Dzisiaj mamy: Wtorek, 3 Grudzień 2024

Kampanie marketingowe dla generacji Z. Jak dotrzeć do młodych kupujących?

2023.08.03

Generacja Z to pokolenie osób, które urodziły się w latach 1997-2010. Są oni pierwszą grupą dorastającą we w pełni scyfryzowanym społeczeństwie, co oznacza, że komunikacja marketingowa powinna w ich przypadku wyglądać inaczej niż np. w przypadku pokolenia X. Jakie kampanie do nich przemówią, jakimi wartościami się kierują? Jak przekonać do siebie zoomerów? Poznaj nasze sposoby i twórz skuteczne reklamy, które pozwolą Ci zdobyć większą rozpoznawalność wśród osób z generacji Z.

Czym wyróżnia się generacja Z?

Każde pokolenie ma swoje własne cechy charakterystyczne. Tym, co wyróżnia zoomerów na tle innych generacji, jest obeznanie z nowoczesnymi technologiami. Gen Z bardzo szybko się uczy i spędza mnóstwo czasu w mediach społecznościowych, czerpiąc większość wiedzy z Internetu. Przedstawiciele tego pokolenia zdają sobie również sprawę z wielu zagrożeń, które czyhają w sieci – są więc bardziej świadomi niż ich poprzednicy. Często interesują się współczesnymi problemami naszego świata, takimi jak nierówności społeczne, nadmierny konsumpcjonizm czy ekologia i zrównoważony rozwój. Nierzadko mają też konkretne wymagania względem treści, jakie przyjmują w Internecie, posiadają także wysokie umiejętności w zakresie wyszukiwania informacji. Aby Twoja kampania marketingowa była skuteczna i aby została pozytywnie odebrana przez osoby z pokolenia Z, musisz dokładnie przeanalizować ich potrzeby, preferencje i oczekiwania.

Język i aktywność w mediach społecznościowych

Przygotowując treści reklamowe dla zoomerów, powinniśmy zbadać, jakiego języka używają. Można to zrobić poprzez obserwację influencerów z tego pokolenia oraz ich contentu. Warto jednak uważać, aby nie przesadzić – przesadne wtrącanie młodzieżowych zwrotów czy posługiwanie się zbyt potocznym językiem może zostać uznane za sztuczne, a nawet żenujące. Lepiej więc zachować umiar i zyskać opinię autentycznej marki. Trzeba również zwrócić uwagę na kanały przekazu, za pomocą których chcemy dotrzeć do generacji Z. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, większość z nich posiada profile w mediach społecznościowych – przede wszystkim na Instagramie i Tok-Toku (Facebook wciąż jest popularny, jednak nieco traci na znaczeniu).

Autentyczność i krótkie formy

Dla pokolenia Z liczy się autentyczność i transparentność. Konsumenci z tej generacji interesują się tym, jakie wartości wyznaje dana firma. Jeżeli nie dba o kwestie ekologiczne i środowiskowe czy podejmuje i ukrywa nieetyczne działania, zoomerzy prawdopodobnie nie będą chcieli korzystać z jej usług. Okazuje się także, że osoby z pokolenia Z chcą się angażować, dlatego preferują firmy, które im na to pozwalają. W komunikacji z nimi możesz wykorzystać storytelling, czyli intrygujące historie. Powinieneś wiedzieć również to, że generacja Z preferuje krótszy content, najlepiej opatrzony grafiką, memem, fotografią lub – nawet lepiej – formą video. Ich celem jest szybkie zapoznanie się z treścią i ekspresowa ocena, czy są one warte uwagi.


Zobacz też: Essa i real time marketing


Influencer marketing

Prowadząc kampanię reklamową skierowaną do kupujących z pokolenia Z, postaw na influencer marketing. Zoomerzy obserwują twórców internetowych z dużą intensywnością, angażując się w publikowane przez nich treści (często zostawiają lajki, komentują, udostępniają). Współpraca z popularnym influencerem (a nawet z mikroinfluencerem, który zebrał wokół siebie aktywną społeczność) może bardzo pozytywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki i wzbudzić zainteresowanie wielu potencjalnych konsumentów. Tworząc treści w mediach społecznościowych, powinniśmy także pamiętać o hasztagach.

Podsumowanie w pigułce

Podsumowując, bardzo istotne jest to, by kampanie kierowane do pokolenia Z były autentyczne, kreatywne i wartościowe. Młodzi konsumenci często ignorują tradycyjne reklamy, uważając je za przestarzałe i nieprzyjemne. Jeżeli chcesz odnieść sukces, skup się na działaniach, które są oparte na angażujących i emocjonalnych doświadczeniach.

Polecamy