Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Jak uzyskać pomoc na Facebooku?

2022.02.08

Kontakt z obsługą jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych nie należy do najprostszych zadań. Nierzadko chcemy znaleźć sposób, by uzyskać pomoc techniczną, zgłosić błędy czy nieodpowiednie posty. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Podstawowe sposoby rozwiązywania problemów

Na początek warto zaznaczyć, że na odpowiedź od pracowników Facebooka czeka różny czas. Proste sprawy rozwiązywane są zazwyczaj szybko. Na odpowiedź w przypadku tych skomplikowanych trzeba zaczekać czasami nawet kilka miesięcy. Należy uzbroić się w cierpliwość i zbyt szybko nie zrażać. Najczęściej spotykane problemy zostały opisane w różnych poradnikach umieszczonych na portalu. Pierwszym krokiem powinno być zajrzenie do Centrum Pomocy, do którego dostaniemy się poprzez wybranie opcji „Pomoc i wsparcie” w prawym górnym rogu strony. Użytkownicy znajdą tam tzw. popularne tematy, dotyczące m.in. ustawień konta, logowania i haseł, prywatności i bezpieczeństwa, marketplace’u oraz grup czy stron. Można wpisać w wyszukiwarkę, z jakim problemem się zmagamy. Po lewej stronie widnieje sekcja „zasady i zgłaszanie”, za pomocą której można zgłaszać konkretne sprawy do obsługi klienta. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz.


-Kontakt z supportem Facebooka nie jest trudny. Jeśli kontaktujesz się przez czat, zazwyczaj odpowiedź dostaniesz w ciągu kilku - kilkunastu minut. Ułatwieniem jest to, że konsultanci odpowiadają po polsku. Jeśli Twój problem dotyczy np. odrzuconych reklam lub produktów w katalogu, z pewnością szybko uzyskasz pomoc. - uspokaja Karolina Przewięźlikowska, Head of Social Media & Facebook Ads w Medializer - Pamiętaj jednak, że support Facebooka to pracownicy zewnętrznych firm pracujących na zlecenie giganta. Nie mają oni mocy sprawczej, aby pomóc w skomplikowanych sprawach technicznych. - dodaje.


Zgłaszanie nieodpowiednich treści

Jeżeli chcemy zgłosić daną treść, należy kliknąć w trzy kropki obok nazwy użytkownika czy fanpage’a i wybrać opcję „zgłoś post”. Następnie Facebook poprosi Cię o podanie powodu. Może to być nagość, przemoc, fałszywe informacje, spam, nieautoryzowana sprzedaż i tym podobne. Da się również wskazać inny powód. Następnie dana osoba zostanie poinformowana o efektach zgłoszenia. Jeżeli chcemy zgłosić problemy techniczne na portalu, należy po raz kolejny wybrać opcję „Pomoc i wsparcie”, później „Zgłoś problem” i „Wystąpił błąd”.

Facebook Business

Trochę inaczej sprawa wygląda w przypadku osób prowadzących na Facebooku konta reklamowe. Aby uzyskać taki status, należy wykupić reklamę za pośrednictwem portalu. Zarówno reklamodawcy, jak i prowadzący płatnych kampanii zyskują możliwość szybszej konsultacji – poprzez konwersację na czacie. Trzeba jednak posiadać uprawnienia administratora i mieć aktywne konto biznesowe. Aby skontaktować się z obsługą, wystarczy kliknąć w odnośnik: https://business.facebook.com/. Portal poprosi wtedy o zalogowanie się na konto firmowe. Później użytkownik wybiera kategorię problemu. Pod odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania znajduje się opcja „Skontaktuj się z zespołem pomocy”. Po wypełnieniu formularza kontaktowego, odbędzie się rozmowa na Messengerze.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...