Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Rosja masowo podrabia zachodnie marki

2022.04.08

Rosja znalazła sposób na radzenie sobie z wycofaniem się większości marek z jej rynku. Zaczęto podrabiać zachodnie firmy i produkty, co ma być odwetem za wszystkie nałożone sankcje. Próba powstrzymania takich działań jest określana przez prawników jako „walka z wiatrakami”.

Legalne podróbki na terenie Rosji

Lista firm, które postanowiły zbojkotować rosyjski rynek, jest bardzo długa. Znalazły się na niej takie marki, jak McDonald's, Ikea, Apple czy CCC. Władze Rosji wydały jednak dekret umożliwiający swobodne korzystanie z wynalazków, wzorów użytkowych oraz wzorów przemysłowych zarejestrowanych na rzecz podmiotów, które pochodzą z „państw nieprzyjaznych Rosji”. Zaczęto też masowo rejestrować znaki towarowe przypominające zachodnie symbole.

Nieudany pozew Entertainment One i dalsze plany

Jeszcze w zeszłym miesiącu rosyjski sąd oddalił pozew firmy Entertainment One, który dotyczył naruszania praw autorskich do znaków towarowych Peppa Pig, powołując się na sankcje nałożone przez Wielką Brytanię na Rosję. Tym samym zezwolił na swobodne tworzenie podróbek i pozbawił stronę pozywającą prawa do odszkodowania. W niedawno wydanym dekrecie zapowiedziano, że stworzona zostanie lista towarów, w stosunku do których nie będą egzekwowane prawa wynikające z ochrony własności intelektualnej.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.