Dzisiaj mamy: Sobota, 27 Lipiec 2024

#PrasówkaEcomersy (06.02 - 10.02)

2023.02.13

Pisaliśmy o zmianach związanych z wystawianiem faktur elektronicznych, które nastąpią w 2024 roku. Podzieliliśmy się wynikami najnowszego raportu e-Izby, czyli „Dekady polskiego e-commerce”. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że paczkomaty InPostu pojawiły się w trzech europejskich metropoliach. Opublikowaliśmy wywiad z Klaudią Kozioł, Managing Associate w DKLAW, na temat dyrektywy Omnibus. Informowaliśmy o Pocztex Thermo Tracking – nowej usługi Poczty Polskiej oraz o wynikach Grupy CCC za czwarty kwartał 2022. Pisaliśmy o skutkach rosnącej inflacji na podstawie raportu Revolut. Podzieliliśmy się wiadomością, że Zoom poszukuje oszczędności. Zastanawialiśmy się, ile zarabiają marketingowcy i osoby z branży e-commerce w Polsce. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat infolinii w sklepie internetowym.

Zmiany związane z wystawianiem faktur elektronicznych. Co zmieni się w 2024 roku? 

Od 1 lipca 2024 roku dla podatników VAT obowiązkowe stanie się korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). To bardzo ważna informacja dla przedsiębiorców z branży e-commerce. Dokumenty wystawiane poza tym systemem nie będą uznawane za faktury. Informacje na ten temat możemy czerpać z projektu ustawy wprowadzającej obowiązek wystawiania faktur w formie ustrukturyzowanej, która została opublikowana 1 grudnia 2022 roku przez Ministerstwo Finansów.

https://ecomersy.pl/zmiany-zwiazane-z-wystawianiem-faktur-elektronicznych-co-zmieni-sie-w-2024-roku

Jak wyglądała ostatnia „Dekada polskiego e-commerce”? Sprawdźcie w najnowszym raporcie e-Izby

12 stycznia br. pojawił się ważny raport e-Izby, czyli „Dekada polskiego e-commerce”, w którym pojawiła się analiza okresu od 2013 do 2023 roku. Wynika z niego, że w ciągu ostatniej dekady nastąpił 3-krotny wzrost udziału sprzedaży cyfrowej w sprzedaży detalicznej ogółem, a wartość rynku e-commerce B2C wzrosła 5-krotnie.

https://ecomersy.pl/jak-wygladala-ostatnia-dekada-polskiego-e-commerce-sprawdzcie-w-najnowszym-raporcie-e-izby

Paczkomaty InPostu w trzech europejskich metropoliach

InPost podejmuje współpracę z największymi operatorami sieci transportu publicznego w trzech krajach – we Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Paczkomaty polskiej marki staną na przystankach komunikacji miejskiej oraz stacjach metra w Rzymie, Manchesterze i Barcelonie. To duży krok w stronę rozwoju międzynarodowego.

https://ecomersy.pl/paczkomaty-inpostu-w-trzech-europejskich-metropoliach-o-jakie-miasta-chodzi

Omnibus – pierwsze wnioski po wprowadzeniu dyrektywy. O czym nie pamiętają sprzedawcy? Czy posypią się kary? - Wywiad z Klaudią Kozioł, Managing Associate w DKLAW 

Dyrektywa Omnibus obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. Jak z wprowadzeniem nowych regulacji poradzili sobie przedsiębiorcy? Media donosiły już o pierwszych wątpliwościach UOKiK. Zapraszamy na wywiad, w którym Klaudia Kozioł - Managing Associate w DKLAW opowiada o tym, jak interpretować zapisy dyrektywy Omnibus i uniknąć kar.

https://ecomersy.pl/omnibus-pierwsze-wnioski-po-wprowadzeniu-dyrektywy-o-czym-nie-pamietaja-sprzedawcy-czy-posypia-sie-kary-wywiad-z-klaudia-koziol-prawnikiem-dklaw

Pocztex Thermo Tracking – nowa usługa Poczty Polskiej 

Poczta Polska postanowiła wyjść naprzeciw firmom farmaceutycznym, wprowadzając do swojej oferty nową usługę – Pocztex Thermo Tracking, czyli autorski system monitoringu temperatury. Ma on służyć transportowi produktów, które wymagają specjalnych warunków przechowywania.

https://ecomersy.pl/pocztex-thermo-tracking-nowa-usluga-poczty-polskiej

Wyniki Grupy CCC za czwarty kwartał 2022. E-commerce wciąż przynosi duże zyski 

Grupa CCC podzieliła się wynikami finansowymi za czwarty kwartał 2022 roku (okres od listopada 2022 do stycznia 2023) – odnotowano 19-procentowy wzrost przychodów (do 2,4 mld zł) przy wymagającej zeszłorocznej bazie (+45%). Udział sprzedaży online w sprzedaży ogólnej CCC wyniósł 56%.

https://ecomersy.pl/wyniki-grupy-ccc-za-czwarty-kwartal-2022-e-commerce-wciaz-przynosi-duze-zyski

Skutki rosnącej inflacji. Jak radzą sobie Polacy? Raport Revolut

Revolut to globalna aplikacja finansowa, z której korzysta ponad 25 milionów klientów z całego świata. Firma postanowiła sporządzić raport na temat inflacji, zapraszając do badania 6 tys. osób z 6 różnych krajów. Wśród tych państw znalazła się Polska – na pytania odpowiedziało 1000 ankietowanych.

https://ecomersy.pl/skutki-rosnacej-inflacji-jak-radza-sobie-polacy-raport-revolut

Zoom poszukuje oszczędności. Zwolnienia i mniejsze wynagrodzenie dla prezesa

Spółka Zoom Technologies stara się ciąć koszty – oznacza to, że planowane są zwolnienia, i to niemałe. Pracę straci prawdopodobnie 1300 osób, redukcje etatów mają objąć aż 15% zatrudnionych w firmie. Szef koncernu, Eric Yuan, zamierza ponadto obniżyć swoją pensję o 98%!

https://ecomersy.pl/zoom-poszukuje-oszczednosci-zwolnienia-i-mniejsze-wynagrodzenie-dla-prezesa

Ile zarabiają marketingowcy i osoby z branży e-commerce w Polsce? 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR podzieliło się wynikami nowego badania wynagrodzeń i stawek cennikowych. Raport jest realizowany każdego roku, we współpracy z firmą WTW Consulting. Bieżąca edycja została przeprowadzona na przełomie 2022 i 2023 roku. Czego możemy dowiedzieć się o zarobkach Polaków, a przede wszystkim – osób związanych z marketingiem i e-commerce?

https://ecomersy.pl/ile-zarabiaja-marketingowcy-i-osoby-z-branzy-e-commerce-w-polsce

EcomersyBasic #64: Infolinia w sklepie internetowym. Czy warto ją uruchomić?

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że obsługa klienta to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia sklepu internetowego. Obejmuje ona wszystkie działania zmierzające do zapewnienia odpowiedniego wsparcia klienta na każdym etapie jego ścieżki. Najlepszą reputacją cieszą się firmy, dla których kontakt z konsumentem stanowi priorytet. W tym celu można uruchomić specjalną infolinię. Sprawdź, czy powinieneś zastanowić się nad tą opcją.

https://ecomersy.pl/infolinia-w-sklepie-internetowym-czy-warto-ja-uruchomic

Polecamy