Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Dlaczego Polacy oddają produkty zamówione online?

2023.08.01

Z badania przeprowadzonego przez PayPo wynika, że większość Polaków (aż 94%) wie, że może zwrócić zakupiony przez Internet produkt w ciągu 14 dni. Dlaczego konsumenci najczęściej odstępują od umowy?

Najczęstsze przyczyny zwrotów

Ponad połowie ankietowanych (55%) zdarzyło się zwracać produkty kupione w sieci, a jednej czwartej z nich zdarzyło się to minimum 2-3 razy w ostatnim roku. Kupujący odsyłają swoje zamówienia głównie ze względu na niewłaściwy rozmiar (36%), wadliwość produktów (36%), niespełnienie oczekiwań (28%), niezgodność z opisem (26%) czy różnice między zdjęciami a rzeczywistym towarem (21%).

Zamawianie większej liczby produktów

Okazuje się, że Polacy rzadko zamawiają przez Internet więcej produktów z myślą, że część z nich zwrócą (kiedy np. nie są pewni rozmiaru). 80% ankietowanych odpowiedziało przecząco. Taka sytuacja zdarzyła się jedynie 17% badanych osób, które jako główne jej powody wskazały: dostępną darmową dostawę w sklepie (9%), brak pewności co do artykułów (9%) czy większe zakupy z okazji trwających wyprzedaży (6%). 3 z 17% wskazało, że postępuje w ten sposób, gdy może zapłacić później, a kolejne 3 – gdy sklep daje więcej czasu na zwrot.

 

 

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...