Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Facebook i Instagram mogą zniknąć z Europy

Poniedziałek, 7 Luty 2022

Gigant technologiczny, Meta, poinformował o możliwości zniknięcia Facebooka oraz Instragrama z europejskiego rynku. Powodem mają być kwestie związane z udostępnianiem danych osobowych na terenie Unii Europejskiej.

Głównym powodem europejska Tarcza Prywatności

Mark Zuckerberg zaznacza, że europejskie przepisy ograniczają możliwość przesyłania, przechowywania i przetwarzania na amerykańskich serwerach informacji na temat użytkowników z krajów Europy. Bardzo ważną rolę odgrywa tutaj Tarcza Prywatności, która reguluje wymianę danych osobowych w celach handlowych między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Twórca Facebooka oznajmił, że w 2022 roku zamierza zawrzeć nowe umowy, jednak nie wiadomo, czy uda się znaleźć kompromis.

Potencjalne konsekwencje

Warto wspomnieć, że popularny portal społecznościowy w ostatnich miesiącach odnotował spadek dziennej średniej liczby użytkowników. Zniknięcie Facebooka oraz Instagrama oznaczałoby jednak duże problemy dla europejskich firm, które reklamują swoje działania na serwisie i dzięki niemu zwiększają sprzedaż. Na razie to jednak tylko spekulacje, pozostaje tylko czekać na konkrety i śledzić na bieżąco, czy zaszły jakieś zmiany.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...