Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Jak uzyskać pomoc na Facebooku?

Wtorek, 8 Luty 2022

Kontakt z obsługą jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych nie należy do najprostszych zadań. Nierzadko chcemy znaleźć sposób, by uzyskać pomoc techniczną, zgłosić błędy czy nieodpowiednie posty. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Podstawowe sposoby rozwiązywania problemów

Na początek warto zaznaczyć, że na odpowiedź od pracowników Facebooka czeka różny czas. Proste sprawy rozwiązywane są zazwyczaj szybko. Na odpowiedź w przypadku tych skomplikowanych trzeba zaczekać czasami nawet kilka miesięcy. Należy uzbroić się w cierpliwość i zbyt szybko nie zrażać. Najczęściej spotykane problemy zostały opisane w różnych poradnikach umieszczonych na portalu. Pierwszym krokiem powinno być zajrzenie do Centrum Pomocy, do którego dostaniemy się poprzez wybranie opcji „Pomoc i wsparcie” w prawym górnym rogu strony. Użytkownicy znajdą tam tzw. popularne tematy, dotyczące m.in. ustawień konta, logowania i haseł, prywatności i bezpieczeństwa, marketplace’u oraz grup czy stron. Można wpisać w wyszukiwarkę, z jakim problemem się zmagamy. Po lewej stronie widnieje sekcja „zasady i zgłaszanie”, za pomocą której można zgłaszać konkretne sprawy do obsługi klienta. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz.


-Kontakt z supportem Facebooka nie jest trudny. Jeśli kontaktujesz się przez czat, zazwyczaj odpowiedź dostaniesz w ciągu kilku - kilkunastu minut. Ułatwieniem jest to, że konsultanci odpowiadają po polsku. Jeśli Twój problem dotyczy np. odrzuconych reklam lub produktów w katalogu, z pewnością szybko uzyskasz pomoc. - uspokaja Karolina Przewięźlikowska, Head of Social Media & Facebook Ads w Medializer - Pamiętaj jednak, że support Facebooka to pracownicy zewnętrznych firm pracujących na zlecenie giganta. Nie mają oni mocy sprawczej, aby pomóc w skomplikowanych sprawach technicznych. - dodaje.


Zgłaszanie nieodpowiednich treści

Jeżeli chcemy zgłosić daną treść, należy kliknąć w trzy kropki obok nazwy użytkownika czy fanpage’a i wybrać opcję „zgłoś post”. Następnie Facebook poprosi Cię o podanie powodu. Może to być nagość, przemoc, fałszywe informacje, spam, nieautoryzowana sprzedaż i tym podobne. Da się również wskazać inny powód. Następnie dana osoba zostanie poinformowana o efektach zgłoszenia. Jeżeli chcemy zgłosić problemy techniczne na portalu, należy po raz kolejny wybrać opcję „Pomoc i wsparcie”, później „Zgłoś problem” i „Wystąpił błąd”.

Facebook Business

Trochę inaczej sprawa wygląda w przypadku osób prowadzących na Facebooku konta reklamowe. Aby uzyskać taki status, należy wykupić reklamę za pośrednictwem portalu. Zarówno reklamodawcy, jak i prowadzący płatnych kampanii zyskują możliwość szybszej konsultacji – poprzez konwersację na czacie. Trzeba jednak posiadać uprawnienia administratora i mieć aktywne konto biznesowe. Aby skontaktować się z obsługą, wystarczy kliknąć w odnośnik: https://business.facebook.com/. Portal poprosi wtedy o zalogowanie się na konto firmowe. Później użytkownik wybiera kategorię problemu. Pod odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania znajduje się opcja „Skontaktuj się z zespołem pomocy”. Po wypełnieniu formularza kontaktowego, odbędzie się rozmowa na Messengerze.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...