Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Ile sklepów działa na polskim rynku?

2022.02.09

Dane GUS zebrane przez Dun & Bradstreet wskazują, że na koniec 2021 roku w Polsce działało 376,1 tys. sklepów. Aż 300 placówek handlowych zakończyło swoją działalność. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki.

Których sklepów jest więcej?

Jeżeli chodzi o dokładne liczby, w Polsce najwięcej jest sklepów spożywczych – aż 92,6 tys. Na kolejnym miejscu znajdują się placówki niewyspecjalizowane (66,8 tys.) i sklepy odzieżowe (39,5 tys.). W roku 2021 zostało otwartych sporo nowych piekarni i ciastkarni (o 3,3% więcej niż wcześniej) – obecnie jest ich 3,1 tys. Zwiększyła się również liczba sklepów z wyrobami medycznymi (o 3,2%, do 3,6 tys.), kwiaciarni (o 1,5%, do 22,5 tys.), sklepów z zabawkami (o 1,3%, do 1,6 tys.), sklepów sportowych (o 0,8%, do 4,2 tys.) oraz sklepów jubilerskich (o 0,8%, do 3,8 tys.).

Jakie branże radzą sobie gorzej?

Zamknięto niemało sklepów z artykułami piśmienniczymi (ich liczba zmalała o 3,2%, do 4,9 tys.), second-handów (o 1,8%, do 14,1 tys.), drogerii (o 1,7%, do 6,5 tys.), sklepów obuwniczych (o 1,7%, do 6,7 tys.) i sklepów z wyrobami tytoniowymi (o 1,2%, do 1,3 tys.). Liczba sklepów działających na polskim rynku nie uległa dużej zmianie przez ostatnie lata. Dane GUS wskazują, że w 2020 roku było ich 376,3 tys., w 2019 – 376,4 tys., a w 2018 – 376,2 tys.

Coraz więcej sklepów internetowych

Pojawia się natomiast coraz więcej sklepów internetowych, co ma oczywisty związek z trwającą od dwóch lat pandemią. W 2021 roku ich liczba zwiększyła się o ok. 8 tys. W ten sposób rozwija się rynek e-commerce w Polsce. Obecnie w naszym kraju jest zarejestrowanych 52,3 tys. e-sklepów. W samym 2021 roku powstało ich 13,3 tys., a zamknięto – 5,5 tys. Jednak te liczby są trudne do oszacowania, ponieważ wielu sprzedawców decyduje się na umieszczanie swoich ofert jedynie na platformach sprzedażowych.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...