Czy jesteśmy gotowi na widok piersi? Kampania Adidasa.
Jeszcze w środę po odwiedzeniu sklepu internetowego Adidasa można było natknąć się na mnóstwo zdjęć nagich piersi. Po fali krytyki, jaka spadła na markę, fotografie zniknęły ze strony głównej.
Problem z nieocenzurowanymi fotografiami
Kampania promocyjna nosi nazwę „Behind the Bras”. Miała reklamować staniki sportowe, jednocześnie wpisując się w ruch body positive. Jej odważna forma spotkała się z szokiem i wieloma negatywnymi reakcjami. Niektórzy myśleli, że mają do czynienia z atakiem hakerskim: zobaczyli bowiem mnóstwo zdjęć nagich piersi. Firma pisała tak: „Ponad 90% kobiet nosi biustonosz sportowy w nieodpowiednim rozmiarze, przez co nie otrzymują potrzebnego wsparcia”, zwracając uwagę na problem niedopasowania bielizny.
Zdjęcia znikają ze strony
Staniki sportowe miały być tak różnorodne, by pasować na każdą figurę. Zdjęcia zniknęły w środę, 9 lutego, koło godziny 17. Nie znamy dokładnej przyczyny, ale możemy się domyślać, że chodziło o mnóstwo kontrowersji, które wywołały zdjęcia. Biuro prasowe Adidasa na razie się nie wypowiada, prawdopodobnie jednak możemy spodziewać się jakichś słów wyjaśnień, i to w najbliższym czasie.