Dzisiaj mamy: Czwartek, 2 Maj 2024

Popularność BLIK-a rośnie z kwartału na kwartał

2023.10.25

Z najnowszego badania KANTAR możemy się dowiedzieć, że już 95% Polaków zna BLIK-a. Prawie połowa podczas płatności wybiera go najczęściej, a ¾ korzysta z tej metody regularnie. W trzecim kwartale br. blisko 60% klientów banków wskazało, że BLIK przychodzi im jako pierwszy do głowy, gdy myślą o płatnościach bezgotówkowych.

Liczba użytkowników i transakcji w 2023 roku

Pod koniec drugiego kwartału 2023 roku BLIK odnotował ponad 14 mln aktywnych użytkowników. W tym okresie zrealizowano 426 mln transakcji, czyli o 46% więcej niż w tym samym czasie w 2022 roku. Średnia dzienna liczba transakcji to niemal 5 mln, a w najlepszym dniu trzeciego kwartału (8 września br.) zarejestrowano przeszło 7 mln transakcji. Najbardziej dynamicznie rozwijają się przelewy na telefon BLIK – między kwietniem a czerwcem br. użytkownicy dokonali 100 mln transakcji, czyli o ¾ więcej niż w drugim kwartale 2022 roku.

Brand Equity BLIK-a

Według metodologii KANTAR – MDS (Meaningful, Different, Salient), która służy do pomiaru siły marki (Brand Equity) w tzw. indeksie Brand POWER, BLIK uzyskał w trzecim kwartale br. wynik 42,5%, mocno wyprzedzając konkurencję. Dalej utrzymuje dwukrotną przewagę w porównaniu do światowych marek, takich jak VISA (24,7%) czy Mastercard (17%). BLIK wyróżnia się pod względem unikalności i wyznaczania trendów wskaźnik – Different (179) oraz aktywnej obecności w głowach konsumentów – Salient (173). Wskaźnik NPS BLIK-a, który przedstawia skłonność do polecania marki przez użytkowników, w trzecim kwartale tego roku wyniósł aż 62 punkty.

Polecamy