Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Ile sklepów działa na polskim rynku?

2022.02.09

Dane GUS zebrane przez Dun & Bradstreet wskazują, że na koniec 2021 roku w Polsce działało 376,1 tys. sklepów. Aż 300 placówek handlowych zakończyło swoją działalność. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki.

Których sklepów jest więcej?

Jeżeli chodzi o dokładne liczby, w Polsce najwięcej jest sklepów spożywczych – aż 92,6 tys. Na kolejnym miejscu znajdują się placówki niewyspecjalizowane (66,8 tys.) i sklepy odzieżowe (39,5 tys.). W roku 2021 zostało otwartych sporo nowych piekarni i ciastkarni (o 3,3% więcej niż wcześniej) – obecnie jest ich 3,1 tys. Zwiększyła się również liczba sklepów z wyrobami medycznymi (o 3,2%, do 3,6 tys.), kwiaciarni (o 1,5%, do 22,5 tys.), sklepów z zabawkami (o 1,3%, do 1,6 tys.), sklepów sportowych (o 0,8%, do 4,2 tys.) oraz sklepów jubilerskich (o 0,8%, do 3,8 tys.).

Jakie branże radzą sobie gorzej?

Zamknięto niemało sklepów z artykułami piśmienniczymi (ich liczba zmalała o 3,2%, do 4,9 tys.), second-handów (o 1,8%, do 14,1 tys.), drogerii (o 1,7%, do 6,5 tys.), sklepów obuwniczych (o 1,7%, do 6,7 tys.) i sklepów z wyrobami tytoniowymi (o 1,2%, do 1,3 tys.). Liczba sklepów działających na polskim rynku nie uległa dużej zmianie przez ostatnie lata. Dane GUS wskazują, że w 2020 roku było ich 376,3 tys., w 2019 – 376,4 tys., a w 2018 – 376,2 tys.

Coraz więcej sklepów internetowych

Pojawia się natomiast coraz więcej sklepów internetowych, co ma oczywisty związek z trwającą od dwóch lat pandemią. W 2021 roku ich liczba zwiększyła się o ok. 8 tys. W ten sposób rozwija się rynek e-commerce w Polsce. Obecnie w naszym kraju jest zarejestrowanych 52,3 tys. e-sklepów. W samym 2021 roku powstało ich 13,3 tys., a zamknięto – 5,5 tys. Jednak te liczby są trudne do oszacowania, ponieważ wielu sprzedawców decyduje się na umieszczanie swoich ofert jedynie na platformach sprzedażowych.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...