Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Sukces Grupy CCC na koniec IV kwartału 2021

2022.02.07

Grupa CCC zamyka właśnie czwarty kwartał roku obrotowego 2021, który trwał od listopada do stycznia. Może się pochwalić wzrostem przychodów o 46% rdr (rok do roku). Trzeci raz z rzędu obroty wyniosły ponad 2 mln PLN. Udział e-commerce zwiększył się o 56%, przede wszystkim dzięki większej liczbie kanałów online, cyfryzacji sieci stacjonarnej i aplikacji mobilnej.

Nowa strategia biznesowa i sprzedaż omnichannel

Firma ogłosiła także nową strategię biznesową: „GO.25: Everything Fashion. Omnichannel Platform”, która ma umożliwić trzykrotny wzrost przychodów do 2025 roku. Sukces odniosły też szyldy: HalfPrice (114 mln PLN), DeeZee (ponad 100 mln PLN). Sprzedaż omnichannel w przeliczeniu na m2 powierzchni handlowej zwiększyła się o 4% w porównaniu z 2019. Marża brutto Grupy CCC również uległa poprawie, osiągając najlepszy od poziom od 4 lat (ponad 53%). Koszty natomiast wzrosły o 41%.

Zysk EBITDA i całoroczny wynik operacyjny

Czwarty kwartał zostaje zakończony z zyskiem EBITDA na poziomie 26 mln PLN oraz stratą operacyjną -113 mln PLN. Grupa cały czas angażuje się w działania proekologiczne. Z kolei w całym roku obrotowym 2021 przychody wynosiły 7,5 mld PLN (51% z nich pochodziło ze sprzedaży online). Całoroczny wynik operacyjny zwiększył się rdr o ponad 500 mln PLN. EBITDA Grupy w 2021 sięgnęła 508 mln PLN (rentowność na poziomie 6,7%).

Grupa Modivo

Przychody Grupy Modivo (eobuwie.pl oraz MODIVO) w czwartym kwartale 2021 wzrosły o 35% mimo ograniczeń w handlu stacjonarnym. W segmencie MODIVO odnotowano zwiększenie sprzedaży o 123% rdr. Udział łącznych przychodów MODIVO w sprzedaży Grupy Modivo wyniósł 22%, ulegając poprawie o 9 p.p. rdr.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...