Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ecomersy Basic #17: Znaczenie brand marketingu dla sklepu internetowego

Piątek, 25 Luty 2022

W naszych poprzednich tekstach dużo pisaliśmy o content marketingu, jednak nie wspominaliśmy jeszcze o tzw. brand marketingu. Czym jest i na czym właściwie polega? To wszystko wyjaśnimy Ci w kolejnym artykule z serii Ecomersy Basic. Warto na początku zastanowić się, co kryje się pod pojęciem „brand”. Słowo to oznacza markę, czyli… No właśnie.

Podstawowe pojęcia związane z brand marketingiem

Marka dawniej kojarzyła się przede wszystkim ze znakiem firmowym. Obecnie jednak zakres tego wyrazu znacznie się rozszerzył i sprowadza się do zbioru cech charakteryzujących daną firmę oraz jej reputacji. Marka to zarówno nazwa i logo, jak i indywidualna osobowość określonego biznesu. Dzięki niej może on funkcjonować w przestrzeni publicznej i w świadomości odbiorców. Równie istotnym pojęciem jest branding – budowanie wizerunku danej marki za pomocą skutecznych, wypróbowanych narzędzi, takich jak identyfikacja wizualna (wcześniej wspomniane logo, slogan, hasło reklamowe). Najprościej mówiąc, brand marketing to dziedzina marketingu, która zajmuje się promowaniem marek oraz ich ofert. Obejmuje wszystkie działania mające na celu rozpowszechnianie produktów czy usług.

Podstawy brand marketingu

Brand marketing umożliwia stworzenie przejrzystej komunikacji z wybraną grupą odbiorczą, czyli potencjalnymi konsumentami. Podejmowane starania mają odzwierciedlać wartości, którymi kieruje się dana firma, a także ukazywać jej indywidualną tożsamość. Chodzi głównie o to, by zwiększyć widoczność marki, pozytywnie wpłynąć na jej rozpoznawalność oraz zdobyć zaufanie klientów. W ten sposób można budować swój autorytet i silną pozycję na rynku. Rzetelność i wiarygodność to jedne z najważniejszych cech, dzięki nim odbiorcy zapamiętują firmę i chcą do niej wracać.


Warto przeczytać: Czym jest ambush marketing?


Cztery fundamenty brandingu

Sam branding opiera się na czterech fundamentach: identyfikacji wizualnej, spójności marki, unikalnych cechach marki oraz cechach wyróżniających ją na tle konkurencji. O pierwszej z nich już wspominaliśmy, jednak warto dodać, że elementy identyfikacji wizualnej powinny być łatwo zapadające w pamięć i przyjemne dla oka. Spójność natomiast odnosi się do zgodności między przekazywanymi komunikatami a polityką i asortymentem firmy. Unikalne cechy marki decydują o tym, jakie wrażenia zostaną wywołane u potencjalnych klientów. Aby nie wypaść blado przy konkurencji, należy zadbać o nowatorskim podejściu do potrzeb odbiorców oraz wprowadzać innowacyjne rozwiązania.

Znaczenie brand marketingu dla funkcjonowania firmy

Brand marketing ma ogromny wpływ na to, jaką pozycję na rynku zajmuje dana firma. Jeżeli jest wysoka, możliwe staje się dyktowanie cen i decydowanie o nowych trendach. Oprócz tego, zyskuje zdolność do łatwiejszego wprowadzania produktów w obieg. Stała baza klientów pozwala na podejmowanie bardziej ryzykownych działań. Często mówi się też o strategicznym brand marketingu, czyli takim, który bazuje na konkretnym, z góry ustalonym planie. Plan ten powinien obejmować jeden segment rynku, skupiać się na sprecyzowanej grupie odbiorczej i unikalności. Na sam koniec trzeba też zastanowić się, jakimi kanałami chcemy docierać do klientów. Mogą to być media społecznościowe, newslettery, zwiększanie widoczności w wyszukiwarkach, jak również content marketing.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...