Dzisiaj mamy: Piątek, 29 Marzec 2024

Dlaczego link building ma znaczenie?

2022.02.10

Link building, czyli inaczej linkowanie, to ważna część pozycjonowania. Polega na umieszczaniu w swoich treściach odnośników do innych witryn. Po kliknięciu w odnośnik zostaniemy przeniesieni w inne miejsce – albo w obrębie tej samej strony, albo na odmienną. Dlaczego link building jest tak ważny, jeżeli chodzi o zwiększanie widoczności w sieci?

Rodzaje linków

Najczęściej wyróżnia się dwa ich rodzaje: wewnętrzne oraz zewnętrzne. W naszym artykule zajmiemy się głównie tym drugim typem. Warto pamiętać, że w przypadku linkowania – jak to zwykle bywa – jakość góruje nad ilością. W 2013 roku Google wprowadziło algorytm o nazwie Pingwin, który ocenia odnośniki pod względem ich wartości. Linki do Twojej strony docelowej mogą zostać umieszczone na innej witrynie.  Pierwsze z nich mają kierować na konkretną podstronę w obrębie tej samej witryny, z kolei drugie prowadzą do osobnych witryn. Linki posiadają też swoje atrybuty, które dzielą się na dofollow oraz nofollow.

Atrybuty linków

Atrybuty odnośników przypisywane są do znaczników HTML. Najprościej mówiąc, to właśnie one dostarczają robotom wyszukiwarek informacje, czy warto podążać za danym linkiem. Służą poprawie jakości linków i zapobiegają rozprzestrzenianiu się spamu. Atrybuty dofollow uznawane są za wartościowe, a przez to pozytywnie wpływają na proces pozycjonowania i zwiększanie mocy witryny. Tego typu linki pochodzą ze stron cieszących się autorytetem w oczach Google. Najprostszym sposobem na ich zdobycie jest tworzenie unikatowych, niepowtarzalnych treści, rzeczywiście dostarczających wiedzy. Przy większym budżecie można również publikować artykuły sponsorowane czy eksperckie na znanych portalach branżowych. Atrybuty nofollow nie zwiększą widoczności w sieci, wciąż jednak mogą prowadzić do strony docelowej.


Może Cię zainteresować: Content w e-sklepie – wyjaśniamy najważniejsze pojęcia


Zalety link buildingu

Decydując się na rozwinięte działania w zakresie link buildingu, uda Ci się zbudować zaufanie algorytmów Google. I nie tylko ich! Staniesz się bardziej rozpoznawalny i ceniony w swojej branży, co doprowadzi do wyższego rankowania. Możesz zbierać coraz więcej poleceń oraz pozytywnych opinii, a co za tym idzie – zdobyć więcej wartościowych klientów, czyli takich, którzy rzeczywiście będą zainteresowani Twoją ofertą. Link building pomoże Ci zwiększyć poziom konwersji na stronie, przyniesie też długofalowe korzyści. Co to znaczy? Różnorodne odnośniki generują stały ruch. Zyskujesz też pewność, że nagle nie znikną, niezależnie od zmian.

Jak wybrać odpowiednią witrynę?

Zastanawiasz się, jak znaleźć odpowiednie miejsce, w którym umieścisz swoje linki? Zadbaj o to, by tematyka danej witryny zgadzała się z profilem Twojej działalności. Oprócz tego, koniecznie sprawdź jej widoczność w Google, najlepiej przy wykorzystaniu narzędzia Google Analytics i fraz kluczowych. Warto zwrócić uwagę na popularność danej strony wśród użytkowników – czy treści rzeczywiście budzą zainteresowanie, a internauci chętnie piszą komentarze i dzielą się swoimi spostrzeżeniami? Zapoznaj się z jej profilami w mediach społecznościowych. Nie zapomnij o przestudiowaniu profilu linkowego, czyli: liczby domen odsyłających, linków zwrotnych oraz oceny mocy domeny. Z kolei najpopularniejszymi źródłami odnośników są: katalogi, blogi, fora internetowe, social media oraz wcześniej wspomniane artykuły sponsorowane.

Polecamy