#PrasówkaEcomersy (21.08 - 25.08)
Pisaliśmy, że Twisto zostało wykupione przez spółkę Param oraz że Konferencja E-wolucja odbędzie się już w połowie września. Wspominaliśmy, że DM-drogerie markt ma własny chatbot oraz że Współpraca Stuart z Pstryku.pl okazała się dużym sukcesem. Zastanawialiśmy się, jak działa wyszukiwarka Google. Informowaliśmy, że Glosel rozwija sieć punktów odbioru osobistego i że płatności odroczone PayPo są dostępne w Calzedonia Group. Pisaliśmy o nowym rekordzie BLIK-a i coraz większej liczbie transakcji. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że na lotnisku w Warszawie pojawił się pierwszy paczkomat. Podzieliliśmy się wynikami badania Reach a Blogger na temat rynku influencerskiego w Polsce oraz wynikami Shopping Index Q2 2023. Pisaliśmy o planach Orlenu na temat tego, że Vitay.pl zmieni się w marketplace. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat tego, jak podnieść sprzedaż w e-commerce na jesień.
Twisto wykupione przez spółkę Param
Turecki fintech Param przejmuje firmę Twisto, która jest znana z oferty płatności odroczonych. Spółka poinformowała o akwizycji mającej pomóc jej wejść na rynek europejski, a transakcja została zatwierdzona przez Narodowy Bank Czeski.
https://ecomersy.pl/twisto-wykupione-przez-spolke-param
Konferencja E-wolucja już w połowie września
15 września 2023 roku we Wrocławiu odbędzie się konferencja E-wolucja, która jest jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych związanych z e-commerce w Polsce. Konferencja dostarczy uczestnikom wiedzy na temat sprzedaży zagranicznej dla sklepów internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem cross-border w handlu elektronicznym.
https://ecomersy.pl/konferencja-e-wolucja-juz-w-polowie-wrzesnia
DM-drogerie markt z własnym chatbotem
Niemiecka sieć DM-drogerie markt testuje własnego chatbota – jego nową wersję opracowała informatyczne spółka zależna DM – dmTECH. Ma on być alternatywą dla ChatGPT, a od połowy lipca jest testowany przez pracowników DM.
https://ecomersy.pl/dm-drogerie-markt-z-wlasnym-chatbotem
Współpraca Stuart z Pstryku.pl dużym sukcesem
Platforma Stuart, która zajmuje się q-commerce (szybkim handlem), zaczęła współpracę z Pstryku.pl – serwisem do zamawiania jedzenia. Do tej pory firmy zrealizowały wspólnie ponad 20 tys. dostaw, które przekroczyły wartość 1 mln zł.
https://ecomersy.pl/wspolpraca-stuart-z-pstrykupl-duzym-sukcesem
Jak działa wyszukiwarka Google? Przyglądamy się encjom, NLP i MN
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak działa najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie – wyszukiwarka Google? Niemal codziennie wpisujemy frazy w odpowiednie okienko, jednak nieczęsto myślimy o tym, dlaczego udaje nam się znaleźć to, czego szukamy. Jeżeli chcesz wiedzieć, jakie procedury i mechanizmy za tym stoją, zostań z nami – przygotowaliśmy dla Ciebie krótki przewodnik po algorytmach, procesach, sztucznej inteligencji i innych ważnych elementach związanych z wyszukiwarką Google!
https://ecomersy.pl/jak-dziala-wyszukiwarka-google-przygladamy-sie-encjom-nlp-i-mn
Glosel rozwija sieć punktów odbioru osobistego
Glosel – właściciel księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl oraz sklepu z produktami spożywczymi i artykułów do domu Bee.pl – powiększa sieć punktów odbioru osobistego. Od sierpnia ich liczba wzrosła trzykrotnie, a na mapie znalazły się 23 nowe miejsca w całej Polsce.
https://ecomersy.pl/glosel-rozwija-siec-punktow-odbioru-osobistego
Płatności odroczone PayPo w Calzedonia Group
PayPo jest już dostępne w sklepach internetowych Calzedonia Group – klienci Calzedonii, Intimissimi, Tezenis i Falconeri mogą już płacić metodą BNPL. Jest to kolejna duża współpraca ogłoszona przez polski fintech.
https://ecomersy.pl/platnosci-odroczone-paypo-w-calzedonia-group
Nowy rekord BLIK-a – coraz więcej transakcji
BLIK odnosi coraz większe sukcesy – w okresie od stycznia do sierpnia 2023 roku jego użytkownicy wykonali aż miliard transakcji, tym samym ustanawiając nowy rekord. Wynik ten pokazuje potężny wpływ BLIK-a na rynek płatności bezgotówkowych.
https://ecomersy.pl/nowy-rekord-blik-a-coraz-wiecej-transakcji
Pierwszy paczkomat InPostu na lotnisku w Warszawie
Na lotnisku Chopina w Warszawie pojawił się paczkomat InPostu – został uruchomiony z myślą o podróżnych, którzy musieli pozbyć się jakichś przedmiotów przewożonych w bagażu podręcznym, ponieważ nie przeszły kontroli bezpieczeństwa.
https://ecomersy.pl/pierwszy-paczkomat-inpostu-na-lotnisku-w-warszawie
Rynek influencerski w Polsce – najnowsze badanie Reach a Blogger
Już czwarty rok z rzędu możemy zapoznać się z wynikami badania rynku influencerskiego, które zostało przeprowadzone przez Reach a Blogger – platformę umożliwiającą nawiązanie współpracy z influencerami. Raport został stworzony w oparciu o odpowiedzi agencji, marek, platform e-commerce i innych organizacji.
https://ecomersy.pl/rynek-influencerski-w-polsce-najnowsze-badanie-reach-a-blogger
Wyniki badania Shopping Index Q2 2023
Zgodnie z wynikami najnowszego raportu Shopping Index Q2 2023 rabaty i obniżki warunkują decyzje zakupowe konsumentów przy wysokiej inflacji. W obliczu niepewności gospodarczej klienci szukają korzystnych ofert, a sprzedawcy detaliczni ich słuchają – poziomy rabatów w 2. kwartale wzrosły o 12% w stosunku do ubiegłego roku i o 19% w stosunku do 2021 roku. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z badania?
https://ecomersy.pl/wyniki-badania-shopping-index-q2-2023
Vitay.pl zmieni się w marketplace? Plany Orlenu
Sklep internetowy Orlenu – Vitay.pl – oferuje już ponad 3,5 tys. produktów, a do końca 2023 roku liczba ta ma zostać zwielokrotniona. Paliwowy gigant nie wyklucza wprowadzenia dostaw żywności oraz zapowiada transformację sklepu w marketplace.
https://ecomersy.pl/vitaypl-zmieni-sie-w-marketplace-plany-orlenu
Ecomersy Basic #91: Nowy sezon w e-commerce. Jak podnieść sprzedaż na jesień?
Mamy już końcówkę sierpnia, a wrzesień kojarzy się tylko z jednym – początkiem nowego sezonu. Co to oznacza dla Ciebie jako przedsiębiorcy? Z dużym prawdopodobieństwem wzrost sprzedaży! Aby upewnić się, że klienci będą chętnie robić zakupy w Twoim sklepie internetowym, skorzystaj z naszych wskazówek i wejdź w okres jesienny ze świeżą energią oraz oryginalnymi pomysłami. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, na co warto zwrócić szczególną uwagę oraz jakie trendy panują w branży e-commerce.
https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-91-nowy-sezon-w-e-commerce-jak-podniesc-sprzedaz-na-jesien