Dzisiaj mamy: Sobota, 27 Kwiecień 2024

Sukces Grupy CCC na koniec IV kwartału 2021

2022.02.07

Grupa CCC zamyka właśnie czwarty kwartał roku obrotowego 2021, który trwał od listopada do stycznia. Może się pochwalić wzrostem przychodów o 46% rdr (rok do roku). Trzeci raz z rzędu obroty wyniosły ponad 2 mln PLN. Udział e-commerce zwiększył się o 56%, przede wszystkim dzięki większej liczbie kanałów online, cyfryzacji sieci stacjonarnej i aplikacji mobilnej.

Nowa strategia biznesowa i sprzedaż omnichannel

Firma ogłosiła także nową strategię biznesową: „GO.25: Everything Fashion. Omnichannel Platform”, która ma umożliwić trzykrotny wzrost przychodów do 2025 roku. Sukces odniosły też szyldy: HalfPrice (114 mln PLN), DeeZee (ponad 100 mln PLN). Sprzedaż omnichannel w przeliczeniu na m2 powierzchni handlowej zwiększyła się o 4% w porównaniu z 2019. Marża brutto Grupy CCC również uległa poprawie, osiągając najlepszy od poziom od 4 lat (ponad 53%). Koszty natomiast wzrosły o 41%.

Zysk EBITDA i całoroczny wynik operacyjny

Czwarty kwartał zostaje zakończony z zyskiem EBITDA na poziomie 26 mln PLN oraz stratą operacyjną -113 mln PLN. Grupa cały czas angażuje się w działania proekologiczne. Z kolei w całym roku obrotowym 2021 przychody wynosiły 7,5 mld PLN (51% z nich pochodziło ze sprzedaży online). Całoroczny wynik operacyjny zwiększył się rdr o ponad 500 mln PLN. EBITDA Grupy w 2021 sięgnęła 508 mln PLN (rentowność na poziomie 6,7%).

Grupa Modivo

Przychody Grupy Modivo (eobuwie.pl oraz MODIVO) w czwartym kwartale 2021 wzrosły o 35% mimo ograniczeń w handlu stacjonarnym. W segmencie MODIVO odnotowano zwiększenie sprzedaży o 123% rdr. Udział łącznych przychodów MODIVO w sprzedaży Grupy Modivo wyniósł 22%, ulegając poprawie o 9 p.p. rdr.

Polecamy