Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Kampanie marketingowe dla generacji Z. Jak dotrzeć do młodych kupujących?

2023.08.03

Generacja Z to pokolenie osób, które urodziły się w latach 1997-2010. Są oni pierwszą grupą dorastającą we w pełni scyfryzowanym społeczeństwie, co oznacza, że komunikacja marketingowa powinna w ich przypadku wyglądać inaczej niż np. w przypadku pokolenia X. Jakie kampanie do nich przemówią, jakimi wartościami się kierują? Jak przekonać do siebie zoomerów? Poznaj nasze sposoby i twórz skuteczne reklamy, które pozwolą Ci zdobyć większą rozpoznawalność wśród osób z generacji Z.

Czym wyróżnia się generacja Z?

Każde pokolenie ma swoje własne cechy charakterystyczne. Tym, co wyróżnia zoomerów na tle innych generacji, jest obeznanie z nowoczesnymi technologiami. Gen Z bardzo szybko się uczy i spędza mnóstwo czasu w mediach społecznościowych, czerpiąc większość wiedzy z Internetu. Przedstawiciele tego pokolenia zdają sobie również sprawę z wielu zagrożeń, które czyhają w sieci – są więc bardziej świadomi niż ich poprzednicy. Często interesują się współczesnymi problemami naszego świata, takimi jak nierówności społeczne, nadmierny konsumpcjonizm czy ekologia i zrównoważony rozwój. Nierzadko mają też konkretne wymagania względem treści, jakie przyjmują w Internecie, posiadają także wysokie umiejętności w zakresie wyszukiwania informacji. Aby Twoja kampania marketingowa była skuteczna i aby została pozytywnie odebrana przez osoby z pokolenia Z, musisz dokładnie przeanalizować ich potrzeby, preferencje i oczekiwania.

Język i aktywność w mediach społecznościowych

Przygotowując treści reklamowe dla zoomerów, powinniśmy zbadać, jakiego języka używają. Można to zrobić poprzez obserwację influencerów z tego pokolenia oraz ich contentu. Warto jednak uważać, aby nie przesadzić – przesadne wtrącanie młodzieżowych zwrotów czy posługiwanie się zbyt potocznym językiem może zostać uznane za sztuczne, a nawet żenujące. Lepiej więc zachować umiar i zyskać opinię autentycznej marki. Trzeba również zwrócić uwagę na kanały przekazu, za pomocą których chcemy dotrzeć do generacji Z. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, większość z nich posiada profile w mediach społecznościowych – przede wszystkim na Instagramie i Tok-Toku (Facebook wciąż jest popularny, jednak nieco traci na znaczeniu).

Autentyczność i krótkie formy

Dla pokolenia Z liczy się autentyczność i transparentność. Konsumenci z tej generacji interesują się tym, jakie wartości wyznaje dana firma. Jeżeli nie dba o kwestie ekologiczne i środowiskowe czy podejmuje i ukrywa nieetyczne działania, zoomerzy prawdopodobnie nie będą chcieli korzystać z jej usług. Okazuje się także, że osoby z pokolenia Z chcą się angażować, dlatego preferują firmy, które im na to pozwalają. W komunikacji z nimi możesz wykorzystać storytelling, czyli intrygujące historie. Powinieneś wiedzieć również to, że generacja Z preferuje krótszy content, najlepiej opatrzony grafiką, memem, fotografią lub – nawet lepiej – formą video. Ich celem jest szybkie zapoznanie się z treścią i ekspresowa ocena, czy są one warte uwagi.


Zobacz też: Essa i real time marketing


Influencer marketing

Prowadząc kampanię reklamową skierowaną do kupujących z pokolenia Z, postaw na influencer marketing. Zoomerzy obserwują twórców internetowych z dużą intensywnością, angażując się w publikowane przez nich treści (często zostawiają lajki, komentują, udostępniają). Współpraca z popularnym influencerem (a nawet z mikroinfluencerem, który zebrał wokół siebie aktywną społeczność) może bardzo pozytywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki i wzbudzić zainteresowanie wielu potencjalnych konsumentów. Tworząc treści w mediach społecznościowych, powinniśmy także pamiętać o hasztagach.

Podsumowanie w pigułce

Podsumowując, bardzo istotne jest to, by kampanie kierowane do pokolenia Z były autentyczne, kreatywne i wartościowe. Młodzi konsumenci często ignorują tradycyjne reklamy, uważając je za przestarzałe i nieprzyjemne. Jeżeli chcesz odnieść sukces, skup się na działaniach, które są oparte na angażujących i emocjonalnych doświadczeniach.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...