Ecomersy Basic #91: Nowy sezon w e-commerce. Jak podnieść sprzedaż na jesień?
Mamy już końcówkę sierpnia, a wrzesień kojarzy się tylko z jednym – początkiem nowego sezonu. Co to oznacza dla Ciebie jako przedsiębiorcy? Z dużym prawdopodobieństwem wzrost sprzedaży! Aby upewnić się, że klienci będą chętnie robić zakupy w Twoim sklepie internetowym, skorzystaj z naszych wskazówek i wejdź w okres jesienny ze świeżą energią oraz oryginalnymi pomysłami. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, na co warto zwrócić szczególną uwagę oraz jakie trendy panują w branży e-commerce.
Jesień w handlu internetowym
Na pewno zdążyłeś zauważyć, że wakacje to czas przestoju w handlu internetowym – większego lub mniejszego, ale jednak przestoju. Z kolei nadchodząca jesień wiąże się z wręcz odwrotną tendencją: klienci wracają z wakacji, są wypoczęci i pełni zapału. Pogoda zaczyna się psuć, więc coraz więcej czasu spędzają w domu, a to nierzadko prowadzi do częstszych zakupów online. Oczywiste jest również to, że konsumenci potrzebują nowych produktów, co można bez trudu zauważyć na przykładzie branży modowej. Internauci bardzo chętnie kupują swetry, okrycia wierzchnie, długie spodnie i inne elementy garderoby, które okażą się przydatne podczas chłodniejszych dni. Właśnie dlatego większość butików internetowych wprowadza pod koniec sierpnia/we wrześniu aktualne kolekcje i reklamuje je m.in. w mediach społecznościowych.
Wrześniowa kampania promocyjna
Zastanawiasz się, czy początek jesieni do dobry moment na wprowadzenie jakichkolwiek promocji w swoim e-sklepie? W końcu niedawno miały miejsce letnie wyprzedaże. Podpowiadamy – warto wziąć pod uwagę kolejną akcję promocyjną, a mianowicie kampanię reklamową z okazji powrotu do szkoły (Back to School) czy do biura (Back to Office). Dużym zainteresowaniem będą cieszyły się ubrania dla nastolatek (jeżeli takie oferujesz) oraz modele do biznesowych stylizacji. Całe przedsięwzięcie zacznij planować co najmniej 10 dni wcześniej. Jeżeli chodzi o wysokość obniżek, postaw na 15-30% na wszystko lub wybrane kategorie. Cała akcja promocyjna powinna trwać tylko kilka dni – najlepiej od 1 do 4 września tego roku. Kampanię na Facebooku przygotuj co najmniej 7 dni wcześniej, a bannery reklamowe zamieść w dniu startu. Publikuj w social mediach 3-4 posty dziennie.
Trendy w branży e-commerce
Jesteś ciekaw, jakie trendy obecnie dominują w branży e-commerce? Ogromną popularnością cieszą się filmiki reklamowe, które wzbudzają największe zainteresowanie, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów. Po raz kolejny okazuje się również, że warto działać na Tik-Toku, aby dotrzeć do nowych odbiorców. Jeżeli jeszcze nie odkryłeś mocy tej aplikacji, polecamy otworzyć się na bardziej interaktywne formy reklamy. Chcesz, aby jesień stała się symbolem zmiany? Wprowadź pewne udoskonalenia do swojego sklepu internetowego – zadbaj o jeszcze bardziej przejrzysty layout, wprowadź wygodne sposoby nawigacji, zatroszcz się o efektywny content marketing. Możesz zrobić wiele, by zwiększyć sprzedaż!