczaiło się do kupowania jedzenia przez Internet. Możesz to wykorzystać, aby rozkręcić swój biznes online – zaproponuj klientom wysokiej jakości produkty, urozmaicające ich codzienną dietę. Jeżeli bardziej interesuje Cię branża odzieżowa, nie mniejszą popularnością wyróżnia się odzież używana. Coraz więcej mówi się o szkodliwości szybkiej mody i nadmiernemu oddawaniu się konsumpcjonizmowi, jeżeli chodzi o nowe ubrania. Zakupy w second-handach na przestrzeni ostatnich lat zyskały wielu miłośników. Co powiesz na internetowy lumpeks?

Co jest istotne, jeżeli spędza się dużo czasu w domu?

W nieco innym klimacie są akcesoria do domu. W czasie pandemii niemało osób musiało przejść na home office, dużo osób zdecydowało się pozostać w tym trybie. Oznacza to, że przestrzeń domowa zmieniła się również w przestrzeń biurową. Na znaczeniu zyskały dekoracje wnętrzarskie. Wykorzystaj ten trend, aby rozwinąć swój biznes e-commerce. Znakomitym pomysłem okaże się też sprzedaż gier planszowych, będących świetną rozrywką domową. Można w ten sposób spędzać czas z rodziną, z przyjaciółmi, z dziećmi. Jeżeli chodzi o tę ostatnią grupę, coraz większą popularnością cieszą się zabawki sensoryczne, czyli takie, które wspomagają rozwój najmłodszych. Pozytywnie wpływają na ich zmysły oraz zdobywanie umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego.

Krótkie podsumowanie

2022 rok to trzeci rok pandemii. Zachorowań wciąż nie brakuje, a nawyki konsumenckie zmieniły się na stałe. Nie oznacza to oczywiście, że sklepy stacjonarne przestaną istnieć, jednak biznesy e-commerce mają większą szansę się rozwinąć. Zadbaj o to, by proponowane przez Ciebie produkty wpasowały się w obecnie obowiązujące trendy, oprócz tego cały czas pozostawaj na bieżąco, a masz dużą szansę, by odnieść powodzenie. Często kluczem do sukcesu jest wpasowanie się w aktualne tendencje rynkowe.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...