Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Sukces Grupy CCC na koniec IV kwartału 2021

2022.02.07

Grupa CCC zamyka właśnie czwarty kwartał roku obrotowego 2021, który trwał od listopada do stycznia. Może się pochwalić wzrostem przychodów o 46% rdr (rok do roku). Trzeci raz z rzędu obroty wyniosły ponad 2 mln PLN. Udział e-commerce zwiększył się o 56%, przede wszystkim dzięki większej liczbie kanałów online, cyfryzacji sieci stacjonarnej i aplikacji mobilnej.

Nowa strategia biznesowa i sprzedaż omnichannel

Firma ogłosiła także nową strategię biznesową: „GO.25: Everything Fashion. Omnichannel Platform”, która ma umożliwić trzykrotny wzrost przychodów do 2025 roku. Sukces odniosły też szyldy: HalfPrice (114 mln PLN), DeeZee (ponad 100 mln PLN). Sprzedaż omnichannel w przeliczeniu na m2 powierzchni handlowej zwiększyła się o 4% w porównaniu z 2019. Marża brutto Grupy CCC również uległa poprawie, osiągając najlepszy od poziom od 4 lat (ponad 53%). Koszty natomiast wzrosły o 41%.

Zysk EBITDA i całoroczny wynik operacyjny

Czwarty kwartał zostaje zakończony z zyskiem EBITDA na poziomie 26 mln PLN oraz stratą operacyjną -113 mln PLN. Grupa cały czas angażuje się w działania proekologiczne. Z kolei w całym roku obrotowym 2021 przychody wynosiły 7,5 mld PLN (51% z nich pochodziło ze sprzedaży online). Całoroczny wynik operacyjny zwiększył się rdr o ponad 500 mln PLN. EBITDA Grupy w 2021 sięgnęła 508 mln PLN (rentowność na poziomie 6,7%).

Grupa Modivo

Przychody Grupy Modivo (eobuwie.pl oraz MODIVO) w czwartym kwartale 2021 wzrosły o 35% mimo ograniczeń w handlu stacjonarnym. W segmencie MODIVO odnotowano zwiększenie sprzedaży o 123% rdr. Udział łącznych przychodów MODIVO w sprzedaży Grupy Modivo wyniósł 22%, ulegając poprawie o 9 p.p. rdr.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...