Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

#PrasówkaEcomersy (21.08 - 25.08)

2023.08.28

Pisaliśmy, że Twisto zostało wykupione przez spółkę Param oraz że Konferencja E-wolucja odbędzie się już w połowie września. Wspominaliśmy, że DM-drogerie markt ma własny chatbot oraz że Współpraca Stuart z Pstryku.pl okazała się dużym sukcesem. Zastanawialiśmy się, jak działa wyszukiwarka Google. Informowaliśmy, że Glosel rozwija sieć punktów odbioru osobistego i że płatności odroczone PayPo są dostępne w Calzedonia Group. Pisaliśmy o nowym rekordzie BLIK-a i coraz większej liczbie transakcji. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że na lotnisku w Warszawie pojawił się pierwszy paczkomat. Podzieliliśmy się wynikami badania Reach a Blogger na temat rynku influencerskiego w Polsce oraz wynikami Shopping Index Q2 2023. Pisaliśmy o planach Orlenu na temat tego, że Vitay.pl zmieni się w marketplace. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat tego, jak podnieść sprzedaż w e-commerce na jesień.

Twisto wykupione przez spółkę Param

Turecki fintech Param przejmuje firmę Twisto, która jest znana z oferty płatności odroczonych. Spółka poinformowała o akwizycji mającej pomóc jej wejść na rynek europejski, a transakcja została zatwierdzona przez Narodowy Bank Czeski.

https://ecomersy.pl/twisto-wykupione-przez-spolke-param

Konferencja E-wolucja już w połowie września

15 września 2023 roku we Wrocławiu odbędzie się konferencja E-wolucja, która jest jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych związanych z e-commerce w Polsce. Konferencja dostarczy uczestnikom wiedzy na temat sprzedaży zagranicznej dla sklepów internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem cross-border w handlu elektronicznym.

https://ecomersy.pl/konferencja-e-wolucja-juz-w-polowie-wrzesnia

DM-drogerie markt z własnym chatbotem

Niemiecka sieć DM-drogerie markt testuje własnego chatbota – jego nową wersję opracowała informatyczne spółka zależna DM – dmTECH. Ma on być alternatywą dla ChatGPT, a od połowy lipca jest testowany przez pracowników DM.

https://ecomersy.pl/dm-drogerie-markt-z-wlasnym-chatbotem

Współpraca Stuart z Pstryku.pl dużym sukcesem

Platforma Stuart, która zajmuje się q-commerce (szybkim handlem), zaczęła współpracę z Pstryku.pl – serwisem do zamawiania jedzenia. Do tej pory firmy zrealizowały wspólnie ponad 20 tys. dostaw, które przekroczyły wartość 1 mln zł.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-stuart-z-pstrykupl-duzym-sukcesem

Jak działa wyszukiwarka Google? Przyglądamy się encjom, NLP i MN

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak działa najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie – wyszukiwarka Google? Niemal codziennie wpisujemy frazy w odpowiednie okienko, jednak nieczęsto myślimy o tym, dlaczego udaje nam się znaleźć to, czego szukamy.  Jeżeli chcesz wiedzieć, jakie procedury i mechanizmy za tym stoją, zostań z nami – przygotowaliśmy dla Ciebie krótki przewodnik po algorytmach, procesach, sztucznej inteligencji i innych ważnych elementach związanych z wyszukiwarką Google!

https://ecomersy.pl/jak-dziala-wyszukiwarka-google-przygladamy-sie-encjom-nlp-i-mn

Glosel rozwija sieć punktów odbioru osobistego

Glosel – właściciel księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl oraz sklepu z produktami spożywczymi i artykułów do domu Bee.pl – powiększa sieć punktów odbioru osobistego. Od sierpnia ich liczba wzrosła trzykrotnie, a na mapie znalazły się 23 nowe miejsca w całej Polsce.

https://ecomersy.pl/glosel-rozwija-siec-punktow-odbioru-osobistego

Płatności odroczone PayPo w Calzedonia Group

PayPo jest już dostępne w sklepach internetowych Calzedonia Group – klienci Calzedonii, Intimissimi, Tezenis i Falconeri mogą już płacić metodą BNPL. Jest to kolejna duża współpraca ogłoszona przez polski fintech.

https://ecomersy.pl/platnosci-odroczone-paypo-w-calzedonia-group

Nowy rekord BLIK-a – coraz więcej transakcji

BLIK odnosi coraz większe sukcesy – w okresie od stycznia do sierpnia 2023 roku jego użytkownicy wykonali aż miliard transakcji, tym samym ustanawiając nowy rekord. Wynik ten pokazuje potężny wpływ BLIK-a na rynek płatności bezgotówkowych.

https://ecomersy.pl/nowy-rekord-blik-a-coraz-wiecej-transakcji

Pierwszy paczkomat InPostu na lotnisku w Warszawie

Na lotnisku Chopina w Warszawie pojawił się paczkomat InPostu – został uruchomiony z myślą o podróżnych, którzy musieli pozbyć się jakichś przedmiotów przewożonych w bagażu podręcznym, ponieważ nie przeszły kontroli bezpieczeństwa.

https://ecomersy.pl/pierwszy-paczkomat-inpostu-na-lotnisku-w-warszawie

Rynek influencerski w Polsce – najnowsze badanie Reach a Blogger

Już czwarty rok z rzędu możemy zapoznać się z wynikami badania rynku influencerskiego, które zostało przeprowadzone przez Reach a Blogger – platformę umożliwiającą nawiązanie współpracy z influencerami. Raport został stworzony w oparciu o odpowiedzi agencji, marek, platform e-commerce i innych organizacji.

https://ecomersy.pl/rynek-influencerski-w-polsce-najnowsze-badanie-reach-a-blogger

Wyniki badania Shopping Index Q2 2023

Zgodnie z wynikami najnowszego raportu Shopping Index Q2 2023 rabaty i obniżki warunkują decyzje zakupowe konsumentów przy wysokiej inflacji. W obliczu niepewności gospodarczej klienci szukają korzystnych ofert, a sprzedawcy detaliczni ich słuchają – poziomy rabatów w 2. kwartale wzrosły o 12% w stosunku do ubiegłego roku i o 19% w stosunku do 2021 roku. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z badania?

https://ecomersy.pl/wyniki-badania-shopping-index-q2-2023

Vitay.pl zmieni się w marketplace? Plany Orlenu

Sklep internetowy Orlenu – Vitay.pl – oferuje już ponad 3,5 tys. produktów, a do końca 2023 roku liczba ta ma zostać zwielokrotniona. Paliwowy gigant nie wyklucza wprowadzenia dostaw żywności oraz zapowiada transformację sklepu w marketplace.

https://ecomersy.pl/vitaypl-zmieni-sie-w-marketplace-plany-orlenu

Ecomersy Basic #91: Nowy sezon w e-commerce. Jak podnieść sprzedaż na jesień?

Mamy już końcówkę sierpnia, a wrzesień kojarzy się tylko z jednym – początkiem nowego sezonu. Co to oznacza dla Ciebie jako przedsiębiorcy? Z dużym prawdopodobieństwem wzrost sprzedaży! Aby upewnić się, że klienci będą chętnie robić zakupy w Twoim sklepie internetowym, skorzystaj z naszych wskazówek i wejdź w okres jesienny ze świeżą energią oraz oryginalnymi pomysłami. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, na co warto zwrócić szczególną uwagę oraz jakie trendy panują w branży e-commerce.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-91-nowy-sezon-w-e-commerce-jak-podniesc-sprzedaz-na-jesien

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...