Dzisiaj mamy: Czwartek, 9 Maj 2024

Dlaczego Polacy oddają produkty zamówione online?

2023.08.01

Z badania przeprowadzonego przez PayPo wynika, że większość Polaków (aż 94%) wie, że może zwrócić zakupiony przez Internet produkt w ciągu 14 dni. Dlaczego konsumenci najczęściej odstępują od umowy?

Najczęstsze przyczyny zwrotów

Ponad połowie ankietowanych (55%) zdarzyło się zwracać produkty kupione w sieci, a jednej czwartej z nich zdarzyło się to minimum 2-3 razy w ostatnim roku. Kupujący odsyłają swoje zamówienia głównie ze względu na niewłaściwy rozmiar (36%), wadliwość produktów (36%), niespełnienie oczekiwań (28%), niezgodność z opisem (26%) czy różnice między zdjęciami a rzeczywistym towarem (21%).

Zamawianie większej liczby produktów

Okazuje się, że Polacy rzadko zamawiają przez Internet więcej produktów z myślą, że część z nich zwrócą (kiedy np. nie są pewni rozmiaru). 80% ankietowanych odpowiedziało przecząco. Taka sytuacja zdarzyła się jedynie 17% badanych osób, które jako główne jej powody wskazały: dostępną darmową dostawę w sklepie (9%), brak pewności co do artykułów (9%) czy większe zakupy z okazji trwających wyprzedaży (6%). 3 z 17% wskazało, że postępuje w ten sposób, gdy może zapłacić później, a kolejne 3 – gdy sklep daje więcej czasu na zwrot.

 

 

Polecamy