Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Ile sklepów działa na polskim rynku?

Środa, 9 Luty 2022

Dane GUS zebrane przez Dun & Bradstreet wskazują, że na koniec 2021 roku w Polsce działało 376,1 tys. sklepów. Aż 300 placówek handlowych zakończyło swoją działalność. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki.

Których sklepów jest więcej?

Jeżeli chodzi o dokładne liczby, w Polsce najwięcej jest sklepów spożywczych – aż 92,6 tys. Na kolejnym miejscu znajdują się placówki niewyspecjalizowane (66,8 tys.) i sklepy odzieżowe (39,5 tys.). W roku 2021 zostało otwartych sporo nowych piekarni i ciastkarni (o 3,3% więcej niż wcześniej) – obecnie jest ich 3,1 tys. Zwiększyła się również liczba sklepów z wyrobami medycznymi (o 3,2%, do 3,6 tys.), kwiaciarni (o 1,5%, do 22,5 tys.), sklepów z zabawkami (o 1,3%, do 1,6 tys.), sklepów sportowych (o 0,8%, do 4,2 tys.) oraz sklepów jubilerskich (o 0,8%, do 3,8 tys.).

Jakie branże radzą sobie gorzej?

Zamknięto niemało sklepów z artykułami piśmienniczymi (ich liczba zmalała o 3,2%, do 4,9 tys.), second-handów (o 1,8%, do 14,1 tys.), drogerii (o 1,7%, do 6,5 tys.), sklepów obuwniczych (o 1,7%, do 6,7 tys.) i sklepów z wyrobami tytoniowymi (o 1,2%, do 1,3 tys.). Liczba sklepów działających na polskim rynku nie uległa dużej zmianie przez ostatnie lata. Dane GUS wskazują, że w 2020 roku było ich 376,3 tys., w 2019 – 376,4 tys., a w 2018 – 376,2 tys.

Coraz więcej sklepów internetowych

Pojawia się natomiast coraz więcej sklepów internetowych, co ma oczywisty związek z trwającą od dwóch lat pandemią. W 2021 roku ich liczba zwiększyła się o ok. 8 tys. W ten sposób rozwija się rynek e-commerce w Polsce. Obecnie w naszym kraju jest zarejestrowanych 52,3 tys. e-sklepów. W samym 2021 roku powstało ich 13,3 tys., a zamknięto – 5,5 tys. Jednak te liczby są trudne do oszacowania, ponieważ wielu sprzedawców decyduje się na umieszczanie swoich ofert jedynie na platformach sprzedażowych.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...