Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

#PrasówkaEcomersy (23.10 - 27.10)

2023.10.29

Pisaliśmy, że na przedsiębiorców czekają zmiany w związku z Krajowym Systemem e-Faktur oraz że Dino Polska stawia na e-commerce i przejmuje eZebra. Podzieliliśmy się artykułem na temat różnic pokoleniowych w e-commerce i targetowaniu sprzedaży. Zastanawialiśmy się również, czy Erli.pl będzie konkurencją dla Allegro. Informowaliśmy, że OpenNet.pl ma nowego prezesa zarządu spółki oraz że popularność BLIK-a rośnie z kwartału na kwartał. Zapowiadaliśmy, że kolejna edycja DropCamp coraz bliżej. Wspominaliśmy, że UOKiK prowadzi rozmowy z największymi platformami społecznościowymi w sprawie nielegalnych reklam oraz że Apple Pay Later jest dostępne dla wszystkich w USA. Pisaliśmy o pozwie stanów USA przeciwko Meta i o pierwszej wersji połączeń video i audio na X. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że trzy polskie agencje wśród nominowanych w Effie Awards Europe oraz że Google, Meta i Snap osiągają większe przychody z reklam dzięki AI. Z kolei w Ecomersy Basic pojawił się artykuł opisujący 10 najlepszych tekstów z tej serii.

Na przedsiębiorców czekają zmiany – chodzi o Krajowy System e-Faktur

W połowie przyszłego roku na przedsiębiorców zostanie nowy obowiązek dotyczący wystawiania faktur. 1 lipca 2024 wejdą w życie przepisy, które mówią o obligatoryjnym wystawianiu elektronicznych dokumentów przez Krajowy System e-Faktur.

https://ecomersy.pl/na-przedsiebiorcow-czekaja-zmiany-chodzi-o-krajowy-system-e-faktur

Dino Polska stawia na e-commerce i przejmuje eZebra

Spółka Dino Polska, właściciel znanej sieci sklepów spożywczych, wchodzi w e-commerce poprzez przejęcie drogerii internetowej eZebra.pl. 17 października 2023 obie firmy zawarły przedwstępną warunkową umowę nabycia udziałów.

https://ecomersy.pl/dino-polska-stawia-na-e-commerce-i-przejmuje-ezebra

Różnice pokoleniowe a e-commerce. Jak targetować sprzedaż?

Jednym z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stoją przedsiębiorcy, jest konieczność dostosowania sposobu komunikacji do konkretnych odbiorców – trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak płeć, pochodzenie czy wiek. Ten ostatni element nierzadko okazuje się najważniejszy, ponieważ ma ogromny wpływ na nawyki zakupowe klientów, ich podejście do technologii czy obecność na platformach społecznościowych. Jak targetować sprzedaż, mając na względzie różnice pokoleniowe? Sprawdź!

https://ecomersy.pl/roznice-pokoleniowe-a-e-commerce-jak-targetowac-sprzedaz

Allegro ma konkurencję? Erli.pl depcze mu po piętach

Czy wschodząca platforma marketplace Erli.pl okaże się zagrożeniem dla Allegro? Na razie skala działania obu serwisów jest nieporównywalna, jednak Erli zdecydowało się na wsparcie niedocenianych przez Allegro sprzedawców, dzięki czemu firma rokrocznie zwielokrotnia swoje przychody.

https://ecomersy.pl/allegro-ma-konkurencje-erlipl-depcze-mu-po-pietach

OpenNet.pl ma nowego prezesa zarządu spółki

Marcin Ciećwierz został nowym prezesem zarządu spółki OpenNet.pl, która od trzech lat jest częścią Grupy Allegro. Ciećwierz jest twórcą i założycielem OpenNet.pl.

https://ecomersy.pl/opennetpl-ma-nowego-prezesa-zarzadu-spolki

Popularność BLIK-a rośnie z kwartału na kwartał

Z najnowszego badania KANTAR możemy się dowiedzieć, że już 95% Polaków zna BLIK-a. Prawie połowa podczas płatności wybiera go najczęściej, a ¾ korzysta z tej metody regularnie. W trzecim kwartale br. blisko 60% klientów banków wskazało, że BLIK przychodzi im jako pierwszy do głowy, gdy myślą o płatnościach bezgotówkowych.

https://ecomersy.pl/popularnosc-blik-a-rosnie-z-kwartalu-na-kwartal

Kolejna edycja DropCamp coraz bliżej – weź udział w konferencji!

4 listopada br. odbędzie się 6. edycja DropCamp, czyli konferencji poświęconej branży e-commerce. Wydarzenie rozpocznie się o 9.00, a uczestnicy zbiorą się w hotelu Wyndham we Wrocławiu. Sprawdź, co warto wiedzieć o DropCampie, który został objęty patronatem #ecomersy!

https://ecomersy.pl/kolejna-edycja-dropcamp-coraz-blizej-wez-udzial-w-konferencji

Rozmowy UOKiK z największymi platformami społecznościowymi. Chodzi o nielegalne reklamy

Prezes UOKiK wraz z czterema państwowymi instytucjami rozmawiał m.in. z przedstawicielami trzech najważniejszych platform społecznościowych – Metą, Google i TikTokiem – na temat eliminacji niezgodnych z prawem reklam. Spotkanie zostało przeprowadzone w poniedziałek 23 października br. w siedzibie UOKiK.

https://ecomersy.pl/rozmowy-uokik-z-najwiekszymi-platformami-spolecznosciowymi-chodzi-o-nielegalne-reklamy

Apple Pay Later dostępne dla wszystkich w USA

Apple Pay Later, czyli usługa płatności odroczonych firmy Apple, jest już dostępna dla wszystkich klientów w USA. Po raz pierwszy pojawiła się na rynku kilka miesięcy temu, ale do tej pory mogli z niej korzystać jedynie zaproszeni klienci ze Stanów Zjednoczonych.

https://ecomersy.pl/apple-pay-later-dostepne-dla-wszystkich-w-usa

Pozew stanów USA przeciwko Meta. Koncernowi zarzuca się negatywny wpływ na dzieci

Jak donosi Gazeta Wyborcza, łącznie aż 42 stany złożyły pozew federalny przeciwko koncernowi Meta (właścicielowi Facebooka i Instagrama). Firma Marka Zuckerberga została oskarżona o szkodliwy wpływ na dzieci, a dokładniej mówiąc – o manipulację najmłodszymi odbiorcami.

https://ecomersy.pl/pozew-stanow-usa-przeciwko-meta-koncernowi-zarzuca-sie-negatywny-wplyw-na-dzieci

Trzy polskie agencje wśród nominowanych w Effie Awards Europe

Znamy już nominowanych w Effie Awards Europe – największym konkursie marketingowym w Europie, w którym nagradzane są najskuteczniejsze działania i kampanie. Wśród nich znalazły się także polskie agencje.

https://ecomersy.pl/trzy-polskie-agencje-wsrod-nominowanych-w-effie-awards-europe

Pierwsza wersja połączeń video i audio na X

Platforma X uruchamia pierwszą wersję rozmów video i audio dla niektórych użytkowników. Jest to element planu, który zakłada, że X stanie się „aplikacją do wszystkiego”.

https://ecomersy.pl/pierwsza-wersja-polaczen-video-i-audio-na-x

Większe przychody z reklam w Google, Meta i Snap. Wszystko dzięki AI

Odbicie w dziale reklamowym Google, Meta i Snap pokazuje, że coraz bardziej powszechne wykorzystywanie sztucznej inteligencji przyciąga marketerów do platform cyfrowych – nawet w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej.

https://ecomersy.pl/wieksze-przychody-z-reklam-w-google-meta-i-snap-wszystko-dzieki-ai

Ecomersy Basic #100: Best of the best. 10 najlepszych tekstów z serii Ecomersy Basic!

Seria Ecomersy Basic ukazuje się już prawie dwa lata – w tym czasie zdążyliśmy przygotować dla Was aż 99 tekstów. Każdy z nich dotyczy czegoś innego, jednak wszystkie są związane z branżą e-commerce. Przy setnym artykule postanowiliśmy zaprezentować Wam top 10 najchętniej czytanych tekstów – to właśnie one najbardziej Was zainteresowały. Jesteście ciekawi, co znalazło się w naszym zbiorze? Zostańcie z nami!

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-100-best-of-the-best-10-najlepszych-tekstow-z-serii-ecomersy-basic

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...