Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

#PrasówkaEcomersy: tydzień 07.02 - 11.02

2022.02.14

Radziliśmy, jak jak uzyskać pomoc na Facebooku i informowaliśmy o sukcesie Grupy CCC na koniec IV kwartału 2021, a także o potencjalnym zniknięciu Facebooka oraz Instagrama z Europy. Pisaliśmy też o pierwszym sklepie internetowym marki JUCO i pierwszym e-sklepie w Europie Środkowej firmy SNIPES. Przypomnieliśmy, dlaczego link building ma znaczenie. Pisaliśmy też o tym, ile sklepów działa na polskim rynku. Donieśliśmy o zdjęciu kontrowersyjnej kampanii Adidasa ze strony głównej ich e-sklepu. Z kolei w Ecomersach Basic znalazł się artykuł związany z UX, czyli doświadczeniem użytkownika.

Sukces Grupy CCC na koniec IV kwartału 2021

Grupa CCC zamyka właśnie czwarty kwartał roku obrotowego 2021, który trwał od listopada do stycznia. Może się pochwalić wzrostem przychodów o 46% rdr (rok do roku). Trzeci raz z rzędu obroty wyniosły ponad 2 mln PLN. Udział e-commerce zwiększył się o 56%, przede wszystkim dzięki większej liczbie kanałów online, cyfryzacji sieci stacjonarnej i aplikacji mobilnej.

https://ecomersy.pl/sukces-grupy-ccc-na-koniec-iv-kwartalu-2021

Facebook i Instagram mogą zniknąć z Europy

Gigant technologiczny, Meta, poinformował o możliwości zniknięcia Facebooka oraz Instragrama z europejskiego rynku. Powodem mają być kwestie związane z udostępnianiem danych osobowych na terenie Unii Europejskiej.

https://ecomersy.pl/facebook-i-instagram-moga-zniknac-z-europy

Jak uzyskać pomoc na Facebooku?

Kontakt z obsługą jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych nie należy do najprostszych zadań. Nierzadko chcemy znaleźć sposób, by uzyskać pomoc techniczną, zgłosić błędy czy nieodpowiednie posty. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

https://ecomersy.pl/jak-uzyskac-pomoc-na-facebooku

JUCO otwiera pierwszy sklep internetowy

Firma JUCO postanowiła otworzyć sklep internetowy z narzędziami. W ofercie można znaleźć zarówno produkty dla profesjonalistów, jak i amatorów. Klienci zyskali dostęp do bezpiecznych, szybkich zakupów i atrakcyjnych promocji.

https://ecomersy.pl/juco-otwiera-pierwszy-sklep-internetowy

Ile sklepów działa na polskim rynku?

Dane GUS zebrane przez Dun & Bradstreet wskazują, że na koniec 2021 roku w Polsce działało 376,1 tys. sklepów. Aż 300 placówek handlowych zakończyło swoją działalność. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki.

https://ecomersy.pl/ile-sklepow-dziala-na-polskim-rynku

Dlaczego link building ma znaczenie?

Link building, czyli inaczej linkowanie, to ważna część pozycjonowania. Polega na umieszczaniu w swoich treściach odnośników do innych witryn. Po kliknięciu w odnośnik zostaniemy przeniesieni w inne miejsce – albo w obrębie tej samej strony, albo na odmienną. Dlaczego link building jest tak ważny, jeżeli chodzi o zwiększanie widoczności w sieci?

https://ecomersy.pl/dlaczego-link-building-ma-znaczenie

SNIPES w Polsce – pierwszy sklep internetowy w Europie Środkowo-Wschodniej

Firma SNIPES wchodzi na polski rynek, tym samym otwierając pierwszy sklep internetowy w Europie Środkowo-Wschodniej. Marka sprzedaje odzież i obuwie w stylu streetwearowym. Zeszłej jesieni SNIPES przejęło Distance S.A. i nabyło 31 sklepów polskiego detalisty.

https://ecomersy.pl/snipes-w-polsce-pierwszy-sklep-internetowy-w-europie-srodkowo-wschodniej

Czy jesteśmy gotowi na widok piersi? Kampania Adidasa

Jeszcze w środę po odwiedzeniu sklepu internetowego Adidasa można było natknąć się na mnóstwo zdjęć nagich piersi. Po fali krytyki, jaka spadła na markę, fotografie zniknęły ze strony głównej.

https://ecomersy.pl/czy-jestesmy-gotowi-na-widok-piersi-kampania-adidasa

Ecomersy Basic #15: Czym jest UX w sklepie internetowym?

Skrót UX pochodzi od wyrażenia „user experience” (z ang. doświadczenie użytkownika) i oznacza całość doznań, jakich doświadcza dana osoba podczas korzystania z produktu. Najczęściej dotyczy oprogramowania, serwisów internetowych oraz urządzeń elektronicznych. Projektowanie w oparciu o UX skupia się na wywołaniu pozytywnych odczuć w użytkownikach. Produkty powinny być użyteczne i ergonomiczne, a korzystanie z nich ma sprawiać przyjemność i przynosić satysfakcję.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-15

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...