Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Ecomersy Basic #91: Nowy sezon w e-commerce. Jak podnieść sprzedaż na jesień?

2023.08.24

Mamy już końcówkę sierpnia, a wrzesień kojarzy się tylko z jednym – początkiem nowego sezonu. Co to oznacza dla Ciebie jako przedsiębiorcy? Z dużym prawdopodobieństwem wzrost sprzedaży! Aby upewnić się, że klienci będą chętnie robić zakupy w Twoim sklepie internetowym, skorzystaj z naszych wskazówek i wejdź w okres jesienny ze świeżą energią oraz oryginalnymi pomysłami. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, na co warto zwrócić szczególną uwagę oraz jakie trendy panują w branży e-commerce.

Jesień w handlu internetowym

Na pewno zdążyłeś zauważyć, że wakacje to czas przestoju w handlu internetowym – większego lub mniejszego, ale jednak przestoju. Z kolei nadchodząca jesień wiąże się z wręcz odwrotną tendencją: klienci wracają z wakacji, są wypoczęci i pełni zapału. Pogoda zaczyna się psuć, więc coraz więcej czasu spędzają w domu, a to nierzadko prowadzi do częstszych zakupów online. Oczywiste jest również to, że konsumenci potrzebują nowych produktów, co można bez trudu zauważyć na przykładzie branży modowej. Internauci bardzo chętnie kupują swetry, okrycia wierzchnie, długie spodnie i inne elementy garderoby, które okażą się przydatne podczas chłodniejszych dni. Właśnie dlatego większość butików internetowych wprowadza pod koniec sierpnia/we wrześniu aktualne kolekcje i reklamuje je m.in. w mediach społecznościowych.

Wrześniowa kampania promocyjna

Zastanawiasz się, czy początek jesieni do dobry moment na wprowadzenie jakichkolwiek promocji w swoim e-sklepie? W końcu niedawno miały miejsce letnie wyprzedaże. Podpowiadamy – warto wziąć pod uwagę kolejną akcję promocyjną, a mianowicie kampanię reklamową z okazji powrotu do szkoły (Back to School) czy do biura (Back to Office). Dużym zainteresowaniem będą cieszyły się ubrania dla nastolatek (jeżeli takie oferujesz) oraz modele do biznesowych stylizacji. Całe przedsięwzięcie zacznij planować co najmniej 10 dni wcześniej. Jeżeli chodzi o wysokość obniżek, postaw na 15-30% na wszystko lub wybrane kategorie. Cała akcja promocyjna powinna trwać tylko kilka dni – najlepiej od 1 do 4 września tego roku. Kampanię na Facebooku przygotuj co najmniej 7 dni wcześniej, a bannery reklamowe zamieść w dniu startu. Publikuj w social mediach 3-4 posty dziennie.

Trendy w branży e-commerce

Jesteś ciekaw, jakie trendy obecnie dominują w branży e-commerce? Ogromną popularnością cieszą się filmiki reklamowe, które wzbudzają największe zainteresowanie, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów. Po raz kolejny okazuje się również, że warto działać na Tik-Toku, aby dotrzeć do nowych odbiorców. Jeżeli jeszcze nie odkryłeś mocy tej aplikacji, polecamy otworzyć się na bardziej interaktywne formy reklamy. Chcesz, aby jesień stała się symbolem zmiany? Wprowadź pewne udoskonalenia do swojego sklepu internetowego – zadbaj o jeszcze bardziej przejrzysty layout, wprowadź wygodne sposoby nawigacji, zatroszcz się o efektywny content marketing. Możesz zrobić wiele, by zwiększyć sprzedaż!

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...