Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Wyniki badania Shopping Index Q2 2023

2023.08.24

Zgodnie z wynikami najnowszego raportu Shopping Index Q2 2023 rabaty i obniżki warunkują decyzje zakupowe konsumentów przy wysokiej inflacji. W obliczu niepewności gospodarczej klienci szukają korzystnych ofert, a sprzedawcy detaliczni ich słuchają – poziomy rabatów w 2. kwartale wzrosły o 12% w stosunku do ubiegłego roku i o 19% w stosunku do 2021 roku. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z badania?

USA i Wielka Brytania

Według Shopping Index Q2 2023 sprzedaż internetowa w Stanach Zjednoczonych jest na minusie po raz pierwszy od czasu uruchomienia Salesforce Shopping Index w 2014 roku. Pierwszy kwartał wskazywał na oznaki ożywienia w Europie i był kontynuowany w 2. kwartale, ponieważ sprzedaż online wzrosła o 1% w całym regionie. Wielka Brytania nadal stoi w obliczu wyzwań gospodarczych, a sprzedaż spadła o 3% rok do roku. Na całym świecie wydatki kupujących rosną i wynoszą obecnie 2,77 USD (w porównaniu do 2,54 USD w 1. kwartale 2023 roku). Współczynniki konwersji utrzymują się na stałym poziomie (2%), przy czym Holandia i Wielka Brytania nadal stoją na czele ze współczynnikiem konwersji wynoszącym odpowiednio 2,9% i 2,6%.

Wyzwania stojące przed marketerami

Marketerzy zmagają się z coraz mniejszymi budżetami, a wielu z nich zmniejsza liczbę wiadomości marketingowych wysyłanych na skrzynki e-mailowe. Wskaźnik wysyłania wiadomości marketingowych wzrósł zaledwie o 6% w 2. kwartale tego roku – w porównaniu z 28% w 2. kwartale 2022 roku. Tempo spowolnienia było największe w przypadku marketingu e-mailowego, który odnotował wzrost o zaledwie 3% w porównaniu do 21% w tym samym kwartale 2022 roku. Jeśli chodzi o wzrost handlu cyfrowego, region Europy Wschodniej odnotował spadek o 10% w 2. kwartale 2023 roku w porównaniu do 15-procentowego wzrostu w poprzednim kwartale.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...