Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Płatności odroczone w Europie – raport z 2023 roku

2023.07.31

Z raportu „European Retail Banking Radar 2023” opracowanego przez firmę doradczą Kearney możemy się dowiedzieć, że Polacy znajdują się w czołówce użytkowników płatności odroczonych – obok Szwedów i Włochów. Z usługi Buy Now, Pay Later lub rozłożenia płatności na raty skorzystało już 64% polskich konsumentów. Te opcje są szczególnie popularne przy zakupie elektroniki, wyposażenia wnętrz i mody.

Płatności odroczone w sieci i stacjonarnie

Ponad 80% respondentów, którzy przynajmniej raz skorzystali z BNPL, rozłożyło lub odroczyło płatność za zakupy w sieci. Do najczęstszych użytkowników tej opcji należą mieszkańcy Austrii, Holandii i Szwecji (95%). 65% przyznaje, że skorzystało z płatności odroczonych stacjonarnie, a 66% skorzystało z nich jako opcji konwersji po zakupie. BNPL w sklepach stacjonarnych cieszy się największą popularnością wśród mieszkańców Rumunii (79%) i Hiszpanii (78%), a najmniejszą wśród mieszkańców Holandii i Szwecji (45%).

Kwoty odraczanych płatności

Konsumenci często korzystają z płatności odroczonych, jednak na niewielkie (w skali Europy) zakupy. Około 80% użytkowników BNPL odracza lub dzieli na raty płatności za zakupy o wartości do ok. 1100 zł (250 euro). W większości krajów europejskich – Austrii, Niemczech, Holandii, Szwecji i Wielkiej Brytanii – 2/3 zakupów finansowanych przy wykorzystaniu BNPL ma wartość od 50 do 250 euro.

Jakie kwoty BNPL wybierają Polacy?

W Polsce natomiast 36% wszystkich zakupów realizowanych przy użyciu płatności odroczonych ma wartość niższą niż 225 zł (50 euro). 21% konsumentów realizuje zakupy na kwotę od 225zł do 445 zł (50-99 euro), 25% na kwotę od 450 zł do 1120 zł (100-249 euro), a 9% na kwotę od 1125 zł do 2245 zł (250-499 euro). Zakupy na kwotę powyżej 2500 zł (500 euro) robi kolejne 9% ankietowanych.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...