Ekspansja Alsendo nabiera tempa – strategiczne przejęcie we Włoszech
Alsendo, wiodąca platforma technologiczna wspierająca zarządzanie procesami wysyłkowymi, ogłasza swoją pierwszą akwizycję na rynku Europy Zachodniej. Do grupy dołączają Spedire.com oraz SpedirePRO – czołowe włoskie serwisy specjalizujące się w krajowych i międzynarodowych usługach kurierskich. To ważny krok w kierunku umacniania pozycji Alsendo jako paneuropejskiego lidera technologii w sektorze logistyki i e-commerce. Wartość transakcji wynosi 5,5 miliona euro.
Strategia buy-and-build
Transakcja wpisuje się w strategię buy-and-build realizowaną przez Alsendo, której celem jest konsolidacja rozdrobnionego rynku rozwiązań wysyłkowych oraz rozwój usług transgranicznych w Europie. To kolejny krok wzmacniający pozycję Alsendo jako jednej z najszybciej rozwijających się polskich firm technologicznych w obszarze logistyki. Wejście na rynek włoski to kolejny etap międzynarodowej ekspansji spółki, możliwy dzięki strategicznemu wsparciu Abris Capital Partners – większościowego udziałowca od 2020 roku.
Rozdrobniony, ale perspektywiczny – włoski rynek logistyczny
Rynek przesyłek we Włoszech, którego roczny wolumen wynosi ok. 1,1 miliarda – podobnie jak w Polsce – pozostaje silnie rozdrobniony, szczególnie w segmencie platform wysyłkowych. Dominuje na nim lokalna konkurencja, z Poste Italiane na pozycji lidera. Logistyczna infrastruktura wciąż się rozwija, czemu sprzyja m.in. wejście InPost na rynek włoski w listopadzie 2024 roku. Udział punktów PUDO i paczkomatów nadal pozostaje o wiele niższy niż w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Jednocześnie Włochy wyróżniają się stosunkowo wysokim odsetkiem przesyłek międzynarodowych – około 13,5% – co potwierdza rosnące zapotrzebowanie na usługi cross-border, będące jednym z kluczowych kierunków rozwoju technologicznego Alsendo.