Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Skutki rosnącej inflacji. Jak radzą sobie Polacy? Raport Revolut

2023.02.09

Revolut to globalna aplikacja finansowa, z której korzysta ponad 25 milionów klientów z całego świata. Firma postanowiła sporządzić raport na temat inflacji, zapraszając do badania 6 tys. osób z 6 różnych krajów. Wśród tych państw znalazła się Polska – na pytania odpowiedziało 1000 ankietowanych.

Przewidywania na przyszłość

69% Polaków uważa, że w 2023 roku inflacja i ceny będą dalej rosnąć. 22% twierdzi natomiast, że ceny pozostaną na obecnym poziomie, a 8% – że będą spadać. Tę ostatnią opinię podzielają przede wszystkim mężczyźni (11%), osoby w wieku 35-44 lat (11%) oraz mieszkańcy województwa podkarpackiego (13%). Z kolei wzrost cen i inflacji przewidują głównie kobiety (71%) i osoby w przedziale wiekowym 18-24 (79%).

W kogo uderza inflacja?

W opinii polskich ankietowanych najbardziej narażeni na negatywne skutki inflacji są emeryci (57%), pracujący rodzice z dziećmi (47%) i osoby pracujące, mieszkające samotnie (45%). 32% uważa, że mikroprzedsiębiorcy mogą mieć kłopoty. Z kolei mniejsze skutki sytuacji gospodarczej mają odczuć pracujące pary mieszkające wspólnie (17%) i studenci mieszkający ze współlokatorami (17%). Dużo zależy od wieku badanych – osoby w wieku 18-24 uważają, że inflacja uderza w studentów (35%), jednak starsi (65+) nie podzielają tego poglądu. Według nich najbardziej ucierpią właśnie emeryci (81%).

Podwyżki w pracy – czy Polacy je dostają?

Najlepszym sposobem na walkę z wyższymi cenami jest większa pensja. 44% Polaków (w tym 36% kobiet i 52% mężczyzn) przyznało, że otrzymali podwyżkę – odpowiednio do poziomu inflacji (8%), powyżej inflacji (2%), lub poniżej poziomu inflacji (34%). Tyle samo osób (44%) wskazało jednak, że ich wynagrodzenie się nie zwiększyło. 15% ma nadzieję, że otrzyma podwyżkę w 2023 roku, 11% planuje ją wynegocjować. 18% uważa, że raczej podwyżki nie dostanie. 4% musiało zmierzyć się z redukcją wynagrodzenia.

Jak radzimy sobie z inflacją?

54% badanych z Polski przyznało, że inflacja nauczyła ich wydawać mniej i lepiej kontrolować wydatki. 24% zamierza więcej odkładać na trudne czasy, 12% planuje podjąć dodatkową pracę, a 8% – inwestować. 6% woli płacić za doświadczenia niż za przedmioty. Jedynie 11% osób uważa, że inflacja nie wpłynie na ich zwyczaje. Taki sam odsetek ankietowanych chce w 2023 roku przeznaczać więcej pieniędzy na organizacje charytatywne.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...