Sukces Grupy CCC na koniec IV kwartału 2021
Grupa CCC zamyka właśnie czwarty kwartał roku obrotowego 2021, który trwał od listopada do stycznia. Może się pochwalić wzrostem przychodów o 46% rdr (rok do roku). Trzeci raz z rzędu obroty wyniosły ponad 2 mln PLN. Udział e-commerce zwiększył się o 56%, przede wszystkim dzięki większej liczbie kanałów online, cyfryzacji sieci stacjonarnej i aplikacji mobilnej.
Nowa strategia biznesowa i sprzedaż omnichannel
Firma ogłosiła także nową strategię biznesową: „GO.25: Everything Fashion. Omnichannel Platform”, która ma umożliwić trzykrotny wzrost przychodów do 2025 roku. Sukces odniosły też szyldy: HalfPrice (114 mln PLN), DeeZee (ponad 100 mln PLN). Sprzedaż omnichannel w przeliczeniu na m2 powierzchni handlowej zwiększyła się o 4% w porównaniu z 2019. Marża brutto Grupy CCC również uległa poprawie, osiągając najlepszy od poziom od 4 lat (ponad 53%). Koszty natomiast wzrosły o 41%.
Zysk EBITDA i całoroczny wynik operacyjny
Czwarty kwartał zostaje zakończony z zyskiem EBITDA na poziomie 26 mln PLN oraz stratą operacyjną -113 mln PLN. Grupa cały czas angażuje się w działania proekologiczne. Z kolei w całym roku obrotowym 2021 przychody wynosiły 7,5 mld PLN (51% z nich pochodziło ze sprzedaży online). Całoroczny wynik operacyjny zwiększył się rdr o ponad 500 mln PLN. EBITDA Grupy w 2021 sięgnęła 508 mln PLN (rentowność na poziomie 6,7%).
Grupa Modivo
Przychody Grupy Modivo (eobuwie.pl oraz MODIVO) w czwartym kwartale 2021 wzrosły o 35% mimo ograniczeń w handlu stacjonarnym. W segmencie MODIVO odnotowano zwiększenie sprzedaży o 123% rdr. Udział łącznych przychodów MODIVO w sprzedaży Grupy Modivo wyniósł 22%, ulegając poprawie o 9 p.p. rdr.