AI coraz popularniejsze w e-commerce. Jakie trendy będą dominować w 2024 roku?
Sztuczna inteligencja wywiera coraz większy wpływ na branżę e-commerce – tak wynika m.in. z analizy Salesforce, która została przeprowadzona na podstawie aktywności cyfrowej 1,5 mld kupujących. Co czeka e-handel w najbliższych miesiącach? Santander Consumer Bank odpowiada.
Personalizacja i chatboty
Wpływ sztucznej inteligencji będzie szczególnie widoczny w obszarze e-commerce w nadchodzących miesiącach, jeżeli chodzi o promocję produktów i usług. AI pozwala na dostarczenie bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych, pozytywnie oddziałuje na sprzedaż, umożliwia też segmentację klientów czy optymalizację treści. Użytkownicy coraz chętniej korzystają również z chatbotów, często nazywanych wirtualnymi asystentami.
Technologie VR i AR
Wśród prognoz na 2024 rok możemy znaleźć też wzrost popularności technologii VR i AR. Testowanie nowych produktów przed zakupem, organizacja wirtualnych wydarzeń czy interaktywnych prezentacji produktowych w świecie VR to tylko kilka elementów, które będą wykorzystywane w kolejnych miesiącach. AR może przełożyć się na ograniczenie zwrotów.