Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy (04.04-08.04.2022 r.)

2022.04.11

Informowaliśmy o nowych przepisach unijnych, które utrudnią działania gigantom technologicznym, opublikowaliśmy także TOP marca 2022, czyli zestawienie najchętniej czytanych w marcu tekstów. Pisaliśmy o 9-procentowym udziałe Elona Muska w Twitterze i przejęciu firmy PriceRunner przez Klarnę. Donosiliśmy też, że Rosja masowo podrabia zachodnie marki. W strefie wiedzy znalazł się artykuł na temat znaczenia danych liczbowych w content marketingu oraz przegląd znanych bramek płatniczych. Z kolei w Ecomersach Basic umieściliśmy tekst z radami, jak dostosować sklep do potrzeb użytkowników mobilnych.

Nowe przepisy Unii Europejskiej utrudnią działania gigantom technologicznym

Rada Europejska i Parlament Europejski zdecydowały się na wprowadzenie nowych przepisów, które mają ograniczyć dominację największych gigantów technologicznych, takich jak Apple, Google czy Meta. Czego dokładnie dotyczy akt o rynkach cyfrowych?

https://ecomersy.pl/cyfrowa-walka-z-rosja-ponad-300-tys-osob-stalo-sie-wirtualnymi-zolnierzami

 
TOP marca 2022 Jakie teksty opublikowane w marcu szczególnie zainteresowały naszych czytelników?

Były to przede wszystkim artykuły z serii Ecomersy Basic: na temat znaczenia outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce, fulfilmentu oraz reklamy sklepu na Tik-Toku. Oprócz tego, dużą popularnością cieszył się tekst, w którym opisywaliśmy, czym jest kod EAN, i dlaczego ma znaczenie. Zastanawialiśmy się też, czy czekają nas spadki, i śledzliliśmy prognozy dla e-commerce. Naszych odbiorców zaciekawiła też kwestia powrotu aktywności branży reklamowej po miesiącu wojny w Ukrainie i skala oszustw w social mediach. W TOP marca znalazło się też miejsce na tekst o konieczności pożegnania się Rosji z zachodnimi koncernami i o reakcjach największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie. Pisaliśmy też o rosnącej liczbie sklepów online w Polsce, których jest już 250 tysięcy.

https://ecomersy.pl/top-marca-2022

Elon Musk z ponad 9-procentowym udziałem w Twitterze

Elon Musk zdecydował się kupić akcje Twittera, których łączna wartość wynosi 3 mld dolarów. Właśnie on jest teraz najważniejszym partnerem portalu i posiada czterokrotnie większy udział niż jego założyciel, Jack Dorsey.

https://ecomersy.pl/elon-musk-z-ponad-9-procentowym-udzialem-w-twitterze

Znaczenie danych liczbowych w content marketingu

Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy czy agencję reklamową, na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważną rolę w prowadzeniu e-biznesu odgrywa content marketing. Wspominaliśmy o tym wielokrotnie, jednak dzisiaj chcielibyśmy skupić się na konkretnym jego aspekcie, czyli analizach liczbowych. Udowodnimy Ci też, dlaczego warto publikować wysokiej jakości treści na swoim blogu firmowym.

https://ecomersy.pl/znaczenie-danych-liczbowych-w-content-marketingu

Sprawdź, z jakimi bramkami płatności możesz zintegrować swój sklep internetowy

Niedawno pisaliśmy o tym, z jakimi operatorami przesyłek można współpracować, prowadząc własny sklep internetowy. Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić pokrótce zestawienie najważniejszych firm oferujących szybkie płatności online. W obecnych czasach trudno sobie wyobrazić sprawnie funkcjonujący biznes online, który nie proponowałby takiego rozwiązania. Klienci chcą płacić szybko, bezawaryjnie i bezpiecznie.

https://ecomersy.pl/sprawdz-z-jakimi-bramkami-platnosci-mozesz-zintegrowac-swoj-sklep-internetowy

 
Firma PriceRunner jest już w rękach Klarny

Klarna przejmuje firmę PriceRunner, czyli działającą w Skandynawii i Wielkiej Brytanii porównywarkę cen. Najnowsze przedsięwzięcie fintechu umożliwi mu wprowadzenie do swojej aplikacji mobilnej kolejnych opcji.

https://ecomersy.pl/firma-pricerunner-jest-juz-w-rekach-klarny

Rosja masowo podrabia zachodnie marki

Rosja znalazła sposób na radzenie sobie z wycofaniem się większości marek z jej rynku. Zaczęto podrabiać zachodnie firmy i produkty, co ma być odwetem za wszystkie nałożone sankcje. Próba powstrzymania takich działań jest określana przez prawników jako „walka z wiatrakami”.

https://ecomersy.pl/rosja-masowo-podrabia-zachodnie-marki

Ecomersy Basic #23: Jak dostosować sklep do potrzeb użytkowników mobilnych?

Jako że smartfony stały się małym komputerem, coraz więcej osób całkowicie rezygnuje z laptopów i pecetów na rzecz urządzenia mobilnego. Są jednocześnie naszym narzędziem komunikacji, jak i źródłem informacji, rozrywki oraz konsumpcji. Oznacza to, że całe mnóstwo klientów przerzuca się na robienie zakupów za pośrednictwem swojego smarftona. Jeżeli prowadzisz biznes związany z e-commerce, powinieneś zdawać sobie sprawę, jak ważna jest sprawnie działająca wersja mobilna sklepu internetowego.

https://ecomersy.pl/jak-dostosowac-sklep-do-potrzeb-uzytkownikow-mobilnych

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...