Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Facebook i Instagram mogą zniknąć z Europy

2022.02.07

Gigant technologiczny, Meta, poinformował o możliwości zniknięcia Facebooka oraz Instragrama z europejskiego rynku. Powodem mają być kwestie związane z udostępnianiem danych osobowych na terenie Unii Europejskiej.

Głównym powodem europejska Tarcza Prywatności

Mark Zuckerberg zaznacza, że europejskie przepisy ograniczają możliwość przesyłania, przechowywania i przetwarzania na amerykańskich serwerach informacji na temat użytkowników z krajów Europy. Bardzo ważną rolę odgrywa tutaj Tarcza Prywatności, która reguluje wymianę danych osobowych w celach handlowych między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Twórca Facebooka oznajmił, że w 2022 roku zamierza zawrzeć nowe umowy, jednak nie wiadomo, czy uda się znaleźć kompromis.

Potencjalne konsekwencje

Warto wspomnieć, że popularny portal społecznościowy w ostatnich miesiącach odnotował spadek dziennej średniej liczby użytkowników. Zniknięcie Facebooka oraz Instagrama oznaczałoby jednak duże problemy dla europejskich firm, które reklamują swoje działania na serwisie i dzięki niemu zwiększają sprzedaż. Na razie to jednak tylko spekulacje, pozostaje tylko czekać na konkrety i śledzić na bieżąco, czy zaszły jakieś zmiany.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.