Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

Rynek influencerski w Polsce – najnowsze badanie Reach a Blogger

2023.08.24

Już czwarty rok z rzędu możemy zapoznać się z wynikami badania rynku influencerskiego, które zostało przeprowadzone przez Reach a Blogger – platformę umożliwiającą nawiązanie współpracy z influencerami. Raport został stworzony w oparciu o odpowiedzi agencji, marek, platform e-commerce i innych organizacji.

Gdzie reklamodawcy znajdują influencerów?

W badaniu wzięło w sumie 101 reklamodawców, którzy reprezentowali przede wszystkim marki lub firmy (37,7%), agencje reklamowe różnego typu (38,8%) i domy mediowe (5,1%), platformy e-commerce, SaaS i typu marketplace (10,2%) a także start-upy i inne organizacje. 66% reklamodawców samodzielnie wyszukuje twórców do współpracy w Google lub w mediach społecznościowych, 33% wyszukuje samodzielnie na dedykowanych grupach tematycznych, 44,3% robi to samodzielnie, ale posługując się platformami (takimi jak Reach a Blogger), z kolei 43,3% nawiązuje współpracę z influencerami, których zna osobiście.

Najczęściej wybierane platformy

18% uczestników badania w ciągu ostatnich 6 miesięcy współpracowało z 3-5 influencerami, 17% z 1-2 influencerami, 15% z 21-50 influencerami, a 10% z 6-10 influencerami. W ciągu ostatnich dwóch kwartałów 13% klientów współpracowało z dużą liczbą twórców internetowych – powyżej 50. Najczęściej wybierane przez reklamodawców platformy społecznościowe to Instagram – 87,2% (wzrost o ok. 5 punktów procentowych względem zeszłego roku), Facebook – 55,3% (prawie bez zmian), blogi webowe – 29,8% (spadek o około 4%), YouTube – 39,4% (minimalny spadek), TikTok – 55,3% (wzrost o 20 punktów procentowych).

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie https://reachablogger.pl/

Polecamy