Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Jak uzyskać pomoc na Facebooku?

2022.02.08

Kontakt z obsługą jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych nie należy do najprostszych zadań. Nierzadko chcemy znaleźć sposób, by uzyskać pomoc techniczną, zgłosić błędy czy nieodpowiednie posty. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Podstawowe sposoby rozwiązywania problemów

Na początek warto zaznaczyć, że na odpowiedź od pracowników Facebooka czeka różny czas. Proste sprawy rozwiązywane są zazwyczaj szybko. Na odpowiedź w przypadku tych skomplikowanych trzeba zaczekać czasami nawet kilka miesięcy. Należy uzbroić się w cierpliwość i zbyt szybko nie zrażać. Najczęściej spotykane problemy zostały opisane w różnych poradnikach umieszczonych na portalu. Pierwszym krokiem powinno być zajrzenie do Centrum Pomocy, do którego dostaniemy się poprzez wybranie opcji „Pomoc i wsparcie” w prawym górnym rogu strony. Użytkownicy znajdą tam tzw. popularne tematy, dotyczące m.in. ustawień konta, logowania i haseł, prywatności i bezpieczeństwa, marketplace’u oraz grup czy stron. Można wpisać w wyszukiwarkę, z jakim problemem się zmagamy. Po lewej stronie widnieje sekcja „zasady i zgłaszanie”, za pomocą której można zgłaszać konkretne sprawy do obsługi klienta. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz.


-Kontakt z supportem Facebooka nie jest trudny. Jeśli kontaktujesz się przez czat, zazwyczaj odpowiedź dostaniesz w ciągu kilku - kilkunastu minut. Ułatwieniem jest to, że konsultanci odpowiadają po polsku. Jeśli Twój problem dotyczy np. odrzuconych reklam lub produktów w katalogu, z pewnością szybko uzyskasz pomoc. - uspokaja Karolina Przewięźlikowska, Head of Social Media & Facebook Ads w Medializer - Pamiętaj jednak, że support Facebooka to pracownicy zewnętrznych firm pracujących na zlecenie giganta. Nie mają oni mocy sprawczej, aby pomóc w skomplikowanych sprawach technicznych. - dodaje.


Zgłaszanie nieodpowiednich treści

Jeżeli chcemy zgłosić daną treść, należy kliknąć w trzy kropki obok nazwy użytkownika czy fanpage’a i wybrać opcję „zgłoś post”. Następnie Facebook poprosi Cię o podanie powodu. Może to być nagość, przemoc, fałszywe informacje, spam, nieautoryzowana sprzedaż i tym podobne. Da się również wskazać inny powód. Następnie dana osoba zostanie poinformowana o efektach zgłoszenia. Jeżeli chcemy zgłosić problemy techniczne na portalu, należy po raz kolejny wybrać opcję „Pomoc i wsparcie”, później „Zgłoś problem” i „Wystąpił błąd”.

Facebook Business

Trochę inaczej sprawa wygląda w przypadku osób prowadzących na Facebooku konta reklamowe. Aby uzyskać taki status, należy wykupić reklamę za pośrednictwem portalu. Zarówno reklamodawcy, jak i prowadzący płatnych kampanii zyskują możliwość szybszej konsultacji – poprzez konwersację na czacie. Trzeba jednak posiadać uprawnienia administratora i mieć aktywne konto biznesowe. Aby skontaktować się z obsługą, wystarczy kliknąć w odnośnik: https://business.facebook.com/. Portal poprosi wtedy o zalogowanie się na konto firmowe. Później użytkownik wybiera kategorię problemu. Pod odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania znajduje się opcja „Skontaktuj się z zespołem pomocy”. Po wypełnieniu formularza kontaktowego, odbędzie się rozmowa na Messengerze.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...