DM-drogerie markt z własnym chatbotem
Niemiecka sieć DM-drogerie markt testuje własnego chatbota – jego nową wersję opracowała informatyczne spółka zależna DM – dmTECH. Ma on być alternatywą dla ChatGPT, a od połowy lipca jest testowany przez pracowników DM.
Alternatywa dla ChatGPT
Jak twierdzi DM-drogerie markt, ChatGPT kryje w sobie ogromny potencjał w zakresie optymalizacji procesów pracy, jednak wiąże się także z ryzykiem wynikającym z konfliktów w zakresie ochrony danych, braku ramowych warunków umownych oraz konieczności ochrony tajemnic handlowych. Dlatego właśnie spółka zależna IT dmTECH GmbH pracuje nad alternatywą – własną instancją modelu językowego GPT-3.5.
Dodatkowe informacje
Chatbot dmGPT oferuje podobne funkcje do oryginalnego ChatGPT, wykorzystując tę samą technologię, jednak działa on wyłącznie na firmowej infrastrukturze. Zapewnia wysokie standardy bezpieczeństwa w obsłudze danych i minimalizuje ryzyko związane z konfliktami w zakresie ochrony danych i brakiem ramowych warunków umownych. W dmTECH czat dmGPT był testowany jako projekt pilotażowy od połowy lipca przez około 1100 pracowników, którzy napisali już około 35 tys. zapytań. Obecnie nowe rozwiązanie testuje 3300 osób.