Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Jak wyglądała ostatnia „Dekada polskiego e-commerce”? Sprawdźcie w najnowszym raporcie e-Izby

2023.02.07

12 stycznia br. pojawił się ważny raport e-Izby, czyli „Dekada polskiego e-commerce”, w którym pojawiła się analiza okresu od 2013 do 2023 roku. Wynika z niego, że w ciągu ostatniej dekady nastąpił 3-krotny wzrost udziału sprzedaży cyfrowej w sprzedaży detalicznej ogółem, a wartość rynku e-commerce B2C wzrosła 5-krotnie.

Dynamiczny rozwój

Izba Gospodarki Elektronicznej opracowała raport z okazji 10-lecia swojej działalności, pokazując, jak dużo zmieniło się przez ten czas. Pod koniec 2022 roku liczona razem sprzedaż cyfrowa do konsumentów i firm prawdopodobnie wyniosła ponad 850 mld zł. Zgodnie z przewidywaniami, do 2027 roku sam e-commerce B2C w Polsce osiągnie wartość 187 mld zł, co stawia nasz kraj w czołówce państw najszybciej rozwijających tę część gospodarki. Na rynku działa obecnie ponad 150 tys. firm, które działają w Internecie.

Udział e-commerce w sprzedaży detalicznej

Sprzedaż online ma coraz większy udział w całościowej sprzedaży detalicznej w Polsce. W ciągu dekady wzrósł on z około 3,5% w 2013 roku do średnio 10% w latach 2021 i 2022. Dla przykładu – w branży odzieżowej e-commerce stanowi już 21,7% całej sprzedaży detalicznej. W sieci kupuje już 87% użytkowników, w tym 62% Polaków w wieku 16-75 lat. Jest to dwukrotnie więcej niż w 2013 roku. Zdecydowana większość internautów korzysta z szybkich płatności online. Z kolei przesyłki odbieramy w paczkomatach albo zamawiamy przez kuriera.

Polacy chcą kupować przez Internet

Pandemia sprawiła, że tempo wzrostu e-sprzedaży B2C przekroczyło 30%, a dynamikę sprzedaży cyfrowej B2B w tych latach szacuje się na 42% rocznie. Obecne problemy gospodarcze kierują Polaków w stronę e-commerce ze względu na lepszą kontrolę wydatków, atrakcyjne promocje czy płatności odroczone. Zakupy internetowe są również uznawane za bardziej ekologiczne niż tradycyjne. Pełny raport można znaleźć na stronie e-Izby.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...