Polecenia, grupy, social media. Czy rzeczywiście są tak istotne dla młodych Polaków? Najnowszy raport Future Mind
Czy dla młodych Polaków ważne są polecenia w social mediach? Czy tego typu rekomendacje pomagają im w podjęciu decyzji zakupowej? Okazuje się, że tak. Z raportu „Młodzi vs. Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej” przygotowanego przez Future Mind możemy się dowiedzieć, że aż 80% badanych do 20 roku życia twierdzi, że zdarza im się kupić produkt po poleceniu go przez inną osobę na grupie bądź forum w mediach społecznościowych.
Aktywność w mediach społecznościowych
Polacy w wieku 15-35 lat chętnie używają różnych platform komunikacyjnych i social mediów – przede wszystkim z TikToka, Instagrama, Facebooka i WhatsAppa. Z najnowszego badania Future Mind wynika, że aż 88% ankietowanych korzysta z grup w mediach społecznościowych, jednak 73% ogranicza się jedynie do przeglądania dostępnych tam treści. Wśród najmłodszych (15-20 lat) co piąta osoba deklaruje regularną aktywność. Niemal dwie trzecie uczestników badania do 20 roku życia przyznaje, że jest częścią społeczności internetowej jakiejś marki.
Chęć przynależności do wirtualnej grupy
Wyniki raportu Future Mind pokazują, że co szósty Polak z najmłodszej ankietowanej grupy deklaruje, że bycie częścią społeczności ulubionego brandu jest dla niego ważne. W starszych grupach (26-35 lat) takiej odpowiedzi udzielił już co piąty badany. Oprócz tego aż 80% badanych do 20 roku życia twierdzi, że zdarza im się kupować produkty z polecenia znalezionego na grupie bądź forum w mediach społecznościowych. Jedna piąta z nich robi to często.