#PrasówkaEcomersy (22.01–26.01)
Pisaliśmy o nowym rozwiązaniu na Allegro, dzięki któremu klient nie musi decydować, kto dostarczy jego przesyłkę. Wspominaliśmy o współpracy Grupy BNP Paribas z Monevią oraz o zmianach w cenniku Allegro. Zapowiadaliśmy też Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku. Podzieliliśmy się danymi GUS na temat sprzedaży detalicznej w grudniu 2023 i spadków w e-commerce. Zastanawialiśmy się, czym są Zero Click Searches i czy można je wykorzystać w strategii marketingowej. Informowaliśmy o końcu Mokki w Polsce i o masowych zwolnieniach w eBay. Pisaliśmy, że polska spółka Autopay została nominowana w Transform Awards Europe 2024 i że AI staje się coraz popularniejsze w e-commerce. Podzieliliśmy się również wynikami kompleksowego raportu firmy Sempai i wynikami najnowszego raportu Future Mind.
Nowe rozwiązanie na Allegro. Klient nie musi decydować, kto dostarczy jego przesyłkę
Allegro proponuje klientom nowe rozwiązanie – platforma sama wybierze przewoźnika dla osób korzystających z dostawy kurierskiej. Nie jest to oczywiście opcja obowiązkowa, kupujący wciąż będzie mógł samodzielnie zdecydować, z czyich usług chce skorzystać, kiedy kliknie w „pokaż więcej metod dostawy”.
Współpraca Grupy BNP Paribas z Monevią. Czym jest mikrofaktoring i dlaczego to dobre rozwiązanie?
Bank BNP Paribas i BNP Paribas Faktoring nawiązały współpracę z fintechem Monevia, który jest liderem w obszarze mikrofaktoringu online. Klienci Grupy BNP Paribas z segmentu mikro i małych przedsiębiorstw będą mogli korzystać z kompletnych rozwiązań faktoringowych na preferencyjnych warunkach – bez względu na branżę, wielkość czy staż rynkowy. Co jeszcze wiemy o tej współpracy?
Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku już w połowie lutego. Co warto wiedzieć o evencie?
Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku PROMO SHOW zbliżają się wielkimi krokami – wydarzenie odbędzie się w dniach 14-15 lutego br. w samym centrum Warszawy, i to już po raz szósty. Event dedykowany jest profesjonalistom z branży: agencjom reklamowym, drukarniom i klientom końcowym.
https://ecomersy.pl/30-dni-do-miedzynarodowych-targow-reklamy-i-druku-promo-show
Sprzedaż detaliczna w grudniu 2023 i spadki w e-commerce. Znamy dane GUS
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w grudniu 2023 roku była niższa niż przed rokiem o 2,3% (wobec wzrostu o 0,2% w grudniu 2022 r). W porównaniu z listopadem 2023 odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 11,0%, z kolei w okresie styczeń-grudzień 2023 sprzedaż zmalała o 2,7% rdr. (w 2022 roku był to wzrost o 5,0%).
https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-grudniu-2023-i-spadki-w-e-commerce-znamy-dane-gus
Zero Click Searches – czy można je wykorzystać w strategii marketingowej?
Ruch organiczny w Twoim sklepie maleje? Być może przyczyną tego są tzw. Zero Click Searches. Według różnych danych nawet ponad 60% zapytań w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych kończy się bez przejścia na jakąkolwiek witrynę. Sporą część z nich stanowią właśnie Zero Click Searches. Czym są i czy można wykorzystać je na korzyść swojej marki?
https://ecomersy.pl/zero-click-searches-czy-mozna-je-wykorzystac-w-strategii-marketingowej
Koniec Mokki w Polsce. Spółka wycofuje się z rynku
Fintech Mokka kończy działalność w Polsce – na stronie firmy pojawiła się informacja o zaprzestaniu zawierania przez spółkę nowych umów o finansowanie zakupów konsumenckich.
https://ecomersy.pl/koniec-mokki-w-polsce-spolka-wycofuje-sie-z-rynku
Zmiany w cenniku Allegro. Sprzedawcy zapłacą więcej
Już w przyszłym miesiącu Allegro podniesie sprzedawcom ceny dostaw i prowizje w niektórych podkategoriach. Będzie trzeba też zapłacić więcej za kliknięcia użytkowników w Oferty Sponsorowane.
https://ecomersy.pl/zmiany-w-cenniku-allegro-sprzedawcy-zaplaca-wiecej
Rebranding Autopay doceniony. Polska spółka nominowana w Transform Awards Europe 2024
Ubiegłoroczny rebranding spółki Autopay został nominowany w konkursie Transform Awards Europe 2024 – i to w dwóch kategoriach. Wydarzenie jest organizowane przez „Transform magazine”, magazyn biznesowy poświęcony strategiom rozwoju marki i designowi. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas gali wręczenia nagród, która odbędzie się 17 kwietnia 2024 roku w Londynie.
AI coraz popularniejsze w e-commerce. Jakie trendy będą dominować w 2024 roku?
Sztuczna inteligencja wywiera coraz większy wpływ na branżę e-commerce – tak wynika m.in. z analizy Salesforce, która została przeprowadzona na podstawie aktywności cyfrowej 1,5 mld kupujących. Co czeka e-handel w najbliższych miesiącach? Santander Consumer Bank odpowiada.
https://ecomersy.pl/ai-coraz-popularniejsze-w-e-commerce-jakie-trendy-beda-dominowac-w-2024-roku
Kompleksowy raport Sempai. Polskie e-sklepy a Google Analytics 4
Agencja Sempai przez ostatnie pół roku zbierała informacje, analizowała dane i weryfikowała fakty na temat wdrożenia Google Analytics 4 przez polskie e-sklepy. Efektem badań ex-ante i ex-post jest 89-stronicowy raport, który opiera się na próbie 1265 e-commerce’ów. Możemy w nim znaleźć również komentarze ekspertów. Jakie są najważniejsze wnioski?
https://ecomersy.pl/kompleksowy-raport-sempai-polskie-e-sklepy-a-google-analytics-4
Zwolnienia w eBay. Ile osób straci pracę?
eBay, przedsiębiorstwo prowadzące serwis aukcji internetowych, podjęło decyzję o zwolnieniu około tysiąca pracowników, co stanowi mniej więcej 9% zatrudnionych. Okazuje się, że liczba pracowników i wydatki z nimi związane nie miały odzwierciedlenia we wzroście działalności firmy.
https://ecomersy.pl/zwolnienia-w-ebay-ile-osob-straci-prace
Polecenia, grupy, social media. Czy rzeczywiście są tak istotne dla młodych Polaków? Najnowszy raport Future Mind
Czy dla młodych Polaków ważne są polecenia w social mediach? Czy tego typu rekomendacje pomagają im w podjęciu decyzji zakupowej? Okazuje się, że tak. Z raportu „Młodzi vs. Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej” przygotowanego przez Future Mind możemy się dowiedzieć, że aż 80% badanych do 20 roku życia twierdzi, że zdarza im się kupić produkt po poleceniu go przez inną osobę na grupie bądź forum w mediach społecznościowych.