Dzisiaj mamy: Czwartek, 18 Kwiecień 2024

#PrasówkaEcomersy (31.07 - 04.08)

2023.08.07

Podzieliliśmy się wynikami raportu SW Research dla Allegro na temat tego, co jest najważniejsze przy zakupach online, a także wynikami raportu „European Retail Banking Radar 2023” na temat płatności odroczonych w Europie. Opublikowaliśmy również TOP lipca od #ecomersy. Zastanawialiśmy się, dlaczego Polacy oddają produkty zamówione online. Informowaliśmy, że płatności odroczone Klarny są dostępne w sklepach Shoper oraz że nowoczesne urządzenie 3D pojawiło się w Poczcie Polskiej. Pisaliśmy też, że Visa Mobile jest dostępne w bramce imoje i że marka Kosma została zlikwidowana przez Klarnę. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Rapyd przejmuje część PayU oraz że Shoper umożliwia generowanie opisów produktów z pomocą AI. Radziliśmy, jak dotrzeć do kupujących z generacji Z. Pisaliśmy równiez, że BLIK jest już dostępny w e-sklepie PGG. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat cross sellingu.

Co jest najważniejsze przy zakupach online? Raport SW Research dla Allegro

Zgodnie z wynikami raportu SW Research dla Allegro pt. „Preferencje zakupowe w Internecie”, aż 77% polskich użytkowników Internetu deklaruje, że robi zakupy online. Jest to niemały wzrost w porównaniu z latami poprzednimi, co oznacza, że e-commerce cieszy się coraz większą popularnością. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania?

https://ecomersy.pl/co-jest-najwazniejsze-przy-zakupach-online-raport-sw-research-dla-allegro

Płatności odroczone w Europie – raport z 2023 roku

Z raportu „European Retail Banking Radar 2023” opracowanego przez firmę doradczą Kearney możemy się dowiedzieć, że Polacy znajdują się w czołówce użytkowników płatności odroczonych – obok Szwedów i Włochów. Z usługi Buy Now, Pay Later lub rozłożenia płatności na raty skorzystało już 64% polskich konsumentów. Te opcje są szczególnie popularne przy zakupie elektroniki, wyposażenia wnętrz i mody.

https://ecomersy.pl/platnosci-odroczone-w-europie-raport-z-2023-roku

TOP lipca od #ecomersy!

Jakie teksty opublikowane w lipcu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: na temat strajku pracowników Amazona, nowych funkcjonalności w bramce imoje czy miniapek dla użytkowników Allegro. Naszym czytelnikom spodobały się także dłuższe artykuły: na temat tworzenia nazw produktów w sklepie internetowym, słów kluczowych w tekście SEO oraz sposobów na skrócenie ścieżki zakupowej. W czerwcowym TOP-ie znalazło się też miejsce na tekst o nowych funkcjonalnościach w narzędziu BaseLinker czy rosnącej liczbie sklepów internetowych w Polsce. Pisaliśmy również, że Google Analytics 4 weszło w życie. Nasi odbiorcy chętnie zapoznali się również z poradnikiem na temat sprzedaży na Allegro bez firmy.

https://ecomersy.pl/top-lipca-od-ecomersy-1690842130

Dlaczego Polacy oddają produkty zamówione online?

Z badania przeprowadzonego przez PayPo wynika, że większość Polaków (aż 94%) wie, że może zwrócić zakupiony przez Internet produkt w ciągu 14 dni. Dlaczego konsumenci najczęściej odstępują od umowy?

https://ecomersy.pl/dlaczego-polacy-oddaja-produkty-zamowione-online

Płatności odroczone Klarny w sklepach Shoper

Klarna – szwedzki fintech, który cieszy się w Polsce dużą popularnością – nawiązuje współpracę z Shoper, czyli znanym dostawcą rozwiązań e-commerce w modelu subskrypcyjnym. Konsumenci zyskają dostęp do usługi „Zapłać za 30 dni” oraz płatności w trzech ratach 0%.

https://ecomersy.pl/platnosci-odroczone-klarny-w-sklepach-shoper

Nowoczesne urządzenie 3D w Poczcie Polskiej

W sortowni Poczty Polskiej w Lublinie pojawiło się pierwsze w naszym kraju urządzenie 3D, które służy do prześwietlania przesyłek spoza Unii Europejskiej. Warto wiedzieć, że liczba odprawianych przesyłek w handlu transgranicznym od kilku lat systematycznie wzrasta, a nowoczesne rozwiązania mogą temu zapobiec.

https://ecomersy.pl/nowoczesne-urzadzenie-3d-w-poczcie-polskiej

Visa Mobile dostępne w bramce imoje

ING – właściciel bramki płatniczej imoje – jako piąty operator w Polsce oferuje obsługiwanym sklepom możliwość akceptacji transakcji Visa Mobile. Portfolio usług imoje zostało rozszerzone, a już wcześniej obejmowało szybkie przelewy pay by link, tradycyjne karty płatnicze, Google Pay i Apple Pay oraz płatności odroczone.

https://ecomersy.pl/visa-mobile-dostepne-w-bramce-imoje

Marka Kosma zlikwidowana przez Klarnę

Po 1,5 roku od premiery Klarna likwiduje markę Kosma, pod którą rozwijano usługi z zakresu otwartej bankowości. Jak informuje serwis cashless.pl, likwidacja brandu nie oznacza rezygnacji z tej dziedziny biznesu – ma ona jednak działać pod szyldem Klarny.

https://ecomersy.pl/marka-kosma-zlikwidowana-przez-klarne

Rapyd przejmuje część PayU

Fundusz inwestycyjny Prosus ogłosił sprzedaż części firmy PayU na rzecz izraelskiego fintechu Rapyd. Chodzi o jednostkę określaną jako Global Payments Organisation. Wartość operacji jest wyceniana na 610 mln dolarów.

https://ecomersy.pl/rapyd-przejmuje-czesc-payu

Kampanie marketingowe dla generacji Z. Jak dotrzeć do młodych kupujących?

Generacja Z to pokolenie osób, które urodziły się w latach 1997-2010. Są oni pierwszą grupą dorastającą we w pełni scyfryzowanym społeczeństwie, co oznacza, że komunikacja marketingowa powinna w ich przypadku wyglądać inaczej niż np. w przypadku pokolenia X. Jakie kampanie do nich przemówią, jakimi wartościami się kierują? Jak przekonać do siebie zoomerów? Poznaj nasze sposoby i twórz skuteczne reklamy, które pozwolą Ci zdobyć większą rozpoznawalność wśród osób z generacji Z.

https://ecomersy.pl/kampanie-marketingowe-dla-generacji-z-jak-dotrzec-do-mlodych-kupujacych

Shoper umożliwia generowanie opisów produktów z pomocą AI

Sklepy korzystające z oprogramowania Shoper zyskały dostęp do usługi „OpisyAI – Generator opisów produktów z ChatGPT – Apilo”. Narzędzie to ma wesprzeć sprzedawców w prowadzeniu działań marketingowych. Shoper jako pierwsza firma w Polsce udostępniła swoim użytkownikom możliwość generowania opisów produktów przy użyciu sztucznej inteligencji.

https://ecomersy.pl/narzedzie-do-generowania-opisow-w-shoper

BLIK już dostępny w e-sklepie PGG

Od 1 sierpnia br. klienci internetowego sklepu PGG (Polskiej Grupy Górniczej) mogą płacić za zakupy BLIK-iem. Oznacza to, że kupowanie węgla online stanie się jeszcze łatwiejsze. Opłata serwisowa wynosi 0,5% wartości zamówienia.

https://ecomersy.pl/blik-juz-dostepny-w-e-sklepie-pgg

Ecomersy Basic #88: Cross selling w e-commerce. Zwiększ sprzedaż!

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie bez zwiększania nakładów na kampanie reklamowe? Szukasz prostego rozwiązania, które podniesie średnią wartość koszyka? Potrzebujesz cross sellingu, czyli skutecznej strategii sprzedażowej, która skłoni klienta do większych zakupów.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-88-cross-selling-w-e-commerce-zwieksz-sprzedaz

Polecamy