Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 6 Maj 2024

Co jest najważniejsze przy zakupach online? Raport SW Research dla Allegro

2023.07.31

Zgodnie z wynikami raportu SW Research dla Allegro pt. „Preferencje zakupowe w Internecie”, aż 77% polskich użytkowników Internetu deklaruje, że robi zakupy online. Jest to niemały wzrost w porównaniu z latami poprzednimi, co oznacza, że e-commerce cieszy się coraz większą popularnością. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania?

Rosnąca popularność marketplace’ów

72% ankietowanych Polaków korzysta z marketplace’ów, które zbierają w jednym miejscu oferty od różnych sprzedawców. Coraz więcej osób dostrzega zalety takich platform – stają się one nieodłączną częścią e-commerce. Do najważniejszych wartości należą: komfort i wygoda, bogaty asortyment, dostępność przez całą dobę, a także możliwość porównywania cen. Dla 82% e-konsumentów, którzy porównują oferty w Internecie, cena jest kluczowym czynnikiem.

Czas i pieniądze przeznaczane na zakupy online

Przeciętny Polak spędza na zakupach w sieci średnio aż 7,5 godziny miesięcznie. Kupowanie online stało się dużo łatwiejsze dzięki aplikacjom mobilnym – blisko połowa zakupów na Allegro dokonywana jest właśnie za pośrednictwem aplikacji. Według raportu „Preferencje zakupowe w Internecie” polscy konsumenci wydają średnio 716 zł miesięcznie na zakupy w sieci, przy czym co czwarty badany wydaje nie więcej niż 300 zł miesięcznie, a co piąty przeznacza na ten cel ponad 1000 zł. 37% osób kupuje online raz w miesiącu, a 34% – raz w tygodniu.

Nowe preferencje klientów

¼ respondentów deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które są przez nich brane pod uwagę podczas zakupów online. Najczęściej zmiana ta dotyczy kobiet (32%), a nieco rzadziej mężczyzn (25%). Do zmian preferencji przyczyniła się niesprzyjająca sytuacja ekonomiczna. Polacy zwracają uwagę na cenę (45%), jakość produktu (30%) i koszt dostawy (26%). Z kolei na znaczeniu straciła marka produktów (głównie tańszych) czy wygląd i funkcjonalność strony.

Polecamy