Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

#PrasówkaEcomersy: tydzień 07.02 - 11.02

Poniedziałek, 14 Luty 2022

Radziliśmy, jak jak uzyskać pomoc na Facebooku i informowaliśmy o sukcesie Grupy CCC na koniec IV kwartału 2021, a także o potencjalnym zniknięciu Facebooka oraz Instagrama z Europy. Pisaliśmy też o pierwszym sklepie internetowym marki JUCO i pierwszym e-sklepie w Europie Środkowej firmy SNIPES. Przypomnieliśmy, dlaczego link building ma znaczenie. Pisaliśmy też o tym, ile sklepów działa na polskim rynku. Donieśliśmy o zdjęciu kontrowersyjnej kampanii Adidasa ze strony głównej ich e-sklepu. Z kolei w Ecomersach Basic znalazł się artykuł związany z UX, czyli doświadczeniem użytkownika.

Sukces Grupy CCC na koniec IV kwartału 2021

Grupa CCC zamyka właśnie czwarty kwartał roku obrotowego 2021, który trwał od listopada do stycznia. Może się pochwalić wzrostem przychodów o 46% rdr (rok do roku). Trzeci raz z rzędu obroty wyniosły ponad 2 mln PLN. Udział e-commerce zwiększył się o 56%, przede wszystkim dzięki większej liczbie kanałów online, cyfryzacji sieci stacjonarnej i aplikacji mobilnej.

https://ecomersy.pl/sukces-grupy-ccc-na-koniec-iv-kwartalu-2021

Facebook i Instagram mogą zniknąć z Europy

Gigant technologiczny, Meta, poinformował o możliwości zniknięcia Facebooka oraz Instragrama z europejskiego rynku. Powodem mają być kwestie związane z udostępnianiem danych osobowych na terenie Unii Europejskiej.

https://ecomersy.pl/facebook-i-instagram-moga-zniknac-z-europy

Jak uzyskać pomoc na Facebooku?

Kontakt z obsługą jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych nie należy do najprostszych zadań. Nierzadko chcemy znaleźć sposób, by uzyskać pomoc techniczną, zgłosić błędy czy nieodpowiednie posty. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

https://ecomersy.pl/jak-uzyskac-pomoc-na-facebooku

JUCO otwiera pierwszy sklep internetowy

Firma JUCO postanowiła otworzyć sklep internetowy z narzędziami. W ofercie można znaleźć zarówno produkty dla profesjonalistów, jak i amatorów. Klienci zyskali dostęp do bezpiecznych, szybkich zakupów i atrakcyjnych promocji.

https://ecomersy.pl/juco-otwiera-pierwszy-sklep-internetowy

Ile sklepów działa na polskim rynku?

Dane GUS zebrane przez Dun & Bradstreet wskazują, że na koniec 2021 roku w Polsce działało 376,1 tys. sklepów. Aż 300 placówek handlowych zakończyło swoją działalność. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki.

https://ecomersy.pl/ile-sklepow-dziala-na-polskim-rynku

Dlaczego link building ma znaczenie?

Link building, czyli inaczej linkowanie, to ważna część pozycjonowania. Polega na umieszczaniu w swoich treściach odnośników do innych witryn. Po kliknięciu w odnośnik zostaniemy przeniesieni w inne miejsce – albo w obrębie tej samej strony, albo na odmienną. Dlaczego link building jest tak ważny, jeżeli chodzi o zwiększanie widoczności w sieci?

https://ecomersy.pl/dlaczego-link-building-ma-znaczenie

SNIPES w Polsce – pierwszy sklep internetowy w Europie Środkowo-Wschodniej

Firma SNIPES wchodzi na polski rynek, tym samym otwierając pierwszy sklep internetowy w Europie Środkowo-Wschodniej. Marka sprzedaje odzież i obuwie w stylu streetwearowym. Zeszłej jesieni SNIPES przejęło Distance S.A. i nabyło 31 sklepów polskiego detalisty.

https://ecomersy.pl/snipes-w-polsce-pierwszy-sklep-internetowy-w-europie-srodkowo-wschodniej

Czy jesteśmy gotowi na widok piersi? Kampania Adidasa

Jeszcze w środę po odwiedzeniu sklepu internetowego Adidasa można było natknąć się na mnóstwo zdjęć nagich piersi. Po fali krytyki, jaka spadła na markę, fotografie zniknęły ze strony głównej.

https://ecomersy.pl/czy-jestesmy-gotowi-na-widok-piersi-kampania-adidasa

Ecomersy Basic #15: Czym jest UX w sklepie internetowym?

Skrót UX pochodzi od wyrażenia „user experience” (z ang. doświadczenie użytkownika) i oznacza całość doznań, jakich doświadcza dana osoba podczas korzystania z produktu. Najczęściej dotyczy oprogramowania, serwisów internetowych oraz urządzeń elektronicznych. Projektowanie w oparciu o UX skupia się na wywołaniu pozytywnych odczuć w użytkownikach. Produkty powinny być użyteczne i ergonomiczne, a korzystanie z nich ma sprawiać przyjemność i przynosić satysfakcję.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-15

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...