Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 7 Październik 2024

Wyniki badania Shopping Index Q2 2023

2023.08.24

Zgodnie z wynikami najnowszego raportu Shopping Index Q2 2023 rabaty i obniżki warunkują decyzje zakupowe konsumentów przy wysokiej inflacji. W obliczu niepewności gospodarczej klienci szukają korzystnych ofert, a sprzedawcy detaliczni ich słuchają – poziomy rabatów w 2. kwartale wzrosły o 12% w stosunku do ubiegłego roku i o 19% w stosunku do 2021 roku. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z badania?

USA i Wielka Brytania

Według Shopping Index Q2 2023 sprzedaż internetowa w Stanach Zjednoczonych jest na minusie po raz pierwszy od czasu uruchomienia Salesforce Shopping Index w 2014 roku. Pierwszy kwartał wskazywał na oznaki ożywienia w Europie i był kontynuowany w 2. kwartale, ponieważ sprzedaż online wzrosła o 1% w całym regionie. Wielka Brytania nadal stoi w obliczu wyzwań gospodarczych, a sprzedaż spadła o 3% rok do roku. Na całym świecie wydatki kupujących rosną i wynoszą obecnie 2,77 USD (w porównaniu do 2,54 USD w 1. kwartale 2023 roku). Współczynniki konwersji utrzymują się na stałym poziomie (2%), przy czym Holandia i Wielka Brytania nadal stoją na czele ze współczynnikiem konwersji wynoszącym odpowiednio 2,9% i 2,6%.

Wyzwania stojące przed marketerami

Marketerzy zmagają się z coraz mniejszymi budżetami, a wielu z nich zmniejsza liczbę wiadomości marketingowych wysyłanych na skrzynki e-mailowe. Wskaźnik wysyłania wiadomości marketingowych wzrósł zaledwie o 6% w 2. kwartale tego roku – w porównaniu z 28% w 2. kwartale 2022 roku. Tempo spowolnienia było największe w przypadku marketingu e-mailowego, który odnotował wzrost o zaledwie 3% w porównaniu do 21% w tym samym kwartale 2022 roku. Jeśli chodzi o wzrost handlu cyfrowego, region Europy Wschodniej odnotował spadek o 10% w 2. kwartale 2023 roku w porównaniu do 15-procentowego wzrostu w poprzednim kwartale.

Polecamy