Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Sukces Grupy CCC na koniec IV kwartału 2021

Poniedziałek, 7 Luty 2022

Grupa CCC zamyka właśnie czwarty kwartał roku obrotowego 2021, który trwał od listopada do stycznia. Może się pochwalić wzrostem przychodów o 46% rdr (rok do roku). Trzeci raz z rzędu obroty wyniosły ponad 2 mln PLN. Udział e-commerce zwiększył się o 56%, przede wszystkim dzięki większej liczbie kanałów online, cyfryzacji sieci stacjonarnej i aplikacji mobilnej.

Nowa strategia biznesowa i sprzedaż omnichannel

Firma ogłosiła także nową strategię biznesową: „GO.25: Everything Fashion. Omnichannel Platform”, która ma umożliwić trzykrotny wzrost przychodów do 2025 roku. Sukces odniosły też szyldy: HalfPrice (114 mln PLN), DeeZee (ponad 100 mln PLN). Sprzedaż omnichannel w przeliczeniu na m2 powierzchni handlowej zwiększyła się o 4% w porównaniu z 2019. Marża brutto Grupy CCC również uległa poprawie, osiągając najlepszy od poziom od 4 lat (ponad 53%). Koszty natomiast wzrosły o 41%.

Zysk EBITDA i całoroczny wynik operacyjny

Czwarty kwartał zostaje zakończony z zyskiem EBITDA na poziomie 26 mln PLN oraz stratą operacyjną -113 mln PLN. Grupa cały czas angażuje się w działania proekologiczne. Z kolei w całym roku obrotowym 2021 przychody wynosiły 7,5 mld PLN (51% z nich pochodziło ze sprzedaży online). Całoroczny wynik operacyjny zwiększył się rdr o ponad 500 mln PLN. EBITDA Grupy w 2021 sięgnęła 508 mln PLN (rentowność na poziomie 6,7%).

Grupa Modivo

Przychody Grupy Modivo (eobuwie.pl oraz MODIVO) w czwartym kwartale 2021 wzrosły o 35% mimo ograniczeń w handlu stacjonarnym. W segmencie MODIVO odnotowano zwiększenie sprzedaży o 123% rdr. Udział łącznych przychodów MODIVO w sprzedaży Grupy Modivo wyniósł 22%, ulegając poprawie o 9 p.p. rdr.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...