Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Ile sklepów działa na polskim rynku?

2022.02.09

Dane GUS zebrane przez Dun & Bradstreet wskazują, że na koniec 2021 roku w Polsce działało 376,1 tys. sklepów. Aż 300 placówek handlowych zakończyło swoją działalność. Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki.

Których sklepów jest więcej?

Jeżeli chodzi o dokładne liczby, w Polsce najwięcej jest sklepów spożywczych – aż 92,6 tys. Na kolejnym miejscu znajdują się placówki niewyspecjalizowane (66,8 tys.) i sklepy odzieżowe (39,5 tys.). W roku 2021 zostało otwartych sporo nowych piekarni i ciastkarni (o 3,3% więcej niż wcześniej) – obecnie jest ich 3,1 tys. Zwiększyła się również liczba sklepów z wyrobami medycznymi (o 3,2%, do 3,6 tys.), kwiaciarni (o 1,5%, do 22,5 tys.), sklepów z zabawkami (o 1,3%, do 1,6 tys.), sklepów sportowych (o 0,8%, do 4,2 tys.) oraz sklepów jubilerskich (o 0,8%, do 3,8 tys.).

Jakie branże radzą sobie gorzej?

Zamknięto niemało sklepów z artykułami piśmienniczymi (ich liczba zmalała o 3,2%, do 4,9 tys.), second-handów (o 1,8%, do 14,1 tys.), drogerii (o 1,7%, do 6,5 tys.), sklepów obuwniczych (o 1,7%, do 6,7 tys.) i sklepów z wyrobami tytoniowymi (o 1,2%, do 1,3 tys.). Liczba sklepów działających na polskim rynku nie uległa dużej zmianie przez ostatnie lata. Dane GUS wskazują, że w 2020 roku było ich 376,3 tys., w 2019 – 376,4 tys., a w 2018 – 376,2 tys.

Coraz więcej sklepów internetowych

Pojawia się natomiast coraz więcej sklepów internetowych, co ma oczywisty związek z trwającą od dwóch lat pandemią. W 2021 roku ich liczba zwiększyła się o ok. 8 tys. W ten sposób rozwija się rynek e-commerce w Polsce. Obecnie w naszym kraju jest zarejestrowanych 52,3 tys. e-sklepów. W samym 2021 roku powstało ich 13,3 tys., a zamknięto – 5,5 tys. Jednak te liczby są trudne do oszacowania, ponieważ wielu sprzedawców decyduje się na umieszczanie swoich ofert jedynie na platformach sprzedażowych.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...