#PrasówkaEcomersy (04.04-08.04.2022 r.)
Informowaliśmy o nowych przepisach unijnych, które utrudnią działania gigantom technologicznym, opublikowaliśmy także TOP marca 2022, czyli zestawienie najchętniej czytanych w marcu tekstów. Pisaliśmy o 9-procentowym udziałe Elona Muska w Twitterze i przejęciu firmy PriceRunner przez Klarnę. Donosiliśmy też, że Rosja masowo podrabia zachodnie marki. W strefie wiedzy znalazł się artykuł na temat znaczenia danych liczbowych w content marketingu oraz przegląd znanych bramek płatniczych. Z kolei w Ecomersach Basic umieściliśmy tekst z radami, jak dostosować sklep do potrzeb użytkowników mobilnych.
Nowe przepisy Unii Europejskiej utrudnią działania gigantom technologicznym
Rada Europejska i Parlament Europejski zdecydowały się na wprowadzenie nowych przepisów, które mają ograniczyć dominację największych gigantów technologicznych, takich jak Apple, Google czy Meta. Czego dokładnie dotyczy akt o rynkach cyfrowych?
https://ecomersy.pl/cyfrowa-walka-z-rosja-ponad-300-tys-osob-stalo-sie-wirtualnymi-zolnierzami
TOP marca 2022 Jakie teksty opublikowane w marcu szczególnie zainteresowały naszych czytelników?
Były to przede wszystkim artykuły z serii Ecomersy Basic: na temat znaczenia outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce, fulfilmentu oraz reklamy sklepu na Tik-Toku. Oprócz tego, dużą popularnością cieszył się tekst, w którym opisywaliśmy, czym jest kod EAN, i dlaczego ma znaczenie. Zastanawialiśmy się też, czy czekają nas spadki, i śledzliliśmy prognozy dla e-commerce. Naszych odbiorców zaciekawiła też kwestia powrotu aktywności branży reklamowej po miesiącu wojny w Ukrainie i skala oszustw w social mediach. W TOP marca znalazło się też miejsce na tekst o konieczności pożegnania się Rosji z zachodnimi koncernami i o reakcjach największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie. Pisaliśmy też o rosnącej liczbie sklepów online w Polsce, których jest już 250 tysięcy.
https://ecomersy.pl/top-marca-2022
Elon Musk z ponad 9-procentowym udziałem w Twitterze
Elon Musk zdecydował się kupić akcje Twittera, których łączna wartość wynosi 3 mld dolarów. Właśnie on jest teraz najważniejszym partnerem portalu i posiada czterokrotnie większy udział niż jego założyciel, Jack Dorsey.
https://ecomersy.pl/elon-musk-z-ponad-9-procentowym-udzialem-w-twitterze
Znaczenie danych liczbowych w content marketingu
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy czy agencję reklamową, na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważną rolę w prowadzeniu e-biznesu odgrywa content marketing. Wspominaliśmy o tym wielokrotnie, jednak dzisiaj chcielibyśmy skupić się na konkretnym jego aspekcie, czyli analizach liczbowych. Udowodnimy Ci też, dlaczego warto publikować wysokiej jakości treści na swoim blogu firmowym.
https://ecomersy.pl/znaczenie-danych-liczbowych-w-content-marketingu
Sprawdź, z jakimi bramkami płatności możesz zintegrować swój sklep internetowy
Niedawno pisaliśmy o tym, z jakimi operatorami przesyłek można współpracować, prowadząc własny sklep internetowy. Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić pokrótce zestawienie najważniejszych firm oferujących szybkie płatności online. W obecnych czasach trudno sobie wyobrazić sprawnie funkcjonujący biznes online, który nie proponowałby takiego rozwiązania. Klienci chcą płacić szybko, bezawaryjnie i bezpiecznie.
https://ecomersy.pl/sprawdz-z-jakimi-bramkami-platnosci-mozesz-zintegrowac-swoj-sklep-internetowy
Firma PriceRunner jest już w rękach Klarny
Klarna przejmuje firmę PriceRunner, czyli działającą w Skandynawii i Wielkiej Brytanii porównywarkę cen. Najnowsze przedsięwzięcie fintechu umożliwi mu wprowadzenie do swojej aplikacji mobilnej kolejnych opcji.
https://ecomersy.pl/firma-pricerunner-jest-juz-w-rekach-klarny
Rosja masowo podrabia zachodnie marki
Rosja znalazła sposób na radzenie sobie z wycofaniem się większości marek z jej rynku. Zaczęto podrabiać zachodnie firmy i produkty, co ma być odwetem za wszystkie nałożone sankcje. Próba powstrzymania takich działań jest określana przez prawników jako „walka z wiatrakami”.
https://ecomersy.pl/rosja-masowo-podrabia-zachodnie-marki
Ecomersy Basic #23: Jak dostosować sklep do potrzeb użytkowników mobilnych?
Jako że smartfony stały się małym komputerem, coraz więcej osób całkowicie rezygnuje z laptopów i pecetów na rzecz urządzenia mobilnego. Są jednocześnie naszym narzędziem komunikacji, jak i źródłem informacji, rozrywki oraz konsumpcji. Oznacza to, że całe mnóstwo klientów przerzuca się na robienie zakupów za pośrednictwem swojego smarftona. Jeżeli prowadzisz biznes związany z e-commerce, powinieneś zdawać sobie sprawę, jak ważna jest sprawnie działająca wersja mobilna sklepu internetowego.
https://ecomersy.pl/jak-dostosowac-sklep-do-potrzeb-uzytkownikow-mobilnych