Marka Kosma zlikwidowana przez Klarnę
Po 1,5 roku od premiery Klarna likwiduje markę Kosma, pod którą rozwijano usługi z zakresu otwartej bankowości. Jak informuje serwis cashless.pl, likwidacja brandu nie oznacza rezygnacji z tej dziedziny biznesu – ma ona jednak działać pod szyldem Klarny.
Platforma otwartej bankowości
Klarna nie przewiduje żadnych zwolnień związanych z tymi zmianami. Platforma otwartej bankowości rozwijana pod marką Kosmo była kierowana do banków i różnych instytucji finansowych, a nie bezpośrednio do klientów (w przeciwieństwie do popularnej usługi BNPL). Klarna wyjaśniła, że rezygnacja z tego brandu to wyłącznie działanie marketingowe.
Globalny rozwój Klarny
Platforma otwartej bankowości Klarny pozwala korzystać z API i uzyskać dostęp do dużej ilości danych. Szwedzki fintech ma już 150 mln klientów na całym świecie, przy czym nawiązał partnerstwo z ok. 500 tys. sklepów. Każdego dnia obsługuje 2 mln transakcji.