Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Dlaczego link building ma znaczenie?

Czwartek, 10 Luty 2022

Link building, czyli inaczej linkowanie, to ważna część pozycjonowania. Polega na umieszczaniu w swoich treściach odnośników do innych witryn. Po kliknięciu w odnośnik zostaniemy przeniesieni w inne miejsce – albo w obrębie tej samej strony, albo na odmienną. Dlaczego link building jest tak ważny, jeżeli chodzi o zwiększanie widoczności w sieci?

Rodzaje linków

Najczęściej wyróżnia się dwa ich rodzaje: wewnętrzne oraz zewnętrzne. W naszym artykule zajmiemy się głównie tym drugim typem. Warto pamiętać, że w przypadku linkowania – jak to zwykle bywa – jakość góruje nad ilością. W 2013 roku Google wprowadziło algorytm o nazwie Pingwin, który ocenia odnośniki pod względem ich wartości. Linki do Twojej strony docelowej mogą zostać umieszczone na innej witrynie.  Pierwsze z nich mają kierować na konkretną podstronę w obrębie tej samej witryny, z kolei drugie prowadzą do osobnych witryn. Linki posiadają też swoje atrybuty, które dzielą się na dofollow oraz nofollow.

Atrybuty linków

Atrybuty odnośników przypisywane są do znaczników HTML. Najprościej mówiąc, to właśnie one dostarczają robotom wyszukiwarek informacje, czy warto podążać za danym linkiem. Służą poprawie jakości linków i zapobiegają rozprzestrzenianiu się spamu. Atrybuty dofollow uznawane są za wartościowe, a przez to pozytywnie wpływają na proces pozycjonowania i zwiększanie mocy witryny. Tego typu linki pochodzą ze stron cieszących się autorytetem w oczach Google. Najprostszym sposobem na ich zdobycie jest tworzenie unikatowych, niepowtarzalnych treści, rzeczywiście dostarczających wiedzy. Przy większym budżecie można również publikować artykuły sponsorowane czy eksperckie na znanych portalach branżowych. Atrybuty nofollow nie zwiększą widoczności w sieci, wciąż jednak mogą prowadzić do strony docelowej.


Może Cię zainteresować: Content w e-sklepie – wyjaśniamy najważniejsze pojęcia


Zalety link buildingu

Decydując się na rozwinięte działania w zakresie link buildingu, uda Ci się zbudować zaufanie algorytmów Google. I nie tylko ich! Staniesz się bardziej rozpoznawalny i ceniony w swojej branży, co doprowadzi do wyższego rankowania. Możesz zbierać coraz więcej poleceń oraz pozytywnych opinii, a co za tym idzie – zdobyć więcej wartościowych klientów, czyli takich, którzy rzeczywiście będą zainteresowani Twoją ofertą. Link building pomoże Ci zwiększyć poziom konwersji na stronie, przyniesie też długofalowe korzyści. Co to znaczy? Różnorodne odnośniki generują stały ruch. Zyskujesz też pewność, że nagle nie znikną, niezależnie od zmian.

Jak wybrać odpowiednią witrynę?

Zastanawiasz się, jak znaleźć odpowiednie miejsce, w którym umieścisz swoje linki? Zadbaj o to, by tematyka danej witryny zgadzała się z profilem Twojej działalności. Oprócz tego, koniecznie sprawdź jej widoczność w Google, najlepiej przy wykorzystaniu narzędzia Google Analytics i fraz kluczowych. Warto zwrócić uwagę na popularność danej strony wśród użytkowników – czy treści rzeczywiście budzą zainteresowanie, a internauci chętnie piszą komentarze i dzielą się swoimi spostrzeżeniami? Zapoznaj się z jej profilami w mediach społecznościowych. Nie zapomnij o przestudiowaniu profilu linkowego, czyli: liczby domen odsyłających, linków zwrotnych oraz oceny mocy domeny. Z kolei najpopularniejszymi źródłami odnośników są: katalogi, blogi, fora internetowe, social media oraz wcześniej wspomniane artykuły sponsorowane.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...