Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Wyniki Grupy CCC za czwarty kwartał 2022. E-commerce wciąż przynosi duże zyski

2023.02.08

Grupa CCC podzieliła się wynikami finansowymi za czwarty kwartał 2022 roku (okres od listopada 2022 do stycznia 2023) – odnotowano 19-procentowy wzrost przychodów (do 2,4 mld zł) przy wymagającej zeszłorocznej bazie (+45%). Udział sprzedaży online w sprzedaży ogólnej CCC wyniósł 56%.

Wzrosty w segmencie CCC

W czwartym kwartale 2022 roku wskaźnik kosztów Grupy poprawił się o 4,5 punktów procentowych rdr., z kolei dynamika kosztów była o ponad połowę niższa od tempa wzrostu przychodów. Przychody w segmencie CCC wzrosły o 21% (do 1 mld zł) w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Za sukces odpowiada przede wszystkim model omnichannel, w tym aplikacja mobilna (pobrana przez ponad 10 mln osób). Przychody omnichannel/mkw. zwiększyły się o 26% rdr. Coraz większy udział w przychodach segmentu CCC zyskuje ccc.eu.

EBITDA i HalfPrice

W omawianym okresie szyld CCC obniżył koszty sprzedaży i administracji o 3% rdr. (w ramach zaplanowanej redukcji kosztów). Grupa utrzymuje rentowność operacyjną na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu w roku poprzednim. EBITDA skorygowana o zdarzenia jednorazowe osiągnęła poziom 46 mln zł (w 2021 roku było to 12 mln zł). Z kolei przychody HalfPrice zwiększyły się aż o 145% (do 285 mln zł) – przy wzroście powierzchni handlowej o 94% rdr. W czwartym kwartale HalfPrice utrzymał wysoką rentowność EBITDA – na poziomie 12,6 %.

CCC
Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...